ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε μία συναλλαγή, αντί για δύο, η πώληση του 67% του ΟΛΘ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

Μεταξύ των ενδιαφερομένων θεωρούνται η ιαπωνική Μitsui, η δανικών συμφερόντων APM Terminals, η Dubai Port από τα Ην. Αραβικά Εμιράτα και η ICTS από τις Φιλιππίνες.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αλλαγή πλεύσης στην πώληση του ΟΛΘ. Σε αντίθεση με ό,τι έχει ανακοινωθεί μέχρι σήμερα, το ΤΑΙΠΕΔ σκοπεύει να διαθέσει το 67% των μετοχών του λιμένα σε μία συναλλαγή, αντί δύο που είχε σχεδιαστεί αρχικά. Επίσης, όλα δείχνουν ότι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση του λιμένα θα μετατεθεί για τις αρχές του 2017.

Σε ό,τι αφορά την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ, σύμφωνα με το νέο σχέδιο σύμβασης που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ, θα γίνει σε μία συναλλαγή. Απορρίπτεται δηλαδή το αρχικό μοντέλο που προκρίθηκε από τη σημερινή διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, με στόχο κυρίως να αποτελέσει «κυματοθραύστη» των πολιτικών αντιδράσεων στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ.

Το μοντέλο αυτό ακολουθήθηκε στον ΟΛΠ και προβλέπει κατ’ αρχάς τη διάθεση του 51% των μετοχών του λιμένα και στη συνέχεια, μετά την πάροδο μίας πενταετίας, τη διάθεση του υπολοίπου 16% των μετοχών. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο πώλησης του ΟΛΘ, η πώληση του 67% θα γίνει σε μία συναλλαγή.

Παράγοντες κοντά στην αποκρατικοποίηση αναφέρουν ότι η αλλαγή αυτή έγινε προκειμένου να εξυπηρετηθεί η επένδυση ανάπτυξης του προβλήτα με αριθμό 6 στο λιμάνι. Ο προτιμητέος επενδυτής του ΟΛΘ θα αναλάβει την κατασκευή του συγκεκριμένου προβλήτα με κόστος περίπου 180 εκατ. ευρώ. Η συγκεκριμένη επένδυση αποτελεί την πιο σημαντική επένδυση στον λιμένα της συμπρωτεύουσας. Το σύνολο των επενδύσεων, ωστόσο, που θα αναλάβει ο προτιμητέος επενδυτής, θα ξεπεράσει τα 220 εκατ. ευρώ, καθώς θα περιλάβει τον εκσυγχρονισμό και άλλων υποδομών του ΟΛΘ.

Αξιόπιστες πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερις «ζεστοί» ενδιαφερόμενοι για το 67% του ΟΛΘ, από τους οκτώ συνολικά που παραμένουν στο παιχνίδι. Μεταξύ αυτών θεωρείται η ιαπωνική Μitsui, η δανέζικων συμφερόντων APM Terminals, η Dubai Port από τα Ην. Αραβικά Εμιράτα και η ICTS από τις Φιλιππίνες. Επίσης, όλα δείχνουν ότι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών θα γίνει στην επόμενη χρονιά και όχι μέσα στο 2016. Αιτία θεωρούνται οι συνεχείς καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της νέας Σύμβασης Παραχώρησης του λιμένα, η οποία συνεχώς αναθεωρείται προκειμένου να χωρέσει τις υποσχέσεις της πολιτικής ηγεσίας στις Αρχές της πόλης. Υπενθυμίζεται ότι ο πρωθυπουργός έχει υποσχεθεί στον Δήμο Θεσσαλονίκης τον Προβλήτα 1, ενώ το υπουργείο Πολιτισμού διεκδικεί το λιμενικό μουσείο που θα λειτουργήσει στις εγκαταστάσεις του ΟΛΘ.

Αντιδράσεις για ΟΤΕ

Στο μεταξύ, αντιδράσεις προκαλεί η πρόθεση της κυβέρνησης οποιαδήποτε μεταβολή στη Συμφωνία Μετόχων ΟΤΕ να γίνεται με υπουργικές αποφάσεις και όχι μέσω κυρώσεων από την ελληνική Βουλή. Χθες ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος ανέφερε ότι η άρση της υποχρέωσης για κύρωση των τροποποιήσεων της Συμφωνίας από τη Βουλή έγινε έπειτα από απαίτηση των κοινοτικών αρχών, καθώς δεν ήταν σύννομη με τις κοινοτικές συνθήκες. Σημείωσε, ωστόσο, ότι για λόγους ενημέρωσης του σώματος και της ελληνικής κοινωνίας θα φέρει τη νέα συμφωνία με την Deutsche Telekom στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής. Σχετικά με τη μεταβίβαση του 5%, ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι η κυβέρνηση πάλεψε να διατηρήσει το 1% των μετοχών του ΟΤΕ, καθώς οι πιστωτές αρχικά πίεζαν να μεταβιβαστεί το 6% των μετοχών ΟΤΕ κυριότητας ελληνικού Δημοσίου στο ΤΑΙΠΕΔ. Τέλος, ο κ. Τσακαλώτος, επιχειρώντας να αποκρούσει τα πυρά της αντιπολίτευσης σχετικά με τη μεταβίβαση του 5% του ΟΤΕ, είπε ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν είναι υποχρεωμένο να πωλήσει σήμερα τη συμμετοχή.

Κατά της άρσης της συγκεκριμένης υποχρέωσης τάχθηκαν όλα τα κόμματα της Βουλής. Στις συναντήσεις που έγιναν μεταξύ της Ομοσπονδίας Εργαζομένων ΟΤΕ με τα κόμματα της αντιπολίτευσης, όλα τάχθηκαν κατά της τροπολογίας που έφερε προχθές η κυβέρνηση. Μάλιστα, κατά τάχθηκε και το κόμμα των Ανεξ. Ελλήνων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ