ΕΛΛΑΔΑ

Κερδίζει έδαφος η τηλεθέαση μέσω Η/Υ, κινητού

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Διευρύνεται συνεχώς η τηλεθέαση μέσω υπολογιστή και ειδικά μέσω φορητής συσκευής (κινητό, τάμπλετ) στην Ελλάδα. Σε καθημερινή βάση οι Eλληνες ξοδεύουν πάνω από δύο ώρες για να παρακολουθούν τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω Η/Υ ή/και κινητού τηλεφώνου. Για τη γενιά της χιλιετίας (16-35 ετών), ο μέσος χρόνος τηλεθέασης μέσω Η/Υ ή/και κινητού τηλεφώνου διευρύνεται ακόμη περισσότερο και ξεπερνά τις 2,5 ώρες ημερησίως, αγγίζοντας τον διεθνή μέσον όρο. Συνολικά οι Ελληνες σε καθημερινή βάση καταναλώνουν τηλεοπτικό περιεχόμενο διάρκειας 4 ωρών και 50 λεπτών ή 34 ωρών ανά εβδομάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που παρουσίασε χθες η εταιρεία Εricsson για τη χώρα μας, οι Ελληνες μετακινούνται στην κατανάλωση περιεχομένου μέσω του Διαδικτύου. Η γενιά μάλιστα που γεννήθηκε στη αλλαγή χιλιετία (16-19 ετών) προτιμά να ξοδεύει το 63% του χρόνου τηλεθέασης μπροστά στο κινητό τηλέφωνο, το τάμπλετ και το λάπτοπ υπολογιστή. Αν σ’ αυτό προστεθεί και ο επιτραπέζιος Η/Υ, σημαίνει ότι μόλις το 20% του τηλεοπτικού χρόνου δαπανάται μπροστά από μια συμβατική τηλεόραση.

Η έρευνα έδειξε ότι το 2016 κάθε Ελληνας ηλικίας 16 έως 69 ετών ξόδεψε περίπου το 42% του εβδομαδιαίου χρόνου τηλεθέασης μπροστά σε Η/Υ ή/και κινητό τηλέφωνο, καταναλώνοντας τηλεοπτικό περιεχόμενο κατ’ απαίτηση (video on demand, VOD). Το ποσοστό αυτό, αναφέρει η Ericsson, είναι κατά επτά ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από ό,τι πριν από ένα έτος.

Αδιαφιλονίκητος νικητής στην on demand τηλεθέαση μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών είναι το YouTube. Πάνω από το 53% των χρηστών Διαδικτύου χρησιμοποιεί καθημερινά τη συγκεκριμένη υπηρεσία και το 86% σε εβδομαδιαία βάση. Ακολουθούν ο διαμοιρασμός παράνομων αρχείων (11% σε ημερήσια βάση), η υπηρεσία Ant1 WebTV (10%), η θέαση παράνομου τηλεοπτικού περιεχομένου (9%), Alpha WebTV (8%) κ.ο.κ. Αντίθετα, χαμηλή τηλεθέαση έχουν οι επί πληρωμή υπηρεσίες τηλεόρασης, όπως το Apple iTunes (1% σε ημερήσια βάση) και το Samsung Seenow (1%).

Ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί το εύρημα ότι κατά μέσον όρο ένα νοικοκυριό στην Ελλάδα δαπανά 53 ευρώ μηνιαίως για την κατανάλωση οπτικού περιεχομένου. Το ποσό αυτό αναλύεται στο κόστος της γραμμής πρόσβασης στο Internet (19 ευρώ), στο κόστος συνδρομητικής τηλεόρασης (14 ευρώ), στο κόστος απόκτησης μας ταινίας από το video club (4 ευρώ), στο κόστος θέασης μιας ταινίας σε κινηματογράφο (12 ευρώ) και, τέλος, στην απόκτηση on demand περιεχομένου (4 ευρώ). Είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται το στοιχείο αυτό, και σύμφωνα με την έρευνα, περίπου το 21% των ελληνικών νοικοκυριών ξοδεύει για όλα τα αναφερθέντα πάνω από 75 ευρώ μηνιαίως, ενώ το 50% των νοικοκυριών ξοδεύει κάτω από 50 ευρώ. Η αντίστοιχη μηνιαία δαπάνη στις ΗΠΑ κατά μέσον όρο ανέρχεται στα 186 δολ. (περίπου 170 ευρώ).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ