ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Κάρνεϊ μένει στη θέση του, η στερλίνα πέφτει και η Nissan πιέζει

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Παρότι μελέτη οπαδών του Brexit δείχνει ότι οι μεγαλύτερες τράπεζες της Βρετανίας θα κερδίσουν έως 14,6 δισ. δολάρια από την αποχώρηση της χώρας τους από την Ε.Ε., ο επικεφαλής της Τράπεζας της Αγγλίας Μαρκ Κάρνεϊ αποφάσισε να κωφεύσει στις πιέσεις τους για να παραιτηθεί και επεκτείνει τη θητεία του μέχρι τα τέλη Ιουνίου 2019. Σε σχετική επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομικών, ο Μαρκ Κάρνεϊ υποστηρίζει ότι παραμένοντας στην κεντρική τράπεζα θα διασφαλίσει την ομαλή μετάβαση στη νέα σχέση που θα έχει το Ηνωμένο Βασίλειο με την Ε.Ε. Παράλληλα ευχαριστεί την πρωθυπουργό της Βρετανίας για τη στήριξή της, καθώς η Τερέζα Μέι τού είχε προσφέρει την αμέριστη υποστήριξή της και είχε ταχθεί υπέρ της ολοκλήρωσης της θητείας του έως το 2021.

Σύμφωνα με τους Financial Times, οι εντεινόμενες πιέσεις των οπαδών του Brexit που ζήτησαν την παραίτηση του κ. Κάρνεϊ οφείλονταν εν μέρει στην κριτική που του άσκησε η κ. Μέι όταν αναφέρθηκε στις «επιζήμιες επιπτώσεις» της πολιτικής των πολύ χαμηλών επιτοκίων.

Οι αγορές, εν τω μεταξύ, παρακολουθούν προσεκτικά και καταγράφουν κάθε ένδειξη επικείμενης πολιτικής αστάθειας. Η στερλίνα σημείωσε ελαφρά ανάκαμψη όταν διέρρευσε η επιστολή Κάρνεϊ, και το βράδυ κυμαινόταν στο 1,2235 δολάριο. Οπως, πάντως, επισημαίνει το Bloomberg, η στερλίνα υποχωρεί διαρκώς από τον Απρίλιο, ενώ τον Οκτώβριο υποτιμήθηκε κατά 6,2%. Εμφανίζει έτσι τη χειρότερη επίδοση από όλα τα νομίσματα στον κόσμο.

Οσοι υποστηρίζουν τον κ. Κάρνεϊ εκτιμούν ότι θα υπερασπιστεί την ανεξαρτησία της τράπεζας απέναντι στους οπαδούς του Brexit, οι οποίοι τον κατηγορούν ότι παρουσίασε άκρως δυσοίωνες προβλέψεις για την οικονομία ώστε να ενισχυθεί η θέση υπέρ της παραμονής στην Ε.Ε.

Η μελέτη που παρουσίασαν οι υποστηρικτές του Brexit βασίζεται στο σκεπτικό ότι η Βρετανία θα μπορέσει να μειώσει «την κατασταλτική γραφειοκρατία των Βρυξελλών» και ότι οι βρετανικές τράπεζες θα αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Παράλληλα, το Λονδίνο θα αποφύγει την τραπεζική κρίση και τον αγώνα επιβίωσης που θα δώσει η Ευρωζώνη. Τα πορίσματα της εν λόγω έρευνας έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τις προειδοποιήσεις στελεχών του χρηματοπιστωτικού τομέα ότι το Σίτι του Λονδίνου θα δεχθεί πλήγμα και ίσως χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας και δισεκατομμύρια στερλίνες από έσοδα και φόρους.

Προ ημερών, μελέτη της ομάδας πίεσης TheCityUK, που εκπροσωπεί τις μεγαλύτερες τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες της χώρας, υπολογίζει το ύψος της ζημίας για τον χρηματοπιστωτικό κλάδο στα 44,5 δισ. ευρώ και τις θέσεις εργασίας που θα χαθούν στις 70.000. Εν τω μεταξύ, προκειμένου να επιτύχει την παραμονή της Nissan στη χώρα του, ο Βρετανός υπουργός Επιχειρήσεων Γκρεγκ Κλαρκ δεσμεύθηκε να της διασφαλίσει ελεύθερη πρόσβαση στην αγορά της Ε.Ε. Με τη σειρά της, η Nissan ανακοίνωσε ότι θα εξακολουθήσει να επενδύει στη Βρετανία. Προειδοποίησε, όμως, τη βρετανική κυβέρνηση ότι θα κλείσει τη μονάδα της στο Σάδερλαντ, αν δεν εξασφαλίσει κάποιες εγγυήσεις.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ