ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Δημήτρης Τρυφωνόπουλος, γενικός γραμματέας του ΕΟΤ

ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΥΣΟΥΝΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού για την προώθηση των ελληνικών προορισμών στις διεθνείς αγορές αναφέρεται ο γενικός γραμματέας του οργανισμού, Δημήτρης Τρυφωνόπουλος, καθώς και στην προσπάθεια εδραίωσης του brand name «Ελλάδα», με στόχο την ένταξη της χώρας στη δεκάδα των πλέον δημοφιλών τουριστικών προορισμών του κόσμου.


Η έκθεση 50+ στη Στοκχόλμη

Ποιες είναι οι κυριότερες πρωτοβουλίες που ανέλαβε φέτος ο ΕΟΤ για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού στις διεθνείς αγορές;

Η Ελλάδα είναι ένας αυθεντικός, ασφαλής προορισμός, που εξασφαλίζει μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες 12 μήνες τον χρόνο για όλες τις ηλικίες, ακόμη και για τους πιο απαιτητικούς επισκέπτες. Συνδυάζει δε εξαιρετικές τουριστικές εγκαταστάσεις και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες που προσφέρονται σε ανταγωνιστικές τιμές. Οι συνεργάτες μου και εγώ αξιοποιούμε αυτή τη μοναδικότητα του ελληνικού τουρισμού προάγοντας καλές πρακτικές και κάνοντας χρήση των social media, στρατηγικά επιλεγμένων εντύπων, για παράδειγμα inflight περιοδικών και ηλεκτρονικών μέσων παγκόσμιας εμβέλειας, διεθνών τουριστικών εκθέσεων, καθώς και ταξιδιών εξοικείωσης (fam, bloggers, press trips) για ξένους δημοσιογράφους εγνωσμένου κύρους και κορυφαίους tour operators από χώρες-στόχους. Το 2016 έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερα από 160 τέτοια ταξίδια, με αποτέλεσμα οι σημαντικότεροι tour operators να επεκτείνουν την τουριστική τους περίοδο στη χώρα μας από τις 180 στις 215 ημέρες και σε ορισμένους δημοφιλείς προορισμούς ακόμη και στις 240 ημέρες.

Τι πιστεύετε ότι θα πρέπει να γίνει προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω η προβολή του ελληνικού τουρισμού;

Στοχεύουμε στην εδραίωση του ισχυρού brand name «Ελλάδα» σε παραδοσιακές αγορές αλλά και στη συστηματική διείσδυση σε νέες αγορές, με απώτερο στόχο την ένταξη της χώρας σταθερά στη δεκάδα των πλέον δημοφιλών τουριστικών προορισμών του κόσμου. Με βάση τους στρατηγικούς άξονες που κατήρτισε το υπουργείο, υλοποιούμε στον ΕΟΤ ένα διαφοροποιημένο και συνεκτικό μείγμα στρατηγικής marketing για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την ανάδειξη νέων προορισμών της χώρας, λιγότερο γνωστών στο εξωτερικό και πολλαπλώς αξιοποιήσιμων, με εξαιρετικό value for money για τον επισκέπτη. Επίσης, η στρατηγική μας επιδιώκει τη στοχευμένη προσέγγιση νέων αγορών εισερχόμενου τουρισμού πέρα από τις παραδοσιακές, την ανάδειξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και την προβολή νέων προϊόντων και υπηρεσιών για τη δημιουργία τουρισμού ειδικής ζήτησης, π.χ. yachting και κρουαζιέρα, αθλητικός τουρισμός, θρησκευτικός, πολιτιστικός, citybreak, γαστρονομία κ.λπ.

Ποιες είναι οι δράσεις του οργανισμού για την τουριστική προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού;

Στον ΕΟΤ εργαζόμαστε συστηματικά και στοχευμένα με έμφαση στην ανάδειξη ειδικών και εναλλακτικών τουριστικών προϊόντων, στο πλαίσιο της εφαρμογής της καινοτόμου στρατηγικής του υπουργείου για την ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού. Ετσι, στηρίζουμε εκδηλώσεις που προάγουν τον τουρισμό, όπως για παράδειγμα αγώνες δρόμου και αθλητικές διοργανώσεις στο πλαίσιο του αθλητικού τουρισμού, ειδικά αφιερώματα και εκδηλώσεις για τον προσκυνηματικό-θρησκευτικό τουρισμό, φεστιβάλ και πολιτιστικά γεγονότα στο πλαίσιο του πολιτιστικού τουρισμού. Επιπλέον, συμμετείχαμε ήδη σε ειδικού κοινού διεθνείς εκθέσεις, όπως για παράδειγμα στις BEURS 50+ και Senior σε Ουτρέχτη και Στοκχόλμη, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα πάρουμε μέρος στην Εκθεση Καταδυτικού Τουρισμού DEMA στο Λας Βέγκας. Παράλληλα, οργανώνουμε συναντήσεις με μεγάλους tour operators που ειδικεύονται στον εναλλακτικό τουρισμό. Κάτι που έγινε και στο πλαίσιο της World Travel Market του Λονδίνου. Διαμορφώνοντας τη στρατηγική της επόμενης τριετίας, εντείνουμε τις δράσεις μας προς αυτή την κατεύθυνση. Ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση, είναι το πιο στιβαρό μας βήμα προς τη βιώσιμη και δυναμική ανάπτυξη και καλούμαστε όσοι δραστηριοποιούμαστε στον κλάδο να συμβάλουμε ουσιαστικά σε αυτό.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ