ΕΛΛΑΔΑ

Η ελληνική μόδα δεν το βάζει κάτω

ΕΛΙΣ ΚΙΣ

Φωτογραφίες: Βαγγέλης Ζαβός

Οι σειρήνες του ασθενοφόρου σταμάτησαν και από τις πόρτες του ξεπρόβαλε το «ιατρικό» προσωπικό φορώντας νοσηλευτικά παπούτσια (με φάσα από φo γούνα) και περασμένα στον λαιμό πολλά ακουστικά γιατρού. Η μόδα θέλει κέφι –ειδικά στις δύσκολες εποχές– και αυτό είναι κάτι που γνωρίζει καλά ο πολυπράγμων Λάκης Γαβαλάς.

Οι μπουγιότες-τσάντες με φερμουάρ και οι πλισέ φούστες από γάζες ήταν τα στυλιστικά «τεχνάσματα» που χρησιμοποίησε ο Γαβαλάς και η ομάδα του για τη συλλογή Καλοκαίρι 2017 της .LAK στην Εβδομάδα Μόδας Athens Xclusive Designers Week, που ολοκληρώθηκε στο Ζάππειο τη Δευτέρα.

Μια «αποδόμηση» της συλλογής έφερνε στο προσκήνιο τα χαρακτηριστικά νεανικά ρούχα του brand, αυτή τη φορά σε «νοσοκομειακό» πράσινο και μπλε.

«Στην Ελλάδα τα πράγματα αντιμετωπίζονται με νηπιακό χαρακτήρα και, ενώ ο κόσμος εντυπωσιάζεται με τα χρυσοποίκιλτα των ιερέων, δεν βλέπουν με πολύ καλό μάτι τις δημιουργίες των καταξιωμένων δημιουργών», είπε στο «Κ» ο Γαβαλάς.

Την ανάδειξη της εγχώριας μόδας επιχειρεί εδώ και 10 συνεχόμενα χρόνια η Athens Xclusive Designers Week. Η επετειακή 20ή διοργάνωση, η οποία εξελίχθηκε στους επιβλητικούς χώρους του Ζαππείου, αντικατοπτρίζει την επιμονή της οργανώτριας, Τόνιας Φουσέκη: τέσσερις μέρες, 18 ντεφιλέ δημιουργών και brands, μία μέρα αφιερωμένη αποκλειστικά στους νέους σχεδιαστές, προσκεκλημένοι αγοραστές από showrooms του εξωτερικού, επαγγελματίες και πολλοί φίλοι του χώρου της ελληνικής μόδας. 

Στο 20ό AXDW «έμπλεξαν» οι συλλογές για τον φετεινό χειμώνα και το επόμενο καλοκαίρι, τα «έτοιμα» ρούχα μ’ εκείνα του «ατελιέ». «Τα ελληνικά brands πρέπει να ακολουθήσουν τους όρους του διεθνούς συστήματος, να ξεκαθαρίσουν την έννοια του sur mesure – με την έννοια του πρετ-α-πορτέ.

Πολλά brands, συνηθισμένα να πουλάνε μέσω των ατελιέ τους σε ιδιώτες, ξεχνούν ότι υπάρχει μια διαφορετική διαδικασία όσον αφορά τις πωλήσεις business to business», ανέφερε στο «Κ» ο Πάνος Παπανδρέου, γενικός διευθυντής του showroom Espace Monochrome στο Μιλάνο και καλεσμένος της διοργάνωσης.

Τη σωστή κατεύθυνση έχει πάρει ένα νέο ελληνικό brand, το The Artians, που γεννήθηκε στην Πάτρα τα χρόνια της κρίσης. Στην πασαρέλα του Ζαππείου, γεωμετρικά και με ελληνικά στοιχεία prints (στάμπες) σε άσπρο, συχνά πλισέ, φόντο συνέθεσαν μια φορέσιμη συλλογή από καφτάνια και ζιπ-κιλότ, μεταξύ άλλων, που προωθείται ήδη εντός και εκτός συνόρων. «Είμαστε σε μια εποχή που τα λάθη σε μια επιχείρηση δεν συγχωρούνται», είπε στο «Κ» η σχεδιάστρια του brand Κωνσταντίνα Καμπισοπούλου.  

Ποια θέση θα διεκδικήσουν στην αρένα της μόδας οι νικητές του 20ού διαγωνισμού AXDW που έγινε την περασμένη Κυριακή; Νικήτρια στην κατηγορία Best New Designer η Βίκη Πανέτσου, βραβείο Best Trendsetter στον Ιωάννη Ρουμελιώτη και Best Catwalk για την Αθηνά Καρατζογιάννη και το brand της Athena.

Στο μεταξύ, οι προβολείς της οργάνωσης «φώτισαν» τις «σέξι» δημιουργίες του οίκου Kathy Heyndels και των σχεδιαστών Βλάσση Χολέβα και Τάσου Μητρόπουλου. Στο Ζάππειο και η επιστροφή στην πασαρέλα του Maison Faliakos, ενός οίκου με ιστορία στην υψηλή ραπτική, μέσω μιας πρετ-α-πορτέ σειράς διά χειρών Χρήστου Πετρίδη και Βενέδικτου Αντύπα.

Ενας κατακλυσμός δεν εμπόδισε τις μυτερές γόβες του δημιουργού Βασίλη Ζούλια να περπατήσουν στο περιστύλιο του Ζαππείου, όπου η demi-couture συλλογή του αποτελούνταν από –κυρίως– κοκτέιλ (πάντα σε γραμμή ’50s) και βραδινά, χτισμένα από μεταξένια εμπριμέ και δουλεμένη δαντέλα. Πηγή έμπνευσης η (παρούσα) Φιόνα φον Τίσεν, μοντέλο-μούσα του Σέσιλ Μπίτον, τρίτη σύζυγος του βαρώνου Χάινριχ φον Τίσεν και γενικότερο it girl της μεταπολεμικής εποχής. Το νοσταλγικό ταξίδι στο παρελθόν έκανε fast-forward στο παρόν μέσα από τα κοσμήματα-statement του Περικλή Κονδυλάτου, με κυρίαρχο μοτίβο την πεταλούδα.

Πόσο δύσκολο είναι να είσαι σχεδιαστής μόδας στην Ελλάδα σήμερα; «Tα περισσότερα επαγγέλματα στην Ελλάδα του σήμερα έχουν σχεδόν τον ίδιο βαθμό δυσκολίας», είπε στο «Κ» ο Ζούλιας. «Εγώ προσωπικά, επειδή και αποδεδειγμένα πλέον είμαι... παντός καιρού, έχω αποδείξει ότι αντέχω τα πάντα. Ετσι δυνατοί είναι και οι περισσότεροι Ελληνες σχεδιαστές που αντέχουν αυτή την αδυσώπητη βροχή της κρίσης και δημιουργούν ενάντια σε όλα. Θα μείνω στο ότι στο τέλος του σόου μου έπεσε χρυσή βροχή...».

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ