Ελληνική Philoxenia

5' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η μακροβιότερη έκθεση τουρισμού στην Ελλάδα ανοίγει και φέτος τις πύλες της στο Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, από τις 18 έως τις 20 Νοεμβρίου, παράλληλα με τη διεθνή έκθεση ξενοδοχειακού και επαγγελματικού εξοπλισμού, Hotelia.

Με το βλέμμα στις διεθνείς αγορές, η 32η διεθνής έκθεση τουρισμού Philoxenia και η διεθνής έκθεση ξενοδοχειακού και επαγγελματικού εξοπλισμού Hotelia, που πραγματοποιείται παράλληλα, φιλοδοξούν να αποτελέσουν τον απόλυτο προορισμό για όλους τους επαγγελματίες του τουρισμού. Από τις 18 έως τις 20 Νοεμβρίου ο παλμός του πιο νευραλγικού κλάδου της ελληνικής οικονομίας χτυπά στη Θεσσαλονίκη, όπου οι επαγγελματίες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους, αλλά και να συνομιλήσουν με αγοραστές και επιχειρηματίες από χώρες της Ευρώπης (Βαλκάνια, Κύπρο, Τσεχία, Σλοβακία), από ανερχόμενες αγορές της Ασίας (Τουρκία, Φιλιππίνες, Ινδία, Κατάρ) και την Αίγυπτο.

Τα εξαιρετικά αποτελέσματα της περσινής διοργάνωσης (17.500 επισκέπτες, 150 hosted buyers, +39% αύξηση διεθνών εμπορικών επισκεπτών, +17% αύξηση εμπορικών επισκεπτών στο σύνολο, 351 εκθέτες, 3.000 προγραμματισμένα ραντεβού με hosted buyers) αποδεικνύουν ότι οι εκθέσεις Philoxenia και Hotelia αποτελούν το πιο δυνατό δίδυμο για τον τουρισμό και τον ξενοδοχειακό εξοπλισμό.

Φέτος, οι συμμετοχές των εκθετών στη Philoxenia είναι ήδη αυξημένες κατά 10%, ενώ σχεδόν όλες οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες ετοιμάζονται να δώσουν το «παρών», ανάμεσά τους η Grecotel αλλά και η Wyndham, η αμερικανική αλυσίδα που κάνει την παρθενική της εμφάνιση σε ελληνική έκθεση.

 

Η Hotelia, από την άλλη, απευθύνεται σε επαγγελματίες και προσελκύει Ελληνες και ξένους εμπορικούς επισκέπτες. Ουσιαστικά ενημερώνει, παρουσιάζοντας τάσεις και νέες τεχνολογίες σε επαγγελματίες του τουρισμού που επιθυμούν να επενδύσουν και να αναπτυχθούν επιχειρηματικά.

Αναλυτικότερα, η Philoxenia αναπτύσσεται σε δύο περίπτερα, το ένα με τους επαγγελματίες του χώρου και το δεύτερο με τις 13 περιφέρειες της χώρας. Αντίστοιχα, η Hotelia –πιο μεγάλη σε έκταση και σε εκθέτες από ποτέ– στεγάζεται σε πέντε περίπτερα, παρουσιάζοντας ό,τι νέο στον ξενοδοχειακό και επαγγελματικό εξοπλισμό.

Στο πλαίσιο υποστήριξης των εκθετών της Philoxenia υλοποιείται το πρόγραμμα «Philoxenia hosted buyers», κατά το οποίο θα φιλοξενηθούν περισσότεροι από 120 καταξιωμένοι επαγγελματίες του τουρισμού από το εξωτερικό. Το πρόγραμμα συνιστά αποτέλεσμα των διεθνών διασυνδέσεων της ΔΕΘ-HELEXPO και τελεί υπό την εποπτεία του Ινστιτούτου Εκθεσιακών Ερευνών και υπό την αιγίδα του ΕΟΤ. Οι hosted buyers προέρχονται από τους χώρους των tour operators, MICE, corporate και media και προγραμματίζουν συναντήσεις αποκλειστικά με εκθέτες, αφού πρώτα υποβάλουν τη σχετική αίτηση συμμετοχής. Αντίστοιχα, στη Hotelia τo πρόγραμμά τους οργανώνεται με στόχο να αποκτήσει η έκθεση σημαντικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων. Γι’ αυτό έχουν κληθεί εμπορικοί επισκέπτες από Βουλγαρία, Αλβανία, FYROM, Σερβία, Ρουμανία και Κύπρο.

Παράλληλες εκδηλώσεις

Στο συνέδριο reBranding Destinations (Παρασκευή 18 Νοεμβρίου, 10 π.μ.) θα παρουσιαστούν πολλοί προορισμοί, δημοφιλείς και μη, ενώ θα αναπτυχθούν οι τεχνικές στρατηγικής branding, ώστε κάθε προορισμός να προωθείται με σωστό τρόπο και συνεπώς να αποκτά την τουριστική αξία που του αναλογεί σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Εκπαιδευτικά ιδρύματα του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα που εδρεύουν στη Θεσσαλονίκη θα παρουσιάσουν από κοινού τη συνέργεια Study in Thessaloniki, αναλαμβάνοντας μεγάλο μέρος των παράλληλων εκδηλώσεων με workshops και ομιλίες. Επίσης, η Google θα πραγματοποιήσει σεμινάριο σχετικά με τη δράση Grow Greek Tourism Online το Σάββατο 19/11.

Τα Philoxenia Happenings αποτελούν μια σειρά ειδικών εκδηλώσεων που διοργανώνονται σε καθορισμένο χρόνο από τους εκθέτες, σε συνεργασία με τους διοργανωτές. Κατά τη διάρκεια των special happenings, συμμετέχουσες περιφέρειες και εταιρείες διοργανώνουν γιορτές που αποσκοπούν στην πληρέστερη παρουσίαση κάθε επιμέρους περιοχής μέσα από έθιμα, προϊόντα, κ.ά.

H κινεζικη αγορα 

Στο πλαίσιο της Philoxenia 2016 θα πραγματοποιηθεί σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, στις 19 Νοεμβρίου, το σεμινάριο «Εξερχόμενος τουρισμός από την Κίνα (σχεδόν) όλα όσα θα θέλατε να μάθετε». Οπως επισημαίνει ο κ. Γιώργος Δρακόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tourism Generis και ένας εκ των εισηγητών του σεμιναρίου, «για το μικρό μερίδιο Κινέζων τουριστών που προσελκύει η Ελλάδα δεν φταίει η έλλειψη απευθείας πτήσεων. Αλλωστε, δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν απευθείας πτήσεις αν δεν υπάρξει σχετική ζήτηση. Πρώτα από όλα, πρέπει η κινεζική αγορά να γνωρίσει την Ελλάδα. Χρειάζεται, δηλαδή, να εργαστούμε συστηματικά για το λεγόμενο awareness. Ταυτόχρονα θα πρέπει να προσαρμόσουμε το παρεχόμενο προϊόν στις καταναλωτικές συνήθειες των Κινέζων, διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουν πολύ διαφορετικές συνήθειες από τους Ευρωπαίους και εντελώς διαφορετική νοοτροπία. Θα πρέπει λοιπόν οι επιχειρήσεις να προσλάβουν προσωπικό που να μιλάει Κινεζικά, να προσαρμόσουν την κουζίνα τους στα γούστα των Κινέζων, ακόμη και να προμηθευτούν απαραίτητο εξοπλισμό στα εστιατόριά τους, καθώς, για παράδειγμα, δυσκολεύονται πολύ να φάνε με πιρούνι/κουτάλι και προτιμούν τα δικά τους ξυλάκια. Αλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γεγονός ότι οι Κινέζοι πίνουν ζεστό νερό, που σημαίνει ότι μέσα στο δωμάτιο του ξενοδοχείου τους χρειάζονται περισσότερο έναν βραστήρα παρά ένα… ψυγείο».

Hotelia: με το βλέμμα στο μέλλον  

Προτάσεις για ξενοδοχεία με βιοκλιματικό σχεδιασμό, υπερπολυτελή δωμάτια με ενσωματωμένες νέες τεχνολογίες, ακόμα και υψηλής αισθητικής ενοικιαζόμενα δωμάτια, όλες οι τάσεις της αρχιτεκτονικής και της διακόσμησης ξενοδοχείων θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο της Hotelia στο dpoint Spaces, έναν χώρο έκτασης 400 τ.μ. Διανύοντας τη δεύτερη επιτυχημένη του διοργάνωση, τα έργα του dpoint Spaces προσφέρουν στους επιχειρηματίες του τουρισμού τη δυνατότητα να ρίξουν μια ματιά στο μέλλον.

Είναι δυνατόν ένα δωμάτιο ξενοδοχείου να έχει μηδενική ενεργειακή κατανάλωση; Το αρχιτεκτονικό γραφείο Makridis Associates υποστηρίζει πως «ναι» και θα επιχειρήσει να μας πείσει με το πρότυπο μπανγκαλόου που θα παρουσιάσει στην έκθεση, κατασκευασμένο με βιοκλιματικό σχεδιασμό, τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και πρότυπες μεθόδους δόμησης. Το project προσφέρει την ιδανική λύση για μια τουριστική ανάπτυξη φιλική προς το περιβάλλον. Είναι κατασκευασμένο σε πραγματικές διαστάσεις, ώστε να μπορεί κανείς να περιηγηθεί μέσα σε αυτό, ενώ θα παρουσιαστούν και όλες οι λεπτομέρειες που αφορούν στην κατασκευή του.

Αν, πάλι, θέλετε να πάρετε μια ιδέα από την αισθητική της επόμενης γενιάς ξενοδοχείων, το έργο Future Boutique του αρχιτεκτονικού γραφείου MINAS KOSMIDIS Architecture in concept θα σας ταξιδέψει στον χρόνο, με τις πρωτότυπες ιδέες –τζάκι που κρέμεται από το ταβάνι, μπανιέρα δίπλα στο κρεβάτι κ.ά.– ενός δωματίου που απευθύνεται στον σύγχρονο ταξιδιώτη.

Αλλά και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια έχουν δικαίωμα στο design. Αυτό υποστηρίζει το αρχιτεκτονικό γραφείο ΝΟΜΕΝ ARCHITECTS, το οποίο θα παρουσιάσει το έργο Rent a Design Room, για τις ανάγκες του σύγχρονου low budget ταξιδιώτη. Πρόκειται για μια εγκατάσταση που έρχεται να καταρρίψει τον μύθο που θέλει την ανακαίνιση ενοικιαζόμενων δωματίων να υστερεί αισθητικής, προκειμένου να εξασφαλιστεί μια χαμηλού κόστους επένδυση.  

Επίσης, επιδιώκοντας να ενημερώσει τους ξενοδόχους και τους επαγγελματίες της εστίασης και καφεστίασης γύρω από τις τάσεις της αγοράς, η Hotelia διοργανώνει σεμινάρια και workshops, εστιάζοντας τόσο στις πράσινες πρακτικές που κάθε σύγχρονο ξενοδοχείο πρέπει να ακολουθεί (βλ. οργανισμός Eco Week) όσο και στις τελευταίες εξελίξεις στους τομείς του εξοπλισμού, της δόμησης, της κατασκευής, της ανακαίνισης, του επίπλου, του design, των μηχανημάτων εστίασης, του εξοπλισμού υγιεινής και καθαρισμού, των νέων τεχνολογιών, του καφέ και του ποτού.

Τέλος, στις παράλληλες εκδηλώσεις της Hotelia περιλαμβάνονται παρουσιάσεις που αφορούν στον κλάδο των εστιατορίων με όλες τις γαστρονομικές τάσεις παγκοσμίως, ειδική ενότητα αφιερωμένη στην τέχνη του καφέ, παρουσίαση για τη νευραλγική θέση του υπαλλήλου υποδοχής (concierge), πληροφορίες για το νέο σύστημα κατάταξης ξενοδοχείων σε κατηγορίες αστέρων, αλλά και σεμινάριο της Google για την αποτελεσματική online προβολή της τουριστικής επιχείρησης.

INFO: Η έκθεση θα είναι ανοιχτή μόνο για τους εμπορικούς επισκέπτες από την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου, 10.00-20.00, ενώ το κοινό θα μπορεί να την επισκεφτεί το Σαββατοκύριακο 19-20 Νοεμβρίου 10.00-20.00.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή