ΕΛΛΑΔΑ

Ε65: Οι απαλλοτριώσεις καθυστερούν, οι εργασίες όχι

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

Η γέφυρα του Πηνειού. Ο αυτοκινητόδρομος που διασχίζει τον Θεσσαλικό Κάμπο από τη Λαμία έως την Εγνατία Οδό έρχεται ξανά στο προσκήνιο με εντατικές διαπραγματεύσεις.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Από την πρόοδο των απαλλοτριώσεων θα εξαρτηθεί εάν τελικά στο τέλος Μαρτίου θα παραδοθεί ολόκληρο το τμήμα Ξυνιάδας - Τρικάλων του Ε65 ή τα πρώτα 5 χιλιόμετρα θα εξυπηρετηθούν για λίγο καιρό με παράκαμψη. Το νέο τμήμα, που διασχίζει τον Νομό Καρδίτσας, θα περιέχει δύο σταθμούς διοδίων οι οποίοι θα «χρεώνουν» τα Ι.Χ. με 5,05 ευρώ.

Οπως αναφέρει ο κ. Θ. Τάγκας, τεχνικός διευθυντής, η πρόοδος του έργου είναι σήμερα στο 85,34%. Ωστόσο το 12,2% της γης εξακολουθεί να μην έχει απαλλοτριωθεί. Οπως και στην Ιονία Οδό, έτσι και στον Ε65, η ΤΕΡΝΑ προέβη σε... μισθώσεις χωραφιών (χωρίς να ζητήσει τη μετάθεση του κόστους στο Δημόσιο, πρέπει να σημειωθεί), ώστε να προχωρήσει η κατασκευή του έργου και να μην περιμένει την ολοκλήρωση της διαδικασίας απαλλοτρίωσης. Στη συγκεκριμένη περιοχή, από το 12,2% που υπολείπεται, περισσότερο από το μισό (800 στρέμματα) έχει μισθωθεί. «Θα παραδώσουμε το έργο και δεν θα έχουν ακόμα ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις!», ανέφερε ο κ. Τάγκας, κλείνοντας σε μια φράση όλη την «παράνοια» της κατασκευής δημοσίων έργων στη χώρα μας. Το πιθανότερο, όπως φαίνεται, είναι τελικά τον Μάρτιο στα πρώτα 5 χλμ. του έργου η κυκλοφορία να εξυπηρετείται μόνο από το ένα ρεύμα κυκλοφορίας, μέχρι την ολοκλήρωση του δεύτερου.

Τι θα παραδοθεί λοιπόν στα τέλη Μαρτίου; Το τμήμα από τον κόμβο Ξυνιάδας (32ο χλμ.) έως τον κόμβο Τρικάλων (111ο χλμ.) που διασχίζει τον κάμπο της Καρδίτσας (δύο λωρίδες συν ΛΕΑ ανά ρεύμα) και έχει 8 κόμβους (ή ημικόμβους). Περιλαμβάνει δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων: στους Σοφάδες και στα Τρίκαλα (τα οποία θα «χρεώνουν» τα Ι.Χ. 3,10 ευρώ και 1,95 ευρώ αντίστοιχα) και δύο πλευρικούς, στους κόμβους Ανάβρας, Προαστίου και Τρικάλων. Στο τμήμα προβλέπονται και δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (ΣΕΑ), στην Ξυνιάδα και στους Σοφάδες, οι οποίοι όμως δεν έχουν κατασκευαστεί. Οπως εξηγεί ο γενικός διευθυντής της «Κεντρικής Οδού», Στέλιος Πενθερουδάκης, οι διαγωνισμοί κρίθηκαν άγονοι καθώς δεν υπάρχει ενδιαφέρον για το κατασκευαστικό κομμάτι. Ετσι η κοινοπραξία αποφάσισε να κατασκευάσει η ίδια τους ΣΕΑ και να τους μισθώσει, και στην κατεύθυνση αυτή έχει ήδη καταθέσει τους φακέλους για την περιβαλλοντική αδειοδότηση. Πάντως τον Μάρτιο στο τμήμα Ξυνιάδας - Τρικάλων θα λειτουργούν έστω δύο βενζινάδικα, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι οδηγοί.

Τεχνικές λεπτομέρειες:

• Το πρώτο κομμάτι του τμήματος διασχίζει την αποξηραμένη λίμνη Ξυνιάδας. Για να αντιμετωπιστούν οι καθιζήσεις, ο δρόμος «επενδύεται» με ειδικά γεωυφάσματα.

• Η μεγαλύτερη γέφυρα του τμήματος (16 «ανοιγμάτων») βρίσκεται στον Πηνείο και έχει μήκος 595 μέτρα.

• Στα τρία εργοτάξια του τμήματος απασχολούνταν στο τέλος Σεπτεμβρίου 636 άτομα.

Υπενθυμίζεται ότι στον Ε65 ανήκει και τμήμα του Μαλιακού Kόλπου από τη Σκάρφεια έως τις Ράχες, μήκους 57 χλμ., το οποίο κατασκευάστηκε από το Δημόσιο και παραδόθηκε στην ευθύνη της «Κεντρικής Οδού». Στο τμήμα αυτό λειτουργούν δύο σταθμοί διοδίων: στην Αγία Τριάδα, με μέση ημερήσια κυκλοφορία 11.150 οχημάτων, και στη Μαυρομαντήλα, με μέση ημερήσια κυκλοφορία 6.400 οχήματα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ