Ξεπερνούν τα 80 τα πλοία που δόθηκαν ως scrap το ’16

Ξεπερνούν τα 80 τα πλοία που δόθηκαν ως scrap το ’16

3' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πάνω από 80 ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία με μέσο όρο ηλικίας τα 22 έτη έχουν δοθεί ως scrap, μέχρι στιγμής, μέσα στο 2016. Σύμφωνα όμως με την VesselsValues, το ίδιο διάστημα έχουν αγοραστεί και 173 μεταχειρισμένα πλοία, με μέση ηλικία τα 8 χρόνια.

Το συμπέρασμα; Οι Ελληνες εφοπλιστές, εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλές αξίες στην αγορά, αντικαθιστούν παλαιότερο τονάζ με πιο σύγχρονο, χρηματοδοτώντας μάλιστα μέρος των αγορών με τα έσοδα από τις διαλύσεις και άλλες πωλήσεις πλοίων.

Από τις αρχές του 2011 μέχρι και τα μέσα του τρέχοντος έτους, Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν δώσει για παλιοσίδερα συνολικά 672 πλοία, ενώ έχουν αγοράσει 1.637 μεταχειρισμένα. Ο μέσος όρος ηλικίας για τα πρώτα είναι τα 25 έτη και για τα δεύτερα τα 10.

Οσον αφορά στα κεφάλαια που έχουν επενδυθεί από τις αρχές του 2011 στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, τα ποσά πλησιάζουν τα 24 δισεκατομμύρια δολάρια. Εχουν αγοράσει φορτηγά πλοία συνολικής αξίας 14,4 δισ. δολαρίων και έχουν πουλήσει το ίδιο διάστημα φορτηγά αξίας 5,6 δισ., σύμφωνα με την VesselsValues. Αντίστοιχα, σε δεξαμενόπλοια έχουν επενδύσει στο ίδιο διάστημα 9,4 δισ. δολάρια και έχουν εισπράξει από πωλήσεις 7,24 δισ.

Θετικό μήνυμα τραπεζών για τη ναυτιλία

Μπορεί να είναι γνωστό στην Ακτή Μιαούλη αλλά στην ευρύτερη αγορά δεν είναι. Αποτελεί λοιπόν θετικό μήνυμα το γεγονός πως τέσσερις σκανδιναβικές και μία ολλανδική τράπεζα, και συγκεκριμένα οι DVB Bank, DNB Bank, Nord/LB, Nordea Bank και ABN AMRO, δήλωσαν αυτή την εβδομάδα ενώπιον μεγάλου ακροατηρίου (στο πλαίσιο forum που έγινε στην Αθήνα) πως η Ελλάδα είναι μακράν η πιο σημαντική αγορά γι’ αυτούς στις ναυτιλιακές χρηματοδοτήσεις διεθνώς. Και γι’ αυτό, σημείωσαν, έχουν εγκατεστημένες εδώ ορισμένες από τις πολυπληθέστερες και ικανότερες ομάδες τους. Κάποτε βέβαια ήταν και η Royal Bank of Scotland ανάμεσά τους, αλλά όχι πια. Αυτή πάντως που «χτίζει» οψίμως παρουσία είναι η Credit Suisse, αλλά και οι Κινέζοι, βεβαίως βεβαίως.

Η αύξηση στη χρήση του πλαστικού χρήματος στην Ελλάδα συνεχίζεται με «τρελούς» ρυθμούς. Βεβαίως, εν μέσω capital controls, το αντίθετο θα προκαλούσε εντύπωση. Σε κάθε περίπτωση όμως συνιστά είδηση το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του 2016 αυτή η αύξηση έφτασε να «τρέχει» με ρυθμούς 50%, που πρέπει να είναι οι υψηλότεροι στον ανεπτυγμένο κόσμο. Ακόμα και έτσι, πόρρω απέχει από το να καλύψει το χάσμα που χωρίζει τη χώρα μας από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης, που σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΚΤ διαμορφώθηκε στις 87 συναλλαγές ανά κάτοικο ετησίως.

Εθελουσία στην Attica

Η αποχώρηση άνω των 70 υπαλλήλων, που ανήκουν κατά κύριο λόγο στην ηλικιακή ομάδα μεταξύ 45 και 57, είναι η βασική στόχευση του προγράμματος εθελουσίας που ανακοίνωσε η Attica Bank. Το πρόγραμμα αποτελεί ένα από τα βασικά μέτρα της νέας διοίκησης του Θοδωρή Πανταλάκη για τον περιορισμό του κόστους, σε συνδυασμό με την πολιτική ανατιμολόγησης των δανείων. Η αποζημίωση για όσους αποχωρήσουν ορίστηκε στους 14 μεικτούς μισθούς γι’ αυτούς που έχουν πάνω από 15 έτη υπηρεσίας πλέον ενός πριμ που κλιμακώνεται προς τα πάνω για τις επίμαχες ηλικίες των 45 έως 57, αλλά και πρόσθετων παροχών. Το πλαφόν στις αποζημιώσεις που θα δοθούν ορίστηκε σε 200.000 ευρώ και η ημερομηνία για την αποχώρηση ορίστηκε η 15η Νοεμβρίου.

Με ζημίες οι τουριστικές εταιρείες

Με ζημίες θα κλείσει για τις περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις η φετινή τουριστική χρονιά, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. Η συγκυριακή αύξηση των διεθνών αφίξεων, λόγω των προβλημάτων που αντιμετώπισαν ανταγωνιστικοί προορισμοί όπως η Τουρκία και των εκπτώσεων που έδωσαν οι τουριστικές επιχειρήσεις στις ξένες αγορές, για να τονωθεί η ζήτηση, δεν αποτελεί αιτία για πανηγυρισμούς. Με ενδιαφέρον αναμένει ο τουριστικός κόσμος της χώρας την τοποθέτηση, αύριο, του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννη Στουρνάρα, για τα τεκταινόμενα στον χώρο του τουρισμού. Ο κ. Στουρνάρας θα ανοίξει με την ομιλία του τις εργασίες του διήμερου συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή