ΕΛΛΑΔΑ

Αιωρούμενος κύβος μετακινείται με τις δυνάμεις του... νου

ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Ο Θάνος Φουλούλης και η Μαρία Κανέτσου δοκιμάζουν το «Mind Cube» χρησιμοποιώντας μόνον το... μυαλό τους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Είναι τετράγωνο, αιωρείται και κινείται με τη δύναμη της σκέψης. Τι είναι; Πρόκειται για το «Mind Cube», το παιχνίδι που δημιούργησε ο Θεσσαλονικιός ηλεκτρολόγος μηχανικός Θάνος Φουλούλης και το οποίο μοιάζει να έχει έρθει από το απίθανο μέλλον της τηλεκίνησης. Πάνω σε ένα μίνιμαλ λευκό ταμπλό από πλέξιγκλας, ένας κύβος που αποτελεί μήλον της έριδος του παιχνιδιού αψηφά τη βαρύτητα, χάρη στην ηλεκτρομαγνητική ανύψωση, και ενεργοποιείται με το φαινόμενο της επαγωγής.

Το παιχνίδι εκμεταλλεύεται την τελευταία τάση των λεγόμενων «wearables» και οι δύο αντίπαλοι φορούν στο κεφάλι τους μια φουτουριστική συσκευή. Οπως ο μικροκαμωμένος και συμπαθητικός τζεντάι μάστερ Γιόντα, που μετακινούσε αντικείμενα με τη δύναμη του νου, έτσι προσπαθούν να μετακινήσουν τον κύβο ο ένας προς την πλευρά του άλλου. «Οι συσκευές που φορούν οι παίκτες στο κεφάλι διαβάζουν το ηλεκτρικό σήμα του εγκεφάλου και το παιχνίδι αναλύει τις πληροφορίες. Το παιχνίδι καταλαβαίνει ποιος είναι περισσότερο συγκεντρωμένος και ο κύβος αρχίζει και μετακινείται στον άξονά του σε μία από τις δύο κατευθύνσεις», τονίζει στην «Κ» ο κ. Φουλούλης. Το παιχνίδι διαθέτει δύο λειτουργίες: με τη λειτουργία «Focus» ο κύβος μετακινείται εφόσον οι παίκτες συγκεντρωθούν με οποιονδήποτε τρόπο, όπως κάνοντας μαθηματικές πράξεις ή κοιτώντας τον ίδιο τον κύβο, ενώ με την επιλογή «Relax» οι παίκτες καλούνται να αδειάσουν το μυαλό τους και τα πιο «χαλαρά» εγκεφαλικά σήματα κερδίζουν.

Αν και δεν έχει μεγάλη σχέση με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, ο δημιουργός του «Mind Cube» είχε το μικρόβιο να ασχολείται με κατασκευές και να «βελτιώνει» τα παιδικά του παιχνίδια με αμφισβητούμενα αποτελέσματα. Τα δύο τελευταία χρόνια το μεράκι του και η αγάπη του για την τεχνολογία τον οδήγησαν στην ανάπτυξη του φουτουριστικού παιχνιδιού, το οποίο έχει «πάρει το μυαλό» από όσους το έχουν δει από κοντά σε εκθέσεις και παρουσιάσεις. «Δεν υπάρχει περιορισμός στο ποιος μπορεί να το παίξει. Αρκεί να συγκεντρωθεί», τονίζει ο κ. Φουλούλης. Το ντιζάιν του παιχνιδιού αναπτύχθηκε από τη Μαρία Κανέτσου και ο σχεδιασμός του κύβου και του ταμπλό βασίζεται στον κώδικα Μπράιγ. Ηχητικές και φωτεινές ενδείξεις αλλάζουν κατά την εξέλιξη του παιχνιδιού, κάνοντας εύκολο το παιχνίδι σε άτομα με προβλήματα ακοής, κίνησης ή όρασης. Πάντως, από τις μέχρι τώρα δοκιμές, οι γυναίκες, μας λέει ο κ. Φουλούλης, αποδεικνύονται περισσότερο «συγκεντρωμένες» από τους άντρες.

​​Περισσότερες πληροφορίες στο: www.mindcubegame.com.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ