ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, Αντιπρόεδρος του ομίλου Aldemar Resorts

ΒΙΚΗ ΤΡΥΦΩΝΑ

Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, Αντιπρόεδρος του ομίλου Aldemar Resorts.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

H Aldemar Resorts είναι μία από τις μεγαλύτερες ξενοδοχειακές αλυσίδες στην Ελλάδα, με συνολική δυναμικότητα 5.500 κλινών και 1.800 εργαζομένους. Διαθέτει οκτώ πολυτελείς μονάδες σε τρεις στρατηγικούς προορισμούς, Κρήτη (4), Ρόδο (2) και Δυτική Πελοπόννησο (2), και δύο κέντρα θαλασσοθεραπείας και spa.



Οι παγκόσμιες τάσεις αλλάζουν και οι ταξιδιώτες αναζητούν περισσότερες εμπειρικές συγκινήσεις στους προορισμούς που επισκέπτονται. Πώς θεωρείτε ότι επηρεάζει αυτό τον ελληνικό τουρισμό;

Το προφίλ του ταξιδιώτη έχει αλλάξει με τον ίδιο τρόπο που έχει αλλάξει η ζωή του και οι συνήθειές του. Παρακολουθώντας τα εισοδήματα του μέσου Ευρωπαίου να συρρικνώνονται διαρκώς από το 2003 και μετά, μπορεί εύκολα να παρατηρήσει κανείς μια στροφή ως προς τη συχνότητα και τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύει, καθώς και μια αλλαγή στις απαιτήσεις που έχει στη διάρκεια των διακοπών του. Η εμπειρία την οποία αποζητά ο ταξιδιώτης δεν είναι τίποτα παραπάνω από τη μετεξέλιξη του value for money στο all inclusive μοντέλο. Το ζητούμενο για την Ελλάδα είναι να προσφέρει αυτό το μοντέλο σε ανταγωνιστικές τιμές και σε εύρος επιπέδων, ώστε να είναι διακριτά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ανά περίπτωση. Ωστόσο, χωρίς ένα καλά δομημένο πλαίσιο, αυτό παραμένει ένας αγώνας ενάντια στον χρόνο, με το μη λειτουργικό κόστος να αυξάνεται επικίνδυνα.

Η αειφόρος ανάπτυξη και οι φιλικές προς το περιβάλλον επιχειρήσεις αποτελούν πλέον προτεραιότητα σε παγκόσμιο επίπεδο. Πώς μπορεί η Ελλάδα να αναπτύξει το τουριστικό της προϊόν προς αυτή την κατεύθυνση;

Η Ελλάδα θα υποχρεωθεί να προσαρμοστεί στην παγκόσμια τάση. Ιδανικά, θα της δοθούν τα κίνητρα και ο χρόνος. Προς το παρόν, είναι ουραγός στην κατάταξη των χωρών που έχουν στην ατζέντα τους τη βιώσιμη ανάπτυξη και προσαρμογή, κάτι που αποδίδεται τόσο στην κουλτούρα του Ελληνα όσο και στην παρατεταμένη κρίση που συμπιέζει την επιχείρηση στα όρια της επιβίωσης. Αν θέλουμε να δούμε αλλαγή προς ένα καλύτερο αύριο στο επίπεδο της κοινωνικής και περιβαλλοντικής μας πολιτικής, θα πρέπει να δώσουμε στις επιχειρήσεις τα κίνητρα αλλά και την κατεύθυνση για το πώς θα συμμετέχουν ενεργά σε αυτή την πορεία.

Η γαστρονομική παράδοση της Ελλάδας είναι τέτοια που μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό «χαρτί» στην προσπάθεια εμπλουτισμού του τουριστικού της προϊόντος. Τι κινήσεις θεωρείτε ότι πρέπει να γίνουν προς αυτή την κατεύθυνση;

Είναι απορίας άξιο γιατί ο γαστρονομικός πλούτος της Ελλάδας δεν είναι σημαιοφόρος της εξωστρέφειάς της, όπως επίσης γιατί ο πρωτογενής τομέας δεν σηκώνει μεγαλύτερο βάρος. Αρκεί να δει κανείς το παράδειγμα του Sympossio, μιας πολλά υποσχόμενης πρακτικής προς αυτή την κατεύθυνση, που ξεκίνησε πριν από οκτώ χρόνια και αποτελεί το μοναδικό εξωστρεφές γαστρονομικό πρόγραμμα της Ελλάδας. Το Sympossio είναι το αποτέλεσμα μιας συνεργασίας μεταξύ επιχειρήσεων του τουρισμού και εταιρειών τροφίμων και ποτών, οι οποίες μεταφέρουν τεχνογνωσία και προϊόντα της ελληνικής γης με την καθοδήγηση και την έμπνευση Ελλήνων σεφ και marketers σε όλο τον κόσμο. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα προβολής της ελληνικής γαστρονομίας στο εξωτερικό αποδεικνύει περίτρανα ότι η ελληνική κουζίνα κάνει θαύματα εκτός και εντός συνόρων.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ