ΚΟΣΜΟΣ

#MindTheGap της Toblerone

ΓΙΟΥΛΗ ΕΠΤΑΚΟΙΛΗ

Oι λιγότερες κορυφές της Toblerone, μεγάλο θέμα στη Βρετανία, μετά τις αμερικανικές εκλογές και την αγαπημένη του πρίγκιπα Χάρι.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Βρισκόμαστε στο 1908. Ο Θίοντορ Τόμπλερ (Theodor Tobler) και ο ξάδελφός του Εμίλ Μπάουμαν (Emil Baumann) έχουν μια καταπληκτική ιδέα: Να φτιάξουν μια σοκολάτα γάλακτος με νουγκάτ (δηλαδή ένα μείγμα με αμύγδαλα, μέλι και ασπράδι αυγού) που θα έχει μακρόστενο σχήμα, αλλά επιπλέον θα διαθέτει «κοιλάδες» και ψηλές «κορφές».

Φυσικά πρόκειται για τη διάσημη Toblerone. Λέγεται μάλιστα πως ο Ελβετός σοκολατοποιός Tobler, του οποίου το επίθετο συνδυάστηκε με τη λέξη torrone (σημαίνει νουγκάτ στα ιταλικά) και προέκυψε το γνωστό σε όλους brand name, εμπνεύστηκε το σχήμα από το βουνό Μάτερχορν, μία από τις ψηλότερες κορυφές των Αλπεων στα σύνορα Ιταλίας και Ελβετίας. Η ιδέα τους, κρίνοντας φυσικά από την πορεία του προϊόντος στον χρόνο, μπορούμε να πούμε ότι έσπασε τα ταμεία.

Σήμερα, το «τριγωνικό» οικοδόμημα της Toblerone –η οποία ανήκει πλέον στη Mondelez International– έχει γίνει μεγάλο θέμα στη Βρετανία, καθώς θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσηκώσει η απόφαση της εταιρείας, στην προσπάθειά της να διατηρήσει χαμηλά την τιμή του προϊόντος, να πειράξει το παραδοσιακό σχέδιο, μεγαλώνοντας τα κενά, τις κοιλάδες, μεταξύ των κορυφών. Kαι με αυτόν τον τρόπο να μειώσει το βάρος της σοκολάτας.

Εχει γίνει κακός χαμός. Τις προηγούμενες ημέρες, η Toblerone ήταν τρίτη είδηση στο BBC μετά τις αμερικανικές εκλογές και την Αμερικανίδα ηθοποιό - σύντροφο του πρίγκιπα Χάρι. Στα social media έγιναν από παράπονα μέχρι ειρωνικά σχόλια και στο Twitter το hashtag #MindTheGap (προσοχή στο κενό) έκανε θραύση. Μα τόσος θόρυβος για μια σοκολάτα;

Πριν από αρκετά χρόνια, ο Calvin Hodock, καθηγητής Μάρκετινγκ και πρώην πρόεδρος της American Marketing Association, στο βιβλίο του με τίτλο «Why smart companies do dumb things» (Γιατί έξυπνες εταιρείες κάνουν χαζά πράγματα) είχε αναφέρει μερικά κλασικά πλέον παραδείγματα αποτυχημένων κινήσεων, που έγιναν για να διορθώσουν ένα πρόβλημα και κατέληξαν να δημιουργήσουν πολύ περισσότερα. Ενα απ’ αυτά –που έχει καταγραφεί ως η «γκάφα του αιώνα»– ήταν η απόφαση των στελεχών της Coca-Cola, στις αρχές της δεκαετίας του ’80, να αλλάξουν τη μυστική συνταγή της και να παρουσιάσουν μια πιο γλυκιά, τη New Coke, προκειμένου να ανακοπεί η τότε ανοδική πορεία της Pepsi. Tους επόμενους δύο μήνες, το τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας δεχόταν χιλιάδες κλήσεις την ημέρα από οργισμένους καταναλωτές που ήθελαν πίσω την παλιά γεύση. Tον τρίτο μήνα οι επικεφαλής της εταιρείας ανακοίνωσαν την επιστροφή της προηγούμενης Coca-Cola. Tην ημέρα της ανακοίνωσης, το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο ABC διέκοψε τη ροή του προγράμματός του για να βγάλει έκτακτο δελτίο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ