ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διέξοδος για μικρομεσαίες επιχειρήσεις η διαφήμιση μέσω του Facebook

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Οι μεγαλύτερες επιτυχίες που έχουμε είναι από επιχειρήσεις που ξεκίνησαν διαφήμιση με πολύ μικρά ποσά, της τάξεως των 50-100 ευρώ και τώρα έχουν φτάσει σε χιλιάδες ευρώ, διότι ακριβώς είδαν αποτέλεσμα, τονίζει στην «Κ» ο κ. Λουκάκος.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Πάνω από 60 εκατομμύρια επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν σελίδα στο Facebook, ενώ στην Ελλάδα είναι ήδη αρκετές δεκάδες χιλιάδες. Ο λόγος; Μέσα σε μισή ώρα μπορείς να έχεις χωρίς κόστος σελίδα στο Facebook και να ανοίξεις παράθυρο για πωλήσεις όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Πριν από λίγες ημέρες βρέθηκε στην Αθήνα ο κ. Στέφανος Λουκάκος, επικεφαλής της ομάδας της Facebook για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για την περιοχή της Ευρώπης. Ο κ. Λουκάκος μίλησε στην «Κ» για τις δυνατότητες που ανοίγει το Facebook στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, αλλά και για τα σχέδιά της για την Ελλάδα.

– Πόσες επιχειρήσεις στην Ελλάδα διαφημίζονται στο Facebook; Εχετε θέσει κάποιον σχετικό αριθμητικό στόχο;

– Ανέρχονται πλέον σε αρκετές δεκάδες χιλιάδες αυτές που έχουν κάνει σελίδα. Εμείς δεν έχουμε βάλει κάποιο συγκεκριμένο αριθμητικό στόχο. Αυτό που προσπαθούμε είναι να βοηθήσουμε τις ΜμΕ να αναπτυχθούν, ειδικά στις χώρες όπου υπάρχει οικονομική κρίση. Γνωρίζουμε ότι το Διαδίκτυο είναι ένας χώρος ανάπτυξης για τις ΜμΕ. Το διαπιστώνουν, άλλωστε, οι ίδιες οι επιχειρήσεις από μόνες τους ότι η διαφήμιση στο Διαδίκτυο τους αποφέρει πελάτες και έσοδα, πολύ καλύτερα αποτελέσματα. Η κρίση βοηθά τις ΜμΕ να βρουν τρόπους να εξοικονομήσουν χρήματα και να μπορέσουν να αναπτυχθούν με τον πιο γρήγορο τρόπο. Και το Διαδίκτυο τους το επιτρέπει.

– Ποιο είναι το κόστος μιας διαφήμισης και πόσο ανταγωνιστικό είναι σε σύγκριση με τη διαφήμιση σε παραδοσιακά κανάλια;

– Δεν είναι σταθερό το κόστος. Δεν πρέπει να το κοιτάζετε από αυτή τη σκοπιά, αλλά να κοιτάζετε πού βρίσκονται αυτή τη στιγμή τα μάτια των καταναλωτών. Βρίσκονται στο κινητό τους τηλέφωνο. Οπότε εάν θέλεις να τους προσεγγίσεις, πρέπει να το κάνεις από εκεί που βρίσκονται τα μάτια τους. Δεν αρκεί βεβαίως να βρεις τους καταναλωτές. Πρέπει να τους δίνεις και ένα συγκεκριμένο μήνυμα που να μην είναι το ίδιο για όλους και να έχεις να τους πεις και κάτι που να τους ενδιαφέρει. Αυτό μπορεί να είναι πολύ φθηνό, να μη χρειάζεται καθόλου χρήματα, αλλά εάν θέλεις να αναπτυχθείς σε μια αγορά, να πιάσεις ένα κοινό στο οποίο δεν έχεις μιλήσει ποτέ άλλοτε στο παρελθόν, θα κοστίσει κάποια λεφτά περισσότερα. Στις περισσότερες εταιρείες του Διαδικτύου, οι τιμές για τη διαφήμιση προκύπτουν μέσα από online δημοπρασία. Εμείς στις επιχειρήσεις λέμε: κανείς δεν πρέπει να πληρώνει παραπάνω από όσα παίρνει. Αλλιώς η επιχείρηση δεν πρόκειται ποτέ να δουλέψει. Εάν η διαφήμιση τους φέρνει πελάτες, τότε να βάζουν περισσότερα χρήματα. Οι μεγαλύτερες επιτυχίες που έχουμε είναι από επιχειρήσεις που ξεκίνησαν διαφήμιση με πολύ μικρά ποσά, της τάξεως των 50-100 ευρώ και τώρα έχουν φτάσει σε χιλιάδες ευρώ, διότι ακριβώς είδαν αποτέλεσμα. Σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό με τη διαφήμιση στα παραδοσιακά ΜΜΕ, έντυπα και ηλεκτρονικά, θέλω να επισημάνω ότι κατ’ αρχάς για τις ΜμΕ το κόστος διαφήμισης στην τηλεόραση είναι απαγορευτικό. Εμείς δεν λέμε να μη διαφημίζονται αλλού. Οι ΜμΕ πρέπει να διαφημίζονται εκεί όπου έχουν αποτέλεσμα. Εάν αυτό είναι σε κάποιες συγκεκριμένες ιστοσελίδες, να το κάνουν.

– Πώς θα χαρακτηρίζατε το επίπεδο ψηφιακής ετοιμότητας των ελληνικών επιχειρήσεων;

– Οι ελληνικές επιχειρήσεις και ειδικά οι ΜμΕ έχουν ζήσει μια επταετή περίοδο κρίσης. Και είναι πολύ δύσκολο σε μια περίοδο κρίσης να προσπαθήσεις να αναπτύξεις καινούργια πράγματα. Πλέον, όμως, πιστεύουμε ότι πρέπει να το κάνουν. Κι έχουμε δει πάρα πολλές να μεταλλάσσουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο και να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να αναπτύσσουν την επιχείρησή τους. Δεν είμαστε ακόμη στο επίπεδο της Δυτικής Ευρώπης, αλλά ως χρήστες είμαστε πολύ κοντά. Πλέον χρειάζονται και οι επιχειρήσεις ένα σπρώξιμο. Χρειάζεται να καταλάβουν ότι το κινητό τηλέφωνο είναι ένα εργαλείο που μπορεί να τους φέρει αποτέλεσμα. Το Διαδίκτυο επιτρέπει στις επιχειρήσεις να διαφημισθούν και σε αγορές που δεν μπορούσαν παλαιότερα να διαφημισθούν και έτσι πλέον μπορούν να πραγματοποιήσουν εξαγωγές.

– Πρόκειται να αναπτύξετε κάποια νέα εργαλεία διαφήμισης στο Facebook;

– Αυτό που προσπαθούμε είναι να κάνουμε τη χρήση της πλατφόρμας του Facebook και του Instagram όσο πιο εύκολη γίνεται, διότι οι ΜμΕ δεν έχουν ούτε τον χρόνο ούτε τις δυνατότητες να προσλαμβάνουν κόσμο για να ασχολείται με αυτό.

– Πού φορολογείται το Facebook για τα χρήματα που εισπράττει από διαφημίσεις ελληνικών επιχειρήσεων;

– Το Facebook φορολογείται εκεί από όπου δίνει την υπηρεσία. Το Facebook δεν έχει παρουσία στην Ελλάδα, οπότε όλες τις υπηρεσίες τις παρέχει είτε από τα γραφεία της Ευρώπης, στο Δουβλίνο, είτε από τις ΗΠΑ. Οπότε οι φόροι καταβάλλονται αντιστοίχως εκεί.

– Είναι στα σχέδια του Facebook να δημιουργήσει παράρτημα ή θυγατρική στην Ελλάδα;

– Δεν πιστεύω ότι κάτι τέτοιο θα γίνει σύντομα, αλλά πιθανόν στο μέλλον να γίνει.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ