ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Παντελής & Ιωάννα Κουρμπέλα, CEO και υπεύθυνη δημιουργικού τμήματος της K3 Wearable Τhinking

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΝΔΡΑΚΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, η εταιρεία της οικογένειας Κουρμπέλα ξεκίνησε με έδρα την Αθήνα να παράγει και να εμπορεύεται χειροποίητα πλεκτά, ανοίγοντας παράλληλα στην οδό Αδριανού στην Πλάκα το πρώτο της κατάστημα λιανικής πώλησης. Σήμερα η τρίτη γενιά της επιχείρησης, με κύρια εκπρόσωπο τη σχεδιάστρια μόδας Ιωάννα Κουρμπέλα,  δημιουργεί ελληνικά ρούχα με προσωπικότητα, που λειτουργούν ως πρεσβευτές της χώρας μας σε κάθε γωνιά της Γης. Το 70% του πελατολογίου προέρχεται από την ξένη αγορά και αυτό τα λέει όλα...



Πώς εκφράζεται η ελληνικότητα μέσα από τις συλλογές σας;

Κατ’ αρχάς, μέσα από το σχεδιαστικό ύφος, γεγονός το οποίο μας επισημαίνουν τόσο οι ξένοι όσο και οι Ελληνες πελάτες μας. Οι πτυχώσεις των ρούχων μας, ιδιαίτερα της πολυμορφικής ζακέτας «2550», αποτελούν την πεμπτουσία της ελληνικότητας. Εκφράζεται όμως και μέσα από τα πράγματα που λειτουργούν για εμάς ως πηγή έμπνευσης, όπως είναι η ιστορία και η παράδοση. Αλλά το μεγαλύτερο κανάλι έκφρασης της ελληνικότητάς μας είναι η υπεύθυνη παραγωγή και ο σχεδιασμός εντός Ελλάδας στο 100%, καθώς και οι πρώτες ύλες. Χρησιμοποιούμε κατεξοχήν ελληνικό βαμβάκι άριστης ποιότητας.

Με ποιους τρόπους τα προϊόντα σας «διαφημίζουν» την Ελλάδα στο εξωτερικό;

Η εξαγωγική μας δραστηριότητα έχει ιστορία μερικών δεκαετιών και μας έχει διδάξει ότι το ρούχο ή οποιοδήποτε άλλο εμπορικό προϊόν αποτελεί μέσο επικοινωνίας. Αρκεί να έχει αλήθεια και ποιότητα. Στους ξένους δείχνουμε με τον τρόπο μας ότι στην Ελλάδα υπάρχουν άνθρωποι και προϊόντα που μπορούν να τα εμπιστευτούν. Οι πελάτες μας στη χονδρική είναι πρώτα απ’ όλα πελάτες μας στη λιανική. Τα ρούχα και τα αξεσουάρ μας οι ξένοι επισκέπτες τα αγαπούν από την πρώτη στιγμή, με αποτέλεσμα αυτά στη συνέχεια να «δικτυώνονται» μόνα τους. Αυτή τη στιγμή μετράμε 100 συνεργασίες στην Ελλάδα, ενώ εξάγουμε σε 22 χώρες του κόσμου.

Ποιους ξεχωρίζετε ως σταθμούς της επιχειρηματικής σας διαδρομής;

Το 2003 η Ιωάννα σχεδίασε την πολυμορφική ζακέτα «2550» αντλώντας γνήσια έμπνευση από τις πτυχώσεις – ένα καθολικό και αέναο μοτίβο στη φύση, αλλά και σε κάθε μορφή δημιουργικής έκφρασης στην ιστορία του ανθρώπου. Πρόκειται για ένα ρούχο το οποίο, πέρα από την οποιαδήποτε λειτουργική και χρηστική του πλευρά, σου αρέσει να παίζεις μαζί του και να βρίσκεις νέους τρόπους να το φορέσεις. Συμμετέχεις δηλαδή στη δημιουργία της εικόνας σου. Η Ιωάννα σχεδίασε το «2550» επηρεασμένη από τη ζωή της στην Πλάκα, κάτω από την Ακρόπολη, και αυτό ακριβώς είναι το ρούχο μας που έχουν αγαπήσει οι τουρίστες και φεύγοντας το παίρνουν μαζί τους, κουβαλώντας κατά κάποιον τρόπο την Ελλάδα στις πατρίδες τους.

Πώς συνδέεται η επιχειρηματική σας εξέλιξη (από την παραγωγή και την εμπορία πλεκτών τη δεκαετία του 1970 έως το brand Ioanna Kourbela) με τη διαδρομή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος μέσα στον χρόνο;

Ο,τι εξελίσσεται έχει αποδειχθεί ότι επιβιώνει. Η πρώτη επαφή μας με το πλεκτό αφορούσε ρούχα φτιαγμένα στο χέρι, με τρόπο που είχε μεταφερθεί ως παράδοση από γενιά σε γενιά. Ηταν πολύ γοητευτικό όλο αυτό, γιατί κάθε ρούχο, συνήθως από 100% μαλλί ή βαμβάκι ελληνικό, είχε κάτι από τις γυναίκες που το έφτιαχναν. Η μετάβαση ήταν σχεδόν επιβεβλημένη, γιατί έπρεπε, διατηρώντας κάποια δομικά στοιχεία –φυσικές πρώτες ύλες, ελληνικός σχεδιασμός και παραγωγή– που μας χαρακτηρίζουν, να προχωρήσουμε σε κάτι καινούργιο. Η διαδρομή του ελληνικού τουριστικού ρούχου, που την έχω ζήσει ως έφηβος από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 μέχρι σήμερα έχει αλλάξει πολύ, όπως και τα προϊόντα που προσφέρονται στους τουρίστες. Μέχρι πριν από 15-20 χρόνια σχεδιάζονταν και ράβονταν στην Ελλάδα, ενώ πλέον, σε αρκετές περιπτώσεις, σε χώρες της Ασίας. Η εταιρεία μας, με μεγάλο κόπο και προσωπικές θυσίες, έχει διατηρήσει την παραγωγή της στην εγχώρια αγορά, για να μπορεί να συνεισφέρει οικονομικά στην Ελλάδα, αλλά και για να μπορεί να εγγυάται για την ποιότητα που παράγει. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι ο ξένος επισκέπτης αναγνωρίζει και σέβεται αυτή την προσπάθεια και πλέον αναζητά ο ίδιος προϊόντα που σχεδιάζονται και παράγονται υπεύθυνα στη χώρα μας.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ