Αύξηση πωλήσεων και κερδών για τα εμπορικά κέντρα

Αύξηση πωλήσεων και κερδών για τα εμπορικά κέντρα

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο κλάδος των εμπορικών κέντρων έχει κατορθώσει να επιδείξει σημαντικές «αντοχές» κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, συγκεντρώνοντας επί της ουσίας όλο και μεγαλύτερο μερίδιο του λιανεμπορίου, καθώς ο τζίρος των υπόλοιπων καταστημάτων υποχώρησε. Οπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς ακινήτων, με ιδιαίτερη εμπειρία από τον κλάδο των εμπορικών ακινήτων, σήμερα το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου πραγματοποιείται στα εμπορικά κέντρα και δευτερευόντως στις μεγάλες εμπορικές πιάτσες, κυρίως δε στην Ερμού και στο Κολωνάκι.

Τα παραπάνω τεκμηριώνονται και με τη γλώσσα των αριθμών. Κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου εξαμήνου, τα τρία μεγάλα εμπορικά κέντρα που διαχειρίζεται η Lamda Development (Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη, The Mall Athens και Golden Hall στο Μαρούσι) κατέγραψαν αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας τους κατά 8%, καθώς αυτή ανήλθε σε 21,5 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, ο συνολικός κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 4,3% σε ετήσια βάση, ενώ η συνολική επισκεψιμότητα αυξήθηκε κατά σχεδόν 2%. Ειδικότερα, τη μεγαλύτερη άνοδο της λειτουργικής κερδοφορίας με 11,3% εμφανίζει το Golden Hall, ανερχόμενη σε 7,9 εκατ. ευρώ. Ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων και ο αριθμός των επισκεπτών κινήθηκαν ανοδικά κατά 7,1% και 3,3%. Αντίστοιχα, η λειτουργική κερδοφορία του The Mall Athens αυξήθηκε κατά 7,3% σε 13,3 εκατ. ευρώ. Επίσης, ο τζίρος των καταστημάτων παρουσίασε αύξηση κατά 3,2%, ενώ ο αριθμός των επισκεπτών κινήθηκε ανοδικά κατά 1,7%. Αντίστοιχα, στο Mediterranean Cosmos της Θεσσαλονίκης, τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 6,9 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας άνοδο της τάξεως του 4,5%. Ο τζίρος αυξήθηκε κατά 3,5% και οι επισκέπτες κατά 1,5%. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι επιδόσεις των εν λόγω εμπορικών κέντρων καταγράφουν σταθερά ανοδική πορεία από το 2013 μέχρι σήμερα, παρά τις διαδοχικές εκλογικές αναμετρήσεις, αλλά και την επιβολή κεφαλαιακών ελέγχων.

Αντίστοιχα, εξαιρετική αποδεικνύεται και η μέχρι σήμερα πορεία του εμπορικού πάρκου Smart Park στην περιοχή Γυαλού στα Σπάτα, το οποίο γειτνιάζει με το εκπτωτικό κέντρο της McArthur Glenn. Ειδικότερα, το πάρκο, το οποίο είναι μισθωμένο πλέον σε ποσοστό 100%, έχει καταγράψει αύξηση των επισκεπτών του κατά 50% από το 2011 που πρωτολειτούργησε μέχρι σήμερα. Αντίστοιχα, ο τζίρος των καταστημάτων ανήλθε το 2015 σε 57 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 5,2%, ενώ οι επισκέπτες του ανήλθαν σε 4,3 εκατ. Η ανοδική πορεία διατηρείται και κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, καθώς ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων του κέντρου ενισχύθηκε κατά 3,6%, ενώ άνοδο κατά 1,7% σε ετήσια βάση σημείωσαν και οι επισκέπτες.

Θετική πορεία διαγράφει και το εμπορικό κέντρο Athens Heart, το οποίο έχει αναπτύξει και διαχειρίζεται η Pasal Development. Το κέντρο της οδού Πειραιώς (συμβολή με Χαμοστέρνας στο ύψος του Ταύρου), κατόρθωσε να αυξήσει τον τζίρο των καταστημάτων του κατά 3% κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου εξαμήνου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραπάνω επιδόσεις θα μπορούσαν να ήταν ακόμα θετικότερες, αν έλειπαν οι αρνητικές συνέπειες της επιστροφής της οικονομίας σε ύφεση το 2015 και ασφαλώς του σοκ που προκάλεσαν οι κεφαλαιακοί έλεγχοι στην αγορά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή