ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ άλλαξε οργανόγραμμα παραμονές της μεταβίβασής της

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

Η αύξηση των θέσεων ευθύνης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εστιάζεται κυρίως στον διοικητικό τομέα της επιχείρησης, παρά στον λειτουργικό (μηχανοδηγοί, ελεγκτές κ.λπ.), όπου και παρουσιάζονται οι πιο πολλές ελλείψεις.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ολοκληρώθηκε χθες η αλλαγή οργανογράμματος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η διορισμένη διοίκηση από τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, λίγες εβδομάδες πριν από την αλλαγή μετοχικού ελέγχου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προχώρησε σε αλλαγή του οργανογράμματός της. Και σύμφωνα με το νέο οργανόγραμμα οι θέσεις ευθύνης αυξάνονται, ενώ το ενιαίο μισθολόγιο στρεβλώνεται, προκειμένου να ελαττωθεί ο πήχυς των προσόντων σε όσους θα τις αναλάβουν.

Σε ό,τι αφορά τις θέσεις ευθύνης π.χ. τμηματάρχες, διευθυντές κ.λπ., αυτές αυξάνονται από 128 σε 150, ενώ σε ό,τι αφορά το ενιαίο μισθολόγιο, προβλέπεται πλέον η δυνατότητα πλήρωσης μιας θέσης τμηματάρχη στα εννέα έτη, αντί τα 16 που προβλέπεται κατ’ ελάχιστον στο ενιαίο μισθολόγιο. Στο νέο οργανόγραμμα πλέον εμφανίζεται διεύθυνση με ένα διευθυντή και δύο άτομα προσωπικό. Περιττεύει ακόμη να αναφερθεί ότι η αύξηση των θέσεων ευθύνης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εστιάζεται κυρίως στον διοικητικό τομέα της επιχείρησης, παρά στον λειτουργικό (μηχανοδηγοί, ελεγκτές κ.λπ.), όπου και παρουσιάζονται και οι πιο πολλές ελλείψεις.

Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνονται ανούσιες αλλαγές σε ΔΕΚΟ στο παρά ένα της ιδιωτικοποίησης. Πριν από περίπου 45 ημέρες άλλαξε η διοίκηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), την παραμονή μάλιστα της υποβολής προσφορών από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές. Η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την ΕΕΣΣΤΥ αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 5 Δεκεμβρίου 2016. Κι εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά, η ΕΕΣΣΤΥ θα αλλάξει χέρια μέσα στο α΄ τρίμηνο του επόμενου έτους. Η χθεσινή αλλαγή οργανογράμματος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναμφίβολα στοχεύει σε «τακτοποιήσεις ημετέρων» της τελευταίας στιγμής. Οι τακτοποιήσεις όμως αυτές, δεν έχουν καμία ισχύ για τον προτιμητέο επενδυτή, την ιταλική εταιρεία Ferrovie dello Strato Italiane. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι στόχος όσων επιδιώκουν αυτές τις αλλαγές, είναι πρωτίστως οι «βολεμένοι» να βρεθούν στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με τον νέο επενδυτή όταν αυτός αναλάβει καθήκοντα. Δευτερεύων στόχος είναι τα επιδόματα που συνοδεύουν τις θέσεις, τα οποία όμως, πλέον δεν ξεπερνούν τα 150 ή 200 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην αλλαγή οργανογράμματος αντέδρασαν ακόμη και οι συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ). Οι τελευταίοι με επιστολή τους (27/10/2106) προς τον μέτοχο (ΤΑΙΠΕΔ), αλλά και προς τη διοίκηση της επιχείρησης, έκαναν λόγο για «ελλιπές οργανόγραμμα», ενώ υπογράμμισαν τον κίνδυνο, οι αλλαγές αυτές να μείνουν στον αέρα, καθώς δεν επαρκεί ο χρόνος επαναπροκήρυξης των θέσεων ευθύνης όπως ορίζει ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας. Αντίθετα με την ΠΟΣ, στην αλλαγή του οργανογράμματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συναίνεσε το ΤΑΙΠΕΔ. Μάλιστα ο εκπρόσωπος του Ταμείου στο δ.σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Γιώργος Παπαγεωργαντάς, ψήφισε υπέρ της αλλαγής του οργανογράμματος στη χθεσινή συνεδρίαση του συμβουλίου. Ολα, ωστόσο, καταδεικνύουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ απέφυγε να δώσει μια μάχη οπισθοφυλακής, για μερικά προνόμια που θα καταργηθούν πιθανώς σε λίγες εβδομάδες.

Πάντως, πολλοί είναι εκείνοι που ανησυχούν με την πορεία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν έχει αποφασίσει εδώ κι επτά εβδομάδες σχετικά με τη σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράγοντες κοντά στο έργο παραδέχονται την καθυστέρηση στη διαδικασία και τη δικαιολογούν εξαιτίας του ότι το δικαστήριο έχει ζητήσει επιπρόσθετα στοιχεία και πληροφορίες από το ΤΑΙΠΕΔ. Οσο όμως καθυστερεί η ολοκλήρωση της σύμβασης πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα καθυστερεί και η πώληση της ΕΕΣΣΤΥ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ