ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι ιδιωτικοποιήσεις, τα 1.500 βιογραφικά και οι καθυστερήσεις

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε ρόλο «πυροσβέστη» των αντιθέσεων που έχουν δημιουργηθεί στην κυβέρνηση και στον ΣΥΡΙΖΑ ενεργεί το τελευταίο διάστημα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας. Ο τελευταίος, καθώς διαπιστωμένα προχωρούν κάποιες κρίσιμες αποκρατικοποιήσεις (ΟΛΠ, Ελληνικό, περ. αεροδρόμια), αποφεύγει να «σηκώσει το γάντι» που ρίχνουν κυρίως ορισμένα μέλη της κυβέρνησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), στην οποία, τρεις ημέρες πριν από την υποβολή προσφορών από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης αξίωσε και πέτυχε την αλλαγή διοίκησης στην επιχείρηση.

Ηταν η πολλοστή φορά που οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές γίνονταν μάρτυρες μεταβολής της διοίκησης σε μια υπό αποκρατικοποίηση δημόσια επιχείρηση, με προφανή άγνωστο στόχο. Το ΤΑΙΠΕΔ και ο κ. Πιτσιόρλας αυτήν τη φορά κράτησαν χαμηλούς τόνους. Το ίδιο έπραξαν και όταν, πριν από δέκα ημέρες από την Κοζάνη, ο υπουργός Περιβάλλοντος Πάνος Σκουρλέτης έριξε εκ νέου το γάντι χαρακτηρίζοντας «παράλογη εμμονή» την πώληση του 17% της ΔΕΗ, φυσικά από το ΤΑΙΠΕΔ. Κληθείς ο κ. Πιτσιόρλας να σχολιάσει τη δήλωση αυτή, αλλά και γενικότερα τη στάση του υπουργού Περιβάλλοντος, περιορίστηκε να πει ότι «είναι φυσιολογικό να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για τόσο σημαντικά ζητήματα».

Χαρακτηριστικό δείγμα του πυροσβεστικού ρόλου του πρόεδρου του ΤΑΙΠΕΔ αποτέλεσε και ο σχολιασμός πρόσφατου εκτενούς δημοσιεύματος της Wall Street Journal, στο οποίο γινόταν λόγος για τους σαμποτέρ των αποκρατικοποιήσεων μέσα στην κυβέρνηση. «Εχουν γίνει πάρα πολλά βήματα με ένα ρυθμό που κανείς δεν περίμενε ότι θα υπάρξει με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία. Και νομίζω ότι αυτό είναι η μεγάλη εικόνα. Τα άλλα είναι λεπτομέρειες...», τόνισε χαρακτηριστικά.

Είναι προφανές πως ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ επιχειρεί να ισορροπήσει μεταξύ του θυμικού και των ιδεολογικών εμμονών ορισμένων στελεχών της κυβέρνησης, και της ανάγκης της χώρας για ανάπτυξη – μιας χώρας που φαίνεται ότι το μοναδικό αναπτυξιακό εργαλείο που διαθέτει είναι οι αποκρατικοποιήσεις. Στέλεχος της διοίκησης της Lamda Development παραδεχόταν πρόσφατα ότι μόνον η αναγγελία της υπογραφής του νέου MOU (έγινε τον περασμένο Ιούλιο) έφερε στην εταιρεία 1.500 βιογραφικά, κυρίως καλά καταρτισμένων μηχανικών.

Το ίδιο συμβαίνει και στη Fraport Greece. Εκεί, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, συνωστίζονται τόσο φυσικά όσο και νομικά πρόσωπα που ζητούν συνεργασία με την επιχείρηση. Το αποτέλεσμα αυτό είναι πλέον ορατό και μετρήσιμο στο ΤΑΙΠΕΔ και γι’ αυτό κρατάει χαμηλούς τόνους.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ