ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Χωρίς επιδότηση τα 14 από τα 28 άγονα αεροπορικά δρομολόγια

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Τρία ακόμη αεροπορικά δρομολόγια (Αθήνα - Μήλος, Αθήνα - Νάξος και Αθήνα - Σητεία) κατακυρώθηκαν στην Olympic Air, θυγατρική της Aegean, η οποία αναλαμβάνει την εκτέλεσή τους από την 1η Απριλίου 2017 και για τέσσερα χρόνια, χωρίς κρατική επιδότηση.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Την αδυναμία των κρατικών ταμείων να επιδοτήσουν τα άγονα αεροπορικά δρομολόγια καλύπτουν οι αεροπορικές εταιρείες οι οποίες συναίνεσαν στην εκτέλεση 14 εκ των 28 συνολικά δρομολογίων χωρίς τη λήψη οικονομικού αντισταθμίσματος.

Προχθές τρία ακόμα αεροπορικά δρομολόγια (Αθήνα - Μήλος, Αθήνα - Νάξος και Αθήνα - Σητεία) κατακυρώθηκαν στην Olympic Air, θυγατρική της Aegean η οποία αναλαμβάνει την εκτέλεσή τους από την 1η Απριλίου 2017 και για τέσσερα χρόνια χωρίς κρατική επιδότηση.

Το υπουργείο Υποδομών από την πλευρά του είχε καταστήσει σαφές ότι στόχος του νέου διαγωνισμού ήταν η μείωση της συνολικής επιδότησης των άγονων δρομολογίων. Από την πλευρά τους οι αεροπορικές εταιρείες αξιοποιούν το δικαίωμα μείωσης των συχνοτήτων κατά τη χειμερινή - χαμηλή περίοδο (και τη νέα ενδιάμεση περίοδο), αυξάνοντας τις τιμές των ναύλων κατά τη θερινή περίοδο στα δρομολόγια που εμφανίζουν εμπορικό ενδιαφέρον. Αποτέλεσμα είναι να μειωθούν οι συχνότητες κατά τη χειμερινή περίοδο, ενώ προστίθεται ακόμη μία περίοδος η λεγόμενη ενδιάμεση, η οποία έχει περιορισμένα δρομολόγια έναντι της περιόδου αιχμής και αυξημένα σε σχέση με τη χαμηλή.

Από την πλευρά της αεροπορικής αγοράς κρίθηκε ότι η μείωση των συχνοτήτων κατά τη χαμηλή περίοδο και η προσθήκη μέσης περιόδου με επίσης περιορισμένες συχνότητες και η δυνατότητα αύξησης των ναύλων κατά την περίοδο αιχμής είναι πιθανό να μετατρέψουν τα εν λόγω δρομολόγια, ή έστω τα πιο εμπορικά εξ αυτών, σε βιώσιμα. Στελέχη, ωστόσο, της Aegean επισημαίνουν ότι τη στιγμή που ο μόνος αυτοχρηματοδοτούμενος κλάδος της ελληνικής οικονομίας σε επίπεδο υποδομών συνηγορεί στη μείωση της κρατικής επιδότησης αντιλαμβανόμενος τη γενικότερη κατάσταση της οικονομίας, καλείται να επιστρέψει μέσω αύξησης ΦΠΑ ακόμα μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του στα κρατικά ταμεία.

Μετά και την κατακύρωση των τριών παραπάνω δρομολογίων παραμένουν επτά άγονες γραμμές χωρίς ακόμη να έχει βρεθεί ανάδοχος. Συγκεκριμένα οι επτά γραμμές στις οποίες έχει επιβληθεί υποχρέωση παροχής δημόσιας υπηρεσίας είναι: Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη – Σκύρος, Αλεξανδρούπολη – Σητεία, Ακτιο – Σητεία, Κέρκυρα – Ακτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος - Λέρος – Αστυπάλαια.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θα προχωρήσει στις 19 Δεκεμβρίου σε νέο διαγωνισμό για την ανάθεση εκμετάλλευσης των επτά γραμμών που έχουν απομείνει. Οι γραμμές θα ανατεθούν όπως το σύνολο των 28, για το χρονικό διάστημα από 1η Απριλίου 2017 έως 31 Μαρτίου 2021.

Η απόφαση της ΥΠΑ προβλέπει ότι το μέγιστο καταβλητέο οικονομικό αντιστάθμισμα ετησίως ανά γραμμή καθορίζεται σε 312.000 ευρώ για το Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, στο ποσό των 260.000 ευρώ για το Θεσσαλονίκη – Σκύρος, στο ποσό των 416.000 ευρώ για το Αλεξανδρούπολη – Σητεία, στο ποσό των 416.000 ευρώ για το Ακτιο – Σητεία, στο ποσό των 800.000 ευρώ για το Κέρκυρα – Ακτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, στο ποσό του 1.100.000 ευρώ για το Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος και στο ποσό των 800.000 ευρώ για το Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος –Αστυπάλαια.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ