Η κατάρρευση Μαρινόπουλου έφερε κέρδη στα μεγάλα σούπερ μάρκετ

Η κατάρρευση Μαρινόπουλου έφερε κέρδη στα μεγάλα σούπερ μάρκετ

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υψηλή κερδοφορία στους «μεγάλους» παίκτες του κλάδου των σούπερ μάρκετ φαίνεται ότι απέφερε η κατάρρευση του Μαρινόπουλου και η κακή κατάσταση για πολύ καιρό στην οποία βρισκόταν ο Βερόπουλος. Από την άλλη, αυξημένες πωλήσεις εμφάνισαν και οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, όμως τα ζητήματα ρευστότητας που αντιμετώπισαν, λόγω και των capital controls, οδήγησαν σε μικρότερο περιθώριο κέρδους. Το βέβαιο είναι ότι το 2015 αποτέλεσε έτος-ορόσημο για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, καθώς τότε ξεκίνησε –και συνεχίζεται και το 2016– η ριζικότερη ίσως αναδιάταξη του επιχειρηματικού χάρτη.

Σύμφωνα με την ανάλυση 44 ισολογισμών αλυσίδων σούπερ μάρκετ που πραγματοποίησε η εταιρεία Boussias Communications για την ετήσια έκδοσή της, το «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2016», οι πωλήσεις συνολικά υποχώρησαν το 2015 σε σύγκριση με το 2014 κατά 0,07%, στα 8,45 δισ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι στο δείγμα δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις της Lidl Hellas, οι οποίες εκτιμώνται σε περίπου 1,2 δισ. ευρώ, λόγω της απουσίας ισολογισμού.

Οι 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις κατέγραψαν λίγο μεγαλύτερη μείωση στις πωλήσεις τους κατά 0,48%, δηλαδή κατά 36,06 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 7,50 δισ. ευρώ, ποσό που αντιπροσωπεύει το 88,68% των πωλήσεων του δείγματος. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στις απώλειες πωλήσεων του Μαρινόπουλου, κατά 281,62 εκατ. ευρώ (-18,14%) που τη μεταθέτουν στην 3η θέση, και δευτερευόντως του Βερόπουλου, κατά 40,01 εκατ. ευρώ (-8,77%). Αντίθετα, νέα σημαντική αύξηση παρουσίασαν οι αλυσίδες που βρίσκονται στις θέσεις 11 έως 20 ως προς τις πωλήσεις, με άνοδο κατά 3,87% ή 25,42 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 682,62 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιπροσωπεύει το 8,08% του συνόλου.

Την ηγετική της θέση διατήρησε το 2015 η ΑΒ Βασιλόπουλος με πωλήσεις 1,95 δισ. ευρώ και κέρδη 72,29 εκατ. ευρώ. Η ΑΒ Βασιλόπουλος αύξησε τις πωλήσεις της κατά 153,44 εκατ. ευρώ ή κατά 8,57% σε σύγκριση με το 2014, χωρίς να προβεί σε κάποια μεγάλη εξαγορά, αποσπώντας προφανώς σημαντικό μερίδιο από τις εταιρείες Μαρινόπουλος και Βερόπουλος. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται πλέον ο όμιλος Σκλαβενίτη, που περιλαμβάνει πλέον το 60% της Χαλκιαδάκης και το 70% της The Mart (πρώην Makro Cash & Carry). Το 2015 οι πωλήσεις του διαμορφώθηκαν σε 1,74 δισ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε 41,84 εκατ. ευρώ. Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Μαρινόπουλος, που παρά τα προβλήματα πραγματοποίησε πωλήσεις 1,27 δισ. ευρώ.

Η καθαρή κερδοφορία για το σύνολο των 44 επιχειρήσεων το 2015 παρουσιάζει μείωση. Τα καθαρά αποτελέσματα εμφανίζονται μειωμένα κατά 361,38 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε αξιοσημείωτη μείωση κατά 313,5%, από κέρδη 115,27 εκατ. ευρώ το 2014 σε ζημιές 246,11 εκατ. ευρώ το 2015.

Το καθαρό περιθώριο κέρδους, επομένως, διαμορφώθηκε σε -2,91%, σε σχέση με το 1,36% του 2014, παρουσιάζοντας μια πρωτοφανή μείωση. Η μείωση αυτή οφείλεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στα αποτελέσματα του Μαρινόπουλου, που παρουσίασε ζημίες αξίας 404,92 εκατ. ευρώ. Εάν εξαιρεθεί, ωστόσο, ο Μαρινόπουλος, οι υπόλοιπες 43 επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένου του Βερόπουλου, παρουσιάζουν 158,82 εκατ. ευρώ κέρδη, αυξημένα μάλιστα κατά 13,28% σε σχέση με το 2014.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή