ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιστορική συνεργασία Honda με Yamaha

REUTERS

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Επειτα από διαμάχη δεκαετιών, οι Honda και Yamaha ενώνουν τις δυνάμεις τους. Οι δύο εταιρείες πρόκειται να συνεργαστούν για την κατασκευή σκούτερ που θα κυκλοφορήσουν μόνον στην Ιαπωνία. Η Honda, η εταιρεία με τις υψηλότερες πωλήσεις μοτοσικλετών στον κόσμο, ανακοίνωσε πως έως τα τέλη του 2018 θα έχει ξεκινήσει την παραγωγή σκούτερ 50cc της Yamaha σε εργοστάσιο που διαθέτει στη Νότια Ιαπωνία. Οι δύο εταιρείες διευκρίνισαν πως θα συνεργαστούν για την παραγωγή σκούτερ, ώστε να μειώσουν τις δαπάνες τους και να αναπτύξουν νέες τεχνολογίες που θα ανταποκρίνονται στους νέους κανόνες για τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων. «Η επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης της αγοράς των σκούτερ κατά τα προηγούμενα έτη έχει επιδεινώσει τις συνθήκες και για τις δύο εταιρείες. Οπότε η συνεργασία θα είναι επωφελής και για τις δύο πλευρές», σχολίασε ο επικεφαλής του λειτουργικού σκέλους της Honda, Σίντζου Αογιάμα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Yamaha Κατζουάκι Γιατανάμπε δήλωσε πως η κατασκευή των σκούτερ στο εργοστάσιο της Honda θα μειώσει κατά πολύ τα χρήματα που δαπανώνται σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς παραγωγής: η Yamaha φτιάχνει τα προϊόντα της στην Ταϊβάν και εν συνεχεία τα εξάγει στην Ιαπωνία.

Η αντιπαλότητα των δύο εταιρειών ξεκίνησε τη δεκαετία του 1980, όταν κυκλοφόρησαν παράλληλα νέα μοντέλα μοτοσικλετών στην αγορά. Ο ανταγωνισμός ήταν σκληρός στη διανομή και στις απώλειες μεριδίων στην αγορά. «Δεν υπάρχουν σήμερα απωθημένα από αυτήν την περίοδο», σχολίασε ο κ. Γιατανάμπε. Σήμερα η Honda εμφανίζει τις υψηλότερες πωλήσεις σκούτερ στην Ιαπωνία και ακολουθεί η Yamaha. Ωστόσο έχει καταγραφεί πτώση των πωλήσεων στις μοτοσικλέτες και στα σκούτερ, λόγω της γήρανσης του πληθυσμού και της έλλειψης ενδιαφέροντος από τους νεότερους να αποκτήσουν ένα τέτοιο μεταφορικό μέσο.

Στην ιαπωνική αγορά οι πωλήσεις μοτοσικλετών μειώθηκαν 10,6% το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο του 2015. Αναλυτές της αγοράς θεωρούν πως αυτή η συνεργασία, εάν στεφθεί με επιτυχία, μπορεί να οδηγήσει στην Ασία, που είναι η μεγαλύτερη αγορά και για τις δύο εταιρείες όσον αφορά τα σκούτερ.
 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ