Εμανουέλε Γκριμάλντι: «Είμαι έτοιμος να πληρώσω αδρά το 2% που θα μου δώσει τον έλεγχο της Hellenic Seaways»

Εμανουέλε Γκριμάλντι: «Είμαι έτοιμος να πληρώσω αδρά το 2% που θα μου δώσει τον έλεγχο της Hellenic Seaways»

4' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΒΕΝΕΤΙΑ-ΑΠΟΣΤΟΛΗ. «Είμαι έτοιμος να πληρώσω αδρά (σ.σ.: «enormous premium») το 2% των μετοχών της Hellenic Seaways που θα μου δώσει τον έλεγχό της αλλά μετά απο αυτό δεν θα προσφέρω ούτε σεντς περισσότερο απο την δίκαιή αποτίμησή τους». Αυτό απάντησε σε ερώτηση της «Κ» σχετικά με την εν εξελίξει προσπάθειά του να εξασφαλίσει τον έλεγχο της ελληνικής ακτοπλοϊκής, ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου των Μινωικών Γραμμών, διευθύνων σύμβουλος του ομώνυμου ιταλικού Ομίλου και επικεφαλής της Confitarma, της Ένωσης Ιταλών Εφοπλιστών.

«Έχουμε ήδη διατυπώσει το ενδιαφέρον μας για τον διαγωνισμό της Τραπέζης Πειραιώς η οποία πωλεί το 40% που ελέγχει», ανέφερε νωρίτερα στα πλαίσια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε στο περιθώριο του 20ου Euromed Convention «From Land to Sea», το οποίο διοργάνωσε ο όμιλος Γκριμάλντι στη Βενετία.

Ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, δια των Μινωικών Γραμμών, ελέγχει ήδη ποσοστό άνω του 48% της Hellenic Seaways (HSW) μετά απο συνεχείς αγορές μετοχών που πραγματοποιεί απο τον Φεβρουάριο. Θεωρεί πως ήδη έχει την πλειοψηφία στην γενική συνέλευση των μετόχων και καταγγέλλει πως στην τελευταία ετήσια τακτική γενική συνέλευση «ψήφισαν ακόμα και απο τα νεκροταφεία». Αναφορά που συνέδεσε με την αγωγή άνω των 400 σελίδων, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, που έχει καταθέσει στα ελληνικά δικαστήρια κατά των όσων εμπλέκονται στα γεγονότα που έλαβαν χώρα στην τελευταία συνέλευση, την εκδίωξη δηλαδή των εκπροσώπων του από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας από μπλοκ μετόχων που συμπεριλαμβάνει τον σημερινό διευθύνοντα σύμβουλο Αντώνη Αγαπητό, την Τράπεζα Πειραιώς και εταιρείες τις οποίες παράγοντες της αγοράς συνδέουν με τα συμφέροντα που ελέγχουν και την ΑΝΕΚ .

Μάλιστα ο ιταλός εφοπλιστής ισχυρίστηκε πως έγιναν ακόμα και πλαστογράφηση της υπογραφής του μέχρι τότε προέδρου του διοικητικού συμβουλίου και παράνομες ενέργειες του προέδρου της γενικής συνέλευσης. Με λίγα λόγια, ήταν ξεκάθαρος πως θα διεκδικήσει με ζήλο και μέχρις εσχάτων τον έλεγχο της Hellenic Seaways και καυτηρίασε δε πως «μπορεί τα δικαστήρια να αργούν στην Ιταλία αλλά στην Ελλάδα φαίνεται πως αργούν περισσότερο». Ερωτηθείς απο την «Κ» κατά πόσον θα σταματήσει να αγοράζει μετοχές όταν αποκτήσει την πλειοψηφία της ελληνικής ακτοπλοϊκής απάντησε πως τον ενδιαφέρει το 100% των εταιρειών στις οποίες συμμετέχει. Διευκρίνισε όμως πως «πληρώνω καλά μόνον για χρυσές μετοχές που μου δίνουν έλεγχο».

«Είμαστε αγοραστές επιχειρήσεων» ανέφερε σε άλλο σημείο ο επικεφαλής του ομίλου Γκριμάλντι που όπως αποκάλυψε ξεκινά μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα για ανανέωση και ανάπτυξη του στόλου των 120 περίπου πλοίων μεταφορά σχημάτων και επιβατών κυρίως, αλλά και ποντοπόρων που διαχειρίζεται. «Έχουμε ίδια κεφάλαια άνω των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ και είμαστε πλούσιοι σε ρευστότητα» αλλά «διαθέτουμε επίσης και ένα μοντέλο ενσωμάτωσης στον όμιλο των επιχειρήσεων που εξαγοράζουμε το οποίο λειτουργεί με επιτυχία παρα το όσα κατά καιρούς λέγονται». Σε ερώτηση της «Κ» κατά πόσον θα ενδιαφερόταν να αγοράσει και άλλη ελληνική ακτοπλοϊκή εάν η ευκαιρία παρουσιαζόταν απάντησε καταφατικά: «Στην κατάλληλη τιμή αγοράζω τα πάντα. Στην κατάλληλη τιμή όμως πουλάω κιόλας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης ου παραχώρησε σε συγκεκριμένο ακροατήριο εκπροσώπων του τύπου ο πρόεδρος της Confitarma, της Ένωσης Ιταλών Εφοπλιστών υπογράμμισε την ανάγκη συγκέντρωσης στον κατακερματισμένο κλάδο της ακτοπλοΐας προσκειμένου να μπορέσουν να γίνουν επενδύσεις. Εκτίμησε πως δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού από μια τέτοια πορεία και πως εκτός από τον όμιλό του το ρόλο του αγοραστή επιχειρήσεων θα μπορούσαν να έχουν και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες μεταξύ των οποίων συμπεριέλαβε και την ελληνική Attica Group αλλά και τις Stena και P&O.

Υπενθυμίζεται πως η Τράπεζα Πειραιώς στις αρχές Σεπτεμβρίου εκίνησε ανοικτό διεθνή διαγωνισμό για την πώληση της συμμετοχής της στην HSW η οποία ανέρχεται στο 40,44%. Η Lazard, η οποία λειτουργεί ως σύμβουλός της έχει ήδη αποστείλει σε δυνητικούς επενδυτές το σχετικό υλικό. Στην αγορά αντιμετωπίζονται ως φαβορί οι Μινωικές Γραμμές, συμφερόντων Γκριμάλντι αφού ελέγχουν ήδη το 48%.

Οι Μινωικές «τρέχουν» από το Φεβρουάριο πρόγραμμα αγορών μετοχών μέσω δημόσιας πρότασης σε μικρομετόχους και έτσι έχουν αυξήσει το ποσοστό τους στην HSW από 33,5% περίπου στις αρχές του έτους στο 48% σήμερα. Οι Μινωικές έχουν ήδη επενδύσει περί τα 30 εκατομμύρια ευρώ για να αποκτήσουν αυτό το επιπλέον 14,5%. Αλλά πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωικών, Αντώνης Μανιαδάκης θύμισε πως «σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της HSW η λογιστική της αξία ήταν την 31/12/2015 στα 0,92 ευρώ ανά μετοχή».

To 20o Euromed Convention που έγινε αυτό το Σαββατοκύριακο στην Βενετία, παρακολούθησαν περισσότεροι από 600 προσκεκλημένοι και η έμφαση δόθηκε στην ανάπτυξη των θαλάσσιων αρτηριών ως εναλλακτικές στις χερσαίες μεταφορές προκειμένου να μειωθούν οι υψηλές εκπομπές CO2 από τις μεταφορές αυτές. Από το 2007 εως το 2012 το δια της θαλάσσης μεταφερόμενο εμπόριο αυξήθηκε κατά 14% ενώ το ίδιο διάστημα οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακος από τα πλοία μειώθηκαν κατά 15%.

Τι απαντά η διοικηση της HSW

Κύκλοι της Hellenic Seaways, σχολιάζοντας τις τοποθετήσεις του ιταλού εφοπλιστή για την ελληνική ακτοπλοϊκή, αναφέρουν ότι «ο Γκριμάλντι παρ’ όλο που διατείνεται κατά καιρούς  ότι έχει ήδη διατυπώσει το ενδιαφέρον του για τον διαγωνισμό της Πειραιώς για την πώληση του ποσοστού της στην Hellenic Seaways, ουδέποτε εξεδήλωσε γραπτώς την πρόθεσή του, ούτε υπέβαλε γραπτή οικονομική προσφορά». 

Εκτιμούν  δε ότι τα  περί δήθεν πλαστογραφίας του πρώην προέδρου της HSW, «μόνο για πρόκληση εντυπώσεων μπορεί να λέγονται, δεδομένου ότι το σημείο αυτό αναφέρθηκε πολλάκις, μεταξύ άλλων και στο δικαστήριο κατά την συζήτηση της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων, τα οποία σημειωτέον απορρίφθηκαν».

«Την ίδια τύχη θα έχει και η αγωγή των 400 σελίδων που έχει καταθέσει» εκτιμούν οι ίδιες πηγές της Hellenic Seaways.

Περεταίρω η διοίκηση της HSW σχολιάζει πως «η Πειραιώς δικαιώνεται καθόσον κατάφερε να αυξηθεί η τιμή της μετοχής στην συμμετοχή της στην HSW σε τουλάχιστον 3 ευρώ ανά μετοχή, ποσό που κατά τις οικονομικές καταστάσεις των Μινωικών Γραμμών είναι ο μέσος όρος κτήσης του πακέτου του 14,5% των μετοχών που απέκτησε η Minoan από τον Φεβρουάριο και έπειτα».

Τοποθετούν δε την αξία της μετοχής της HSW πολύ υψηλότερα από την λογιστική της αξία και συγκεκριμένα σε  «περισσότερα από 5 ευρώ».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή