Απόστολος Λακασάς ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Ωρα αλήθειας για εμάς, τους «άλλους» και το τζαμί

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ερωτήματα γεννούν τα ερωτήματα, εν είδει δυσπιστίας, του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου για την ανάγκη κατασκευής τεμένους στην Αθήνα. Στην εκπομπή «Ιστορίες» του ΣΚΑΪ και στον Αλέξη Παπαχελά, ο κ. Ιερώνυμος είπε ότι ο μακαριστός Χριστόδουλος «είχε δεχτεί την κατασκευή του τεμένους. Και εγώ όταν ήρθα είπα ναι». Τώρα, ωστόσο, οι συνθήκες άλλαξαν – «δεν είναι καιρός για τέτοια πράγματα», προσέθεσε ο κ. Ιερώνυμος και πρότεινε να αναβληθεί η κατασκευή τζαμιού, έως ότου ξεκαθαρίσει το θέμα των μουσουλμάνων. «Αν μείνουν εδώ, δικαιούνται. Αν όμως είναι περαστικοί, τι χρειάζεται;» ρώτησε, και συνέχισε με μπαράζ ερωτημάτων: «Ποιος θα το διοικήσει; Θα είναι ένας τόπος προσευχής ή θα είναι ένας χώρος διδασκαλίας; Ποιος θα διδάξει τον μουσουλμανισμό; Στο τζαμί ποιοι θα πάνε; Θα πάνε οι σιίτες, θα πάνε οι σουνίτες;».

Οι προβληματισμοί του κ. Ιερωνύμου διατυπώθηκαν μία ημέρα που γινόταν ευρεία αναφορά από τα μέσα ενημέρωσης στο ζήτημα κατάληψης χώρου στον Βοτανικό (όπου θα κατασκευαστεί το τζαμί) από ομάδα ατόμων, κάποιοι εκ των οποίων φέρεται να είχαν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της ανέγερσής του στον χώρο. «Η κατάληψη του χώρου στον Βοτανικό είναι ενέργεια με προφανές ρατσιστικό κίνητρο, που έχει ως μοναδικό στόχο την παρεμπόδιση της ειλημμένης από την Πολιτεία απόφασης για την ανέγερση μουσουλμανικού τεμένους», ανέφερε επ’ αυτού το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ.

Ωστόσο, το γεγονός αυτό δεν δικαιώνει όσους τηρούν επιφυλάξεις ως προς το τζαμί –μεταξύ αυτών και ο κ. Ιερώνυμος– αλλά ενισχύει εκείνους που δεν βλέπουν τον πραγματικό ελέφαντα στο δωμάτιο, όπως είπε ο Νίκος Φίλης στις 4 Αυγούστου στη Βουλή. Δηλαδή, ότι πρέπει να διαχειριστούμε σωστά και με τον καλύτερο τρόπο για το εθνικό συμφέρον και την κοινωνική συνοχή το πρόβλημα που θέτει η συνύπαρξη 200.000 μουσουλμάνων στην Αθήνα. «Εχουμε πολιτική για τη διαχείριση του Ισλάμ και αυτή η πολιτική έχει ως βάση της το άρθρο 13 του Συντάγματος» έχει ξεκαθαρίσει ο κ. Φίλης, απαντώντας στα ερωτήματα Ιερωνύμου. Αλλωστε, εάν δεν προχωρήσει το τζαμί, τι; Μας αρκεί η διατήρηση παράτυπων τζαμιών;

Δεν πείθομαι από τα μελοδραματικά ότι ο ελληνικός λαός έχει μεγάλη καρδιά και φιλόξενη ψυχή. Αντίθετα, μάλιστα. Πίσω από αυτούς τους γλυκασμούς υποκρύπτεται η απροθυμία να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της φιλοξενίας αλλοεθνών προσφύγων με όρους πραγματικότητας και στο πλαίσιο της εθνικής και της ευρωπαϊκής πολιτικής. «Ο πραγματικός ελέφαντας στο δωμάτιο είναι άλλος. Οτι η Ευρώπη δεν έχει αποδεχθεί το γεγονός ότι οι μουσουλμάνοι είναι μια πραγματικότητα», είχε πει ο κ. Φίλης. Στην Ελλάδα όλοι οι πρωθυπουργοί από το 1894, όταν έγινε η πρώτη συζήτηση για τέμενος στην Αθήνα, ήταν θετικοί για την κατασκευή του. Ωστόσο, εδώ προτιμούμε να θυμόμαστε τους... ελέφαντες μέσα από τις περιπέτειες του Φιλέα Φογκ και κανένα παλιό ντοκιμαντέρ της ΕΤ3. Με τον προσήκοντα σεβασμό, Μακαριώτατε...

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ