ΕΛΛΑΔΑ

Στην κυκλοφορία επί 12 χρόνια, αλλά παραλαμβάνονται τώρα

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τη συγκρότηση επιτροπής, που απαρτίζεται από πέντε μέλη, αποφάσισαν οι ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) προκειμένου να προχωρήσουν στην τυπική παραλαβή λεωφορείων τα οποία αποκτήθηκαν πριν από 12 χρόνια από την τότε ΕΘΕΛ (Εταιρεία Θερμικών Λεωφορείων). Πρόκειται για συνολικά 283 λεωφορεία τα οποία είναι προ πολλού ενταγμένα στον στόλο της εταιρείας, κυκλοφορούν στους δρόμους εδώ και μία δεκαετία και περιλαμβάνονται στη δύναμη του αμαξοστασίου του Αγ. Ι. Ρέντη. Η σύμβαση για την προμήθεια των 283 λεωφορείων τύπου IRISBUS (AGORA S DIESEL EURO 3) υπεγράφη στις 16 Φεβρουαρίου του 2004. Η πενταμελής επιτροπή, την οποία συγκροτούν οι ΟΣΥ με απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια χθες, αλλά πρακτικά λαμβάνει υπόψη απόφαση (που αφορά την τυπική παραλαβή των οχημάτων) του 2015, αποτελείται ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις από τους 4 διευθυντές των αμαξοστασίων των ΟΣΥ (Αγ. Ι. Ρέντη, Ανθούσας, Ελληνικού, Π. Ράλλη) και έναν εκπρόσωπο της αστυνομίας.

Η απόφαση πρακτικά οριστικοποιεί και τυπικά την παραλαβή των οχημάτων, παρουσία εκπροσώπου της προμηθεύτριας εταιρείας, όπως καθορίζεται σε αυτού του είδους τις συμβάσεις. Ωστόσο αποτελεί απορίας άξιον πώς γίνεται η φυσική παραλαβή 283 οχημάτων να απέχει χρονικά από την τυπική διαδικασία υπογραφής της οριστικής παραλαβής με την προμηθεύτρια εταιρεία για διάστημα μεγαλύτερο της δεκαετίας. Σημειώνεται ότι παραμένει άγνωστο εάν τα εν λόγω οχήματα εξακολουθούν να κυκλοφορούν και να εκτελούν συγκοινωνιακό έργο, ενώ καθίσταται σαφές ότι είναι πλέον παλαιάς τεχνολογίας. Στελέχη μάλιστα της εταιρείας υποστηρίζουν ότι μοναδικός λόγος για να προχωρήσει η εταιρεία στην τυπική παραλαβή είναι εάν προτίθεται να τα αποσύρει. Αν ισχύουν οι ισχυρισμοί αυτοί, τότε η εταιρεία στην ουσία προχωρεί στην παραλαβή παροπλισμένων στο αμαξοστάσιο οχημάτων προκειμένου να καταστεί δυνατή η απόσυρσή τους.

Και όλα αυτά τη στιγμή που οι ΟΣΥ αντιμετωπίζουν σοβαρότατο πρόβλημα ανταλλακτικών καθώς αδυνατούν να τα προμηθευτούν μαζικά, ενώ πολλά από τα μέρη που παρουσιάζουν βλάβη αντικαθίστανται από υλικό ακινητοποιημένων λεωφορείων ή τρόλεϊ.

Υπολογίζεται ότι περίπου το 50% του στόλου είναι ακινητοποιημένο στα αμαξοστάσια είτε λόγω βλαβών είτε λόγω ελλείψεων προσωπικού. Αποτέλεσμα είναι, πέραν της υποβάθμισης της ποιότητας των υπηρεσιών, το συγκοινωνιακό έργο να έχει περιοριστεί κατά 24%.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ