ΕΛΛΑΔΑ

Μοτοσικλέτα α λα ελληνικά

Η ελληνική ομάδα κατέκτησε την 9η θέση μεταξύ 36 συμμετοχών και τη δεύτερη θέση στο εκπαιδευτικό σκέλος.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ενα μεγάλο μπράβο αξίζουν οι φοιτητές που διακρίθηκαν στο motostudent, διαγωνισμό σχεδίασης, κατασκευής μοτοσικλέτας και συμμετοχής της σε αγώνα στην πίστα.

Ειδικότερα, ομάδα φοιτητών με την ονομασία «Tyφoon» –όπως εξηγεί ο αρχηγός της Γιώργος Κουτσάκης, «το ελληνικό φ το γνωρίζουν οι μηχανολόγοι όλου του κόσμου από τη γεωμετρία»– από το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου της Δυτικής Μακεδονίας διακρίθηκε στον πρόσφατο διαγωνισμό motostudent στην Αραγωνία της Ισπανίας. Η συμμετοχή στον διαγωνισμό ήταν η πρώτη για οποιοδήποτε ελληνικό πανεπιστήμιο, και η ελληνική ομάδα κατετάγη τελικά 9η σε 36 συμμετοχές, αλλά 2η στο εκπαιδευτικό σκέλος του διαγωνισμού.

Η προετοιμασία των παιδιών ξεκίνησε πριν από περίπου δύο χρόνια υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Δημήτρη Γιαγκόπουλου, με τη συνδρομή του καθηγητή Γιώργου Νενέ. Ο κινητήρας και οι τροχοί ήταν δεδομένοι από τη διοργανώτρια αρχή.

Ο σκελετός, τα πλαστικά, το ντεπόζιτο, το φέρινγκ, τα φρένα, τα ηλεκτρικά και η συνολική σχεδίαση της μοτοσικλέτας έγιναν από την ομάδα των φοιτητών. Ο σκελετός σχεδιάστηκε στον υπολογιστή, τυπώθηκε σε 3D εκτυπωτή σε πλαστικό και κατόπιν, αφού υπήρξε ο σχετικός έλεγχος κάθε βήματος στον σχεδιασμό, οι φοιτητές προχώρησαν στην κατασκευή του σε αλουμίνιο. Αντίστοιχα, οι αναρτήσεις και τα φρένα μελετήθηκαν στον υπολογιστή. Πέρα από τη σχεδίαση και την κατασκευή της μοτοσικλέτας, η συμμετοχή στον διαγωνισμό απαιτούσε την κατάρτιση business plan, ώστε η μοτοσικλέτα να μπορεί να κατασκευαστεί σε μαζικό επίπεδο με το μικρότερο δυνατό κόστος.

Το 50% της τελικής βαθμολογίας προέκυπτε από την επίδοση στη θεωρία, δηλαδή το business plan και την 150 σελίδων μηχανολογική μελέτη-εγχειρίδιο κατασκευής. Σε αυτό το ακαδημαϊκό σκέλος η «Tyφoon» πήρε τη δεύτερη θέση. Το υπόλοιπο 50% της βαθμολογίας ήταν από την επίδοση στον αγώνα στην πίστα, όπου τη μοτοσικλέτα έπρεπε να οδηγεί επαγγελματίας οδηγός. Η μοτοσικλέτα πέρασε από τεχνικό έλεγχο, όπως οι μοτοσικλέτες που τρέχουν στους αγώνες GP, και στον αγώνα κατετάγη 14η, και στο σύνολο 9η.

Βεβαίως, όπως ανέφερε ο κ. Κουρτσάκης για την επιτυχία βοήθησαν, πλην του Παν. Δυτικής Μακεδονίας, πολλοί ιδιώτες (χωρίς να αγνοούμε τους γονείς που βοήθησαν οικονομικά τα παιδιά), την ίδια στιγμή που άλλες ομάδες είχαν σημαντικότερη βοήθεια. Ενδεικτικά, η ιταλική είχε την υποστήριξη από τα εργοστάσια μοτοσικλετών της χώρας καθώς και μεγάλες χορηγίες. Την ελληνική μοτοσικλέτα οδήγησε στον αγώνα μοτοσικλετιστής από τις Σέρρες, που νεότερος μετείχε σε αγώνες μοτοσικλετών με ιδιοκατασκευές. Τα παιδιά, επίσης, αναζήτησαν χορηγίες και οι προσφορές ήταν συγκινητικές.

Ενδεικτικά, εταιρεία αλουμινίου τους έδωσε 250 κιλά αλουμίνιο για τον σκελετό, ενώ βενζινάδικο της Κοζάνης χορήγησε μερικές χιλιάδες λίτρα βενζίνη. Ο καθένας είχε το δικό του μερίδιο, ώστε το όνειρο των «Tyφoon» να γίνει πραγματικότητα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ