Οι εταιρείες καλλυντικών αναπροσαρμόζουν τη δράση τους

Οι εταιρείες καλλυντικών αναπροσαρμόζουν τη δράση τους

1' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μειώνονται σταδιακά οι πωλήσεις των αρωμάτων πολυτελείας στα καταστήματα αφορολογήτων ειδών (duty free) στα αεροδρόμια, καθώς έχει περιοριστεί το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών, κυρίως των ανεπτυγμένων χωρών. Σύμφωνα με ρεπορτάζ των New York Times, έχει παρέλθει η εποχή που η αγορά ενός αφορολόγητου ακριβού αρώματος αποτελούσε αναπόσπαστο κομμάτι ενός ταξιδιού στο εξωτερικό.

Οι πωλήσεις των αφορολόγητων ειδών αυξάνονται τα τελευταία χρόνια, αλλά το ποσοστό των αρωμάτων κινείται αντιστρόφως. Το 2015 οι πωλήσεις καλλυντικών στα duty free έφθασαν στα 19,8 δισ. δολάρια, από τα οποία το 43,6% ήταν αρώματα, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Generation Research. Το 2014, όμως, οι πωλήσεις καλλυντικών ανήλθαν στα 19,3 δισ. δολάρια, από τα οποία τα αρώματα αντιπροσώπευαν το 48,7%, ενώ το 2013 οι πωλήσεις καλλυντικών, πάντα στα duty free, έφθασαν στα 17,5 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το 50,8% ήταν αρώματα. Η διαρκής υποχώρηση των πωλήσεων αρωμάτων έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τις βιομηχανίες του κλάδου. «Ζούμε σε έναν κόσμο αστάθειας, αβεβαιότητας, περιπλοκότητας και ασάφειας», σχολιάζει σχετικά ο Βίνσεντ Μποϊνέι, διευθύνων σύμβουλος της L’ Oreal για τα καταστήματα που έχουν σχέση με την αγορά ταξιδιών. Στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας του βρίσκονται τα ακριβά αρώματα των οίκων Lancome, Viktor & Rolf και Giorgio Armani.

Ετσι, οι βιομηχανίες του κλάδου προσαρμόστηκαν στη νέα κατάσταση, τροποποιώντας τα προϊόντα που προωθούν, αναλόγως με την εθνική ή με την περιφερειακή αγορά στην οποία απευθύνονται. Η Armani/Prive, για παράδειγμα, μία από τις φίρμες για τις οποίες εργάζεται ο κ. Μποϊνέι, δημιούργησε πέρυσι ένα άρωμα για να απευθυνθεί στην αγορά της Κίνας. Το άρωμα ονομάζεται Pivoine Suzhou, καθώς αναφέρεται σε ένα λουλούδι που για τους Κινέζους αποτελεί σύμβολο πλούτου και ευτυχίας. Και φυσικά η βιομηχανία αρωμάτων δεν είναι η μοναδική που στρέφεται στην Ασία, τη μεγαλύτερη αγορά duty free στον κόσμο, που πέρυσι έφθασε τα 25 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Generation Research.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή