ΕΛΛΑΔΑ

Θριαμβεύει το ελληνικό κρασί διεθνώς

Το ελληνικό κρασί φαίνεται πως βγήκε κερδισμένο από την οικονομική κρίση.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Ενδεχομένως να ακούγεται παράδοξο, όμως η οικονομική κρίση όχι μόνον δεν έπληξε το ελληνικό κρασί, αλλά, αντιθέτως, το ωφέλησε. Πώς έγινε αυτό;

«Η Ελλάδα γνώρισε μεγάλη δημοσιότητα στο εξωτερικό, ο κόσμος πάντα ψάχνει για καλές ιστορίες και το ελληνικό κρασί έγινε μια καλή ιστορία για τους ξένους», είπε μιλώντας χθες σε γεύμα στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της Ενωσης Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα Βορείου Ελλάδος (ΕΟΑΒΕ) Στέλιος Μπουτάρης.

Οπως ανέφερε, εν μέσω κρίσης μπορεί να υπήρξε μικρή μείωση της τάξης του 2-3% στην εσωτερική κατανάλωση, αυξήθηκε όμως ο τζίρος των εξαγωγών, με το ελληνικό κρασί να γνωρίζει διεθνώς την καταξίωση, μπαίνοντας και σε νέες αγορές –«έφθασε μέχρι την Κορέα και την Ιαπωνία», είπε– με εκείνη της Γερμανίας να κατέχει την πρώτη θέση, ενώ τετραπλασιάστηκαν οι εξαγωγές προς την Αυστραλία και οι πωλήσεις προς τις ΗΠΑ αυξήθηκαν σε όγκο κατά 10% αλλά κατά 30% σε αξία.

«Το ελληνικό κρασί έχει πλασαριστεί στην κατηγορία Primium, δηλαδή σε τιμές 15 έως 25 δολάρια τη φιάλη», τόνισε.

Ως προς την εγχώρια αγορά, ο πρόεδρος της ΕΟΑΒΕ είπε πως αυτή αυξήθηκε στο χύμα κρασί λόγω κόστους, ενώ η κατανάλωση πέρασε από την ταβέρνα στο σπίτι, με τις τιμές να έχουν γίνει γενικότερα πιο προσιτές. «Η μείωση των εισοδημάτων, αν και δεν επηρέασε αισθητά την κατανάλωση, άλλαξε το μοτίβο της, οι Ελληνες για λόγους οικονομικούς στράφηκαν στο χύμα, ενώ περισσότερο αγοράζουν για το σπίτι και δεν πίνουν στις ταβέρνες».

Ο κ. Μπουτάρης μίλησε για θεαματική βελτίωση της ποιότητας των ελληνικών κρασιών, με πρώτο το λευκό, αλλά και την αυξανόμενη εξωστρέφεια των ελληνικών οινοποιιών. Επ’ αυτού ανέφερε χαρακτηριστικά πως 20 ελληνικά λευκά κρασιά έχουν κάνει τεράστια άλματα, ανταγωνιζόμενα πλέον ισχυρές ετικέτες στην αγορά φίλων του κρασιού παγκοσμίως.

Καυστικός ήταν ο κ. Μπουτάρης αναφερόμενος στην επιβολή φόρου στο κρασί, χαρακτηρίζοντάς το μέτρο αντιαναπτυξιακό και άδικο με ελάχιστη απόδοση εσόδων για το κράτος· το οποίο μέτρο επιφέρει πλήγμα στον κλάδο και ειδικά στις μικρές οινοποιίες.

Οπως τόνισε: «Εκτινάχθηκε η παραοικονομία στο κρασί, μια κατάσταση που μοιάζει με αυτή που υπάρχει στο τσίπουρο. Οι μικροί παραγωγοί δεν μπορούν να οργανώσουν και να λειτουργούν φορολογική αποθήκη αλλά και ούτε μπορούν να προκαταβάλουν το φόρο για όλες τις ποσότητες που αποθηκεύουν. Φθηνά κρασιά και “μαύρες πωλήσεις” είναι πλέον σε ανταγωνισμό».

Μεταξύ των στόχων της Ενωσης είναι η δημιουργία στη Θεσσαλονίκη του «Σπιτιού του Κρασιού», η εκπαίδευση των νέων οινοποιών, η οικονομική ευρωστία και ανεξαρτησία της ΕΟΑΒΕ, η προώθηση και η προστασία των γεωγραφικών ζωνών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ