ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Η Αθήνα με την ατμόσφαιρα του φιλμ νουάρ

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Αθήνα. Γραφιστικά επεξεργασμένη φωτογραφία του Νίκου Λεοντόπουλου από την ατομική έκθεσή του με τίτλο «Urban» στην Αίθουσα Τέχνης Καπλανών 5 (έως 2/12).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οι φωτογραφίες του Νίκου Λεοντόπουλου προέρχονται στο σύνολό τους από την περιοχή γύρω από την πλατεία Καρύτση και είναι όλες επεξεργασμένες γραφιστικά. Είναι λήψεις νυχτερινές, με κτίρια βαμμένα στη μελαγχολία της νύχτας, με ιριδισμούς παράδοξους αλλά αποδεκτούς σε μια νέα αστική ανάγνωση. Είναι φωτογραφίες του άστεως που αντλούν έμπνευση μέσα από τη βαθιά δεξαμενή του αθηναϊκού κέντρου. Ο Νίκος Λεοντόπουλος εκθέτει αυτήν την περίοδο στην Αίθουσα Τέχνης Καπλανών 5 (Μασσαλίας και Καπλανών 5, έως 2/12) την ενότητα «Urban», μια σειρά επεξεργασμένων φωτογραφιών που συμβάλλουν στη σύγχρονη μυθολογία της Αθήνας.

Είναι εντυπωσιακό πόσο μεγάλο εικαστικό και φωτογραφικό ενδιαφέρον έχει προκαλέσει η πρωτεύουσα τα τελευταία χρόνια, λόγω κρίσης αλλά και λόγω τεχνολογίας, και η περίπτωση του Νίκου Λεοντόπουλου, με θητεία στη γραφιστική, στη διαφήμιση και στη φωτογραφία, έρχεται να επιβεβαιώσει αλλά και να διαστείλει το φαινόμενο με μία γραφή εντελώς προσωπική.

Δύσκολο να αποτυπωθεί η εντύπωση που προκαλεί το αποτέλεσμα της επεξεργασίας που έχει επιτύχει ο Νίκος Λεοντόπουλος. Από κοντά η θέαση των φωτογραφιών αποκαλύπτει το βάθος τους και η χρωματική τόλμη, με εντυπωσιακά πράσινα, γαλάζια, κίτρινα, κόκκινα και φούξια, πάνω στο μαυρόασπρο φόντο, αιφνιδιάζει. Σκεφτόμουν την εφαρμογή των φωτογραφιών αυτών σε μια οπτική ταυτότητα της αθηναϊκής νύχτας, με ένα ρυθμό  φιλμ νουάρ και μια ατμόσφαιρα κόμικς ή γκράφικ νόβελ. Η επεξεργασία που πέτυχε ο Νίκος Λεοντόπουλος δίνει στην Αθήνα της νύχτας αμφίσημα χαρακτηριστικά, σκληρά και ποιητικά ταυτόχρονα, με μια δική του αφήγηση, προσωπική αυστηρά αλλά με ευρυχωρία για κάθε προβολή του θεατή.

Ο ρομαντισμός της αθηναϊκής μοναξιάς σαν σε ένα καρέ από γκράφικ νόβελ ξεχειλίζει από τις «Urban» επεξεργασμένες φωτογραφίες του Νίκου Λεοντόπουλου.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ