ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Από το 1962, ο διαγωνισμός Καλύτερου Φωτογράφου Αγριας Ζωής που οργανώνει το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου μάς αποκαλύπτει όλο το μεγαλείο και την ομορφιά του ζωικού βασιλείου. Εδώ φιλοξενούμε έξι εικόνες που ξεχώρισαν στη φετινή διοργάνωση μεταξύ 50.000 συμμετοχών από 95 χώρες.

1. TIM LAMAN, ΗΠΑ
Καλύτερος φωτογράφος Αγριας Ζωής για το 2016


Σε... τσιμπούσι άνευ προηγουμένου ετοιμάζεται να αποδυθεί ο νεαρός αρσενικός ουρακοτάγκος που σκαρφαλώνει στην εναέρια ρίζα ενός φίκου-στραγγαλιστή στο Εθνικό Πάρκο Gunung Palung της Βόρνεο. Δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεται εδώ. Η ισχυρή αυτοβιογραφική μνήμη των ουρακοτάγκων τούς επιτρέπει να θυμούνται σε ποια σημεία του οικοσυστήματος όπου ζουν έχουν ήδη αναζητήσει επιτυχώς την τροφή τους, και έτσι πάντα επιστρέφουν. Ολα αυτά τα γνώριζε ο Αμερικανός φωτογράφος Tim Laman, που επί τρεις ημέρες τοποθετούσε, ανεβοκατεβαίνοντας με σκοινιά, τις GoPro του στα φυλλώματα του δέντρου, σε ύψος 30 μ., περιμένοντας την τέλεια λήψη. Και αυτή δεν άργησε να έρθει.

2. RUDI SEBASTIAN, ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Νικητής στην κατηγορία «Λεπτομέρεια»

Κατά την ξηρά περίοδο, η λευκή άμμος του Εθνικού Πάρκου Lençois Maranhenses της Βραζιλίας μετατρέπεται σε έργο αφηρημένης τέχνης. Οι ισχυροί άνεμοι του Ατλαντικού «σκάβουν» την επιφάνειά της, δημιουργώντας εντυπωσιακούς αμμόλοφους και κάνοντας το έδαφος να βαθαίνει πολύ σε ορισμένα σημεία. Η συνέχεια είναι ακόμα πιο θεαματική. Οταν ξεκινούν οι βροχοπτώσεις, πάνω στο ανάγλυφο σχηματίζονται προσωρινά λίμνες, που, λόγω των αλγών και των άλλων μικροοργανισμών που ζουν εκεί, τα νερά τους αποκτούν διαφορετικούς χρωματισμούς. Παράλληλα, χείμαρροι εναποθέτουν ιζήματα από το τροπικό δάσος. Οταν το νερό εξατμιστεί, αυτό που μένει πίσω είναι οι σχηματισμοί της βραβευμένης φωτογραφίας.

3. TONY WU, ΗΠΑ
Νικητής στην κατηγορία «Υποβρύχια Φωτογραφία»

Κάθε πανσέληνο, χιλιάδες κοκκινόψαρα καταφθάνουν στο αρχιπέλαγος των Καρολίνων νήσων, στον δυτικό Ειρηνικό Ωκεανό, έναν από τους κορυφαίους καταδυτικούς προορισμούς στον κόσμο, για να γεννήσουν τα αυγά τους. Τα ρεύματα της θαλάσσιας περιοχής, σε συνδυασμό με το γενετικό υλικό που απελευθερώνουν τα ψάρια, θολώνουν τα νερά, κάνοντας την «καθαρή» φωτογραφική λήψη να μοιάζει με άθλο. Κατά τη διάρκεια του ζευγαρώματος, το  χρώμα των λεπιών αλλά και τα χαρακτηριστικά σχέδια που φέρουν στο σώμα τους αλλάζουν, στην προσπάθεια που κάνουν αρσενικά και θηλυκά να... συγχρονιστούν και να αναπαραχθούν με επιτυχία.

4. GIDEON KNIGHT, ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ
Νικητής στην κατηγορία «Νεότερος σε ηλικία Φωτογράφος της Χρονιάς»

Η εικόνα ενός πουλιού πάνω στο γυμνό κλαδί δέντρου σε πάρκο του Λονδίνου είναι αρκετά συνηθισμένη. Δεν υπάρχει Λονδρέζος που να μην έχει παρατηρήσει μια τέτοια σκηνή, ούτε ίσως και επισκέπτης. Αυτήν ακριβώς την οικεία αίσθηση θέλησε να αποτυπώσει στο κάδρο του ο 16χρονος Gideon Knight, εκφράζοντας με τον δικό του τρόπο την ποίηση της στιγμής. Περνώντας καθημερινά αρκετές ώρες στο Valentines Park, το πάρκο της δικής του γειτονιάς, στα περίχωρα της βρετανικής πρωτεύουσας, είδε ένα κοράκι να βρίσκει καταφύγιο στον ψευδοπλάτανο της φωτογραφίας, με φόντο το ολόγιομο φεγγάρι. Και άδραξε την ευκαιρία.

5. NAYAN KHANOLKAR, ΙΝΔΙΑ
Νικητής στην κατηγορία «Αστικό Περιβάλλον»

Οταν πέφτει η νύχτα, οι λεοπαρδάλεις του Εθνικού Πάρκου Sanjay Gandhi φτάνουν έως τα περίχωρα της Μουμπάι, αναζητώντας τη λεία τους – κυρίως αδέσποτα σκυλιά. Η φυλή Warli που ζει εκεί αντιμετωπίζει με σεβασμό τα μεγάλα αιλουροειδή, δίνοντας ένα παράδειγμα αρμονικής συνύπαρξης του ανθρώπινου είδους με το ζωικό βασίλειο, που σε πολλά μέρη του κόσμου βρίσκεται υπό διωγμό. Αυτή ακριβώς την πτυχή θέλησε να αναδείξει ο Nayan Κhanolkar, σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία το Εθνικό Πάρκο απειλείται από την οικιστική ανάπτυξη. Οι Warli τον βοήθησαν, παρέχοντάς του τις απαραίτητες πληροφορίες για τις συνήθειες των λεοπαρδάλεων.

6. GANESH H. SHANKAR, ΙΝΔΙΑ
Νικητής στην κατηγορία «Πουλιά»

Eπιστρέφοντας στη φωλιά τους στο Εθνικό Πάρκο Keoladeo της Βόρειας Ινδίας, είδαν μια τεράστια σαύρα να έχει κάνει... κατάληψη – και να αρνείται πεισματικά να την εγκαταλείψει. Επί δύο ημέρες προσπαθούσαν να απομακρύνουν τον «θρασύ» εισβολέα, δαγκώνοντάς τον στην ουρά, αλλά μάταια. Κάποια στιγμή εγκατέλειψαν την προσπάθεια, αναζητώντας ασφαλές σπιτικό σε κάποιο άλλο δέντρο του Πάρκου. Εξάλλου, οι ινδικοί ρινγκ-νεκ, όπως ονομάζονται οι συγκεκριμένοι παπαγάλοι, θεωρούνται από τα πλέον ευπροσάρμοστα είδη του ζωικού βασιλείου.

Info: Η έκθεση με τα βραβευμένα έργα του διαγωνισμού Wild Life Photographer of the Year θα φιλοξενείται στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου (www.nhm.ac.uk) έως τις 10 Σεπτεμβρίου 2017.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ