Φιλόδοξη δοκιμή οχήματος χωρίς οδηγό

Φιλόδοξη δοκιμή οχήματος χωρίς οδηγό

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΛΟΝΔΙΝΟ. Οχημα χωρίς οδηγό χθες τις πρώτες του δοκιμαστικές διαδρομές στους βρετανικούς δρόμους, στο πλαίσιο έρευνας με στόχο την προετοιμασία της κυκλοφορίας τέτοιων οχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Η κυβέρνηση ενθαρρύνει εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, κατασκευαστές αυτοκινήτων και νεοφυείς επιχειρήσεις να δημιουργήσουν και να δοκιμάσουν τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, σε μία προσπάθεια να εξασφαλίσει μερίδιο της αγοράς που αναμένεται να αποφέρει 1,1 τρισ. ευρώ μέχρι το 2025. Νωρίτερα φέτος, το υπουργείο Μεταφορών της Βρετανίας εγκαινίασε δημόσια διαβούλευση για την αλλαγή των ασφαλιστικών κανόνων και του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, έτσι ώστε τα άνευ οδηγού οχήματα να μπορούν να κινούνται νόμιμα στους δρόμους μέχρι το 2020, ανακοινώνοντας παράλληλα ότι τα αυτόνομα οχήματα θα μπορούν να υποβληθούν σε δοκιμές στους αυτοκινητοδρόμους από το ερχόμενο κιόλας έτος.

Μικρό διθέσιο όχημα, που σχεδιάστηκε από εταιρεία του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, κυκλοφόρησε χθες στους δρόμους της κωμόπολης Μίλτον Κινς της Νότιας Αγγλίας, με τους διοργανωτές της δοκιμής-επίδειξης να εκφράζουν την ελπίδα ότι το πείραμα θα προσφέρει ανεκτίμητα δεδομένα για την αλληλεπίδραση του οχήματος με πεζούς και άλλους χρήστες του οδοστρώματος.

Ο υπουργός Επιχειρηματικότητας Γκρεγκ Κλαρκ ανέφερε σε χθεσινές του δηλώσεις: «Η δοκιμή αυτή αποτελεί ιστορικό γεγονός. Η παγκόσμια αγορά αυτόνομων οχημάτων προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες για την αυτοκινητοβιομηχανία μας, αλλά και για τις επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας, ενώ η τεχνολογία και το λογισμικό που αναπτύχθηκαν θα έχουν εφαρμογές σε κάθε τομέα». Το διθέσιο όχημα θα κινείται εξ ολοκλήρου αυτόματα, χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση, αξιοποιώντας δεδομένα από κάμερες και ραντάρ που θα του επιτρέπουν να παρακάμπτει πεζοδρόμους. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες Jaguar Land Rover και Ford συμμετέχουν ήδη σε προγράμματα ανάπτυξης αυτόνομων οχημάτων, προσπαθώντας να προλάβουν τον σκληρό ανταγωνισμό της Google, η οποία αναπτύσσει και αυτή δικό της αυτοκίνητο χωρίς οδηγό. Σχεδιαστές και κατασκευαστές πρέπει, όμως, τώρα να επιλύσουν τεχνολογικά και νομικά προσκόμματα στο φιλόδοξο σχέδιό τους, όπως το ποιος θα ευθύνεται σε περίπτωση ατυχήματος.

Προκαταρκτικά τεστ

Οι διοργανωτές της χθεσινής δοκιμής στο Μίλτον Κινς πραγματοποίησαν σειρά προκαταρκτικών δοκιμών τις τελευταίες ημέρες, όπως την ακριβή δορυφορική χαρτογράφηση της πόλης και την εκπόνηση μέτρων ασφαλείας σε συνεργασία με τον τοπικό δήμο.

Η κωμόπολη του Μίλτον Κινς, 70 χλμ. βόρεια του Λονδίνου, επελέγη χάρη στα πλατιά πεζοδρόμια και το εκτενές δίκτυο ποδηλατοδρόμων της. Ανάλογο πείραμα διεξάγει από τα τέλη Αυγούστου και η πόλη Πίτσμπουργκ στην Πενσιλβάνια των ΗΠΑ, όπου η εταιρεία Uber, γνωστή για την ομώνυμη εφαρμογή κλήσης ερασιτεχνικών ταξί, εγκαινίασε στόλο αυτόνομων οχημάτων, τα οποία οι πελάτες μπορούν να καλούν μέσω Διαδικτύου. Παρότι ο στόλος αυτόνομων οχημάτων της Uber στο Πίτσμπουργκ διαθέτει άνθρωπο-οδηγό στο κάθισμα του συνοδηγού, για λόγους ασφαλείας, τα ειδικά διαμορφωμένα Volvo XC90 είναι ικανά να κινούνται χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Τα οχήματα αυτά είναι εξοπλισμένα με δεκάδες αισθητήρες που αξιοποιούν δεδομένα από κάμερες, λέιζερ, ραντάρ και δέκτες GPS, επιλέγοντας πορεία και αποφεύγοντας κάθε εμπόδιο, κινούμενο ή ακίνητο.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή