Μετά τη θρυλική Μαχαμπαράτα, «Battlefield» από τον Πίτερ Μπρουκ

Μετά τη θρυλική Μαχαμπαράτα, «Battlefield» από τον Πίτερ Μπρουκ

1' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τριάντα χρόνια μετά τη θρυλική Μαχαμπαράτα, που θριάμβευσε διεθνώς και σφράγισε την ιστορία του σύγχρονου θεάτρου, ο Πίτερ Μπρουκ επιστρέφει με το «Battlefield», μια εντυπωσιακή διύλιση της κεντρικής ιστορίας από το ομώνυμο σανσκριτικό ποίημα.

Τέσσερις ηθοποιοί και ο βετεράνος μουσικός Toshi Tsuchitori, που είχε συμμετάσχει και στην 9 ωρών θρυλική παράσταση, βρίσκονται επί σκηνής. Παρ’ όλα αυτά χρειάστηκαν δύο ολόκληρα χρόνια προετοιμασίας.

Μεταξωτά πέπλα γίνονται άλλοτε ποτάμια και άλλοτε σάβανα, οι ηθοποιοί μετενσαρκώνονται πότε σε σκουλήκια και πότε σε αετούς, πότε σε θύματα και πότε σε θύτες, ενώ ο μοναδικός μουσικός επί σκηνής τονίζει με τη μουσική του τη ζοφερή ειρήνη της λήθης, δίνοντας καινούργια πνοή στο εκπληκτικό ινδικό έπος. «H Μαχαμπαράτα δεν είναι ηθικολογία, είναι γεγονός. Το ηθικό, το καλό ή το κακό, δεν υπάρχουν πουθενά εμφανώς. Το θέμα είναι αλλού: στο τι πρέπει να κάνει κανείς», σημειώνει η Marie-Hélène Estienne. «Είναι αδύνατο να δημιουργηθεί κάτι παρόμοιο τώρα. Τίποτα δεν επαναλαμβάνεται». Το «Battlefield» είναι ένας ενθουσιώδης βουβός μινιμαλισμός, αλλά συγχρόνως έχει την πικρή γεύση της ήττας. «Αν ξανακάναμε τη Μαχαμπαράτα θα ήταν μια αναβίωση χωρίς νόημα. Ενα ξαναζεσταμένο φαγητό», λέει ο Πίτερ Μπρουκ. Μετά τα πρόσφατα τραγικά γεγονότα στο Παρίσι, το «Battlefield» μοιάζει σαν να γράφτηκε σήμερα. «Γι’ αυτό θελήσαμε να επιστρέψουμε στο θέμα. Ο θεατής μπορεί να σκεφτεί τη Συρία, την Μπουρκίνα Φάσο, το Ιράκ, σχεδόν όλο τον κόσμο και να φύγει από το θέατρο προβληματισμένος», συμπληρώνει ο Μπρουκ.

​​«ΘΕΑΤΡΟΝ», Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»: 17, 18, 19, 20 Οκτωβρίου 2016, ώρα 9 μ.μ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή