ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Γιώργος & Φώτης Πονηρός, Σχεδιαστές κοσμημάτων

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΝΔΡΑΚΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Συνεχίζοντας την οικογενειακή παράδοση, που μετράει 71 χρόνια παρουσίας στον χώρο του κοσμήματος, τα αδέλφια Γιώργος και Φώτης Πονηρός εμπνέονται από την άγρια ομορφιά της Σαντορίνης, τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα της Μυκόνου και το μπλε του Αιγαίου δημιουργώντας συλλογές που ταξιδεύουν την ελληνική αισθητική στα πέρατα του κόσμου. Οι μπουτίκ του οίκου στα δύο δημοφιλή κυκλαδονήσια αλλά και στην Αθήνα αποτελούν σταθερά «προορισμό» για τους ξένους επισκέπτες, που επιστρέφοντας στις πατρίδες τους θέλουν να έχουν μαζί τους «κάτι» από Ελλάδα.

Με ποιους τρόπους μπορούν τα ελληνικά μοτίβα να γίνουν είδος πολυτελείας χωρίς το αποτέλεσμα να είναι φολκλόρ;

Tα ελληνικά μοτίβα αποτελούν είδος πολυτελείας, εδώ και δυόμισι χιλιάδες χρόνια, σε όλο τον κόσμο. Η έμπνευση έχει μεταφερθεί σε κτίρια, πίνακες, γλυπτά, αντικείμενα, ρούχα και πολλά άλλα, σε όλους τους τομείς της τέχνης και του ντιζάιν. Ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεται κάποιος αυτά τα ερεθίσματα καθιστά το αποτέλεσμα φολκλόρ ή όχι. Αν το κάνει με σεβασμό, διακριτικότητα και συνέπεια στην κομψότητα που τα χαρακτηρίζουν, δεν καταλήγει σε δημιουργίες φολκλόρ. Η προσπάθεια υπερβάλλοντος εντυπωσιασμού οδηγεί συχνά σε αποτελέσματα που δεν ανταποκρίνονται στη μεστότητα, την απλότητα και την ουσία της ελληνικής παρακαταθήκης. Με αυτά τα κριτήρια κινούμαστε και με γνώμονα, πάντα, τον σεβασμό στις αρχές σπουδαίων καλλιτεχνών που καθόρισαν την παγκόσμια αισθητική με τον καλύτερο τρόπο.

Ποιο είναι το προφίλ των πελατών σας και ποιο είναι το προφίλ του ξένου ταξιδιώτη που αγοράζει κοσμήματα;

Διαφοροποιούνται με κάποιον τρόπο; Το προφίλ των πελατών μας χαρακτηρίζεται από ένα εύρος, όσον αφορά τόσο τις ηλικίες όσο και το ύφος των ανθρώπων που μας επισκέπτονται. Οι ξένοι που αναζητούν κάτι αυθεντικά ελληνικό στη σύγχρονη μορφή του, εκείνοι που αντιλαμβάνονται τι σημαίνει renaissance του ελληνικού στοιχείου, είναι πολίτες του κόσμου. Οσοι ψάχνουν και βρίσκουν το αντιπροσωπευτικό, υψηλής αισθητικής αντικείμενο δεν έχουν ηλικία και φύλο. Είναι εξαιρετικά τιμητικό και ευχάριστο, φυσικά, να συναναστρέφεσαι ανθρώπους από κάθε γωνιά της Γης, οι οποίοι αναχωρούν από τη χώρα μας με ένα «κομμάτι» της μαζί τους. Με αυτή την έννοια, και οι Ελληνες πελάτες μας αντίστοιχα δεν «απαντούν» σε ένα συγκεκριμένο προφίλ.

Ποια περίοδο θα χαρακτηρίζατε «χρυσή εποχή» του ελληνικού κοσμήματος;

Κάθε περίοδος έχει τους δικούς της εκπροσώπους και πρεσβευτές – και είναι αυτονόητος ο σεβασμός στους άξιους δημιουργούς που εισήγαγαν το ελληνικό κόσμημα στο εξωτερικό. Η διαφορά είναι ότι σήμερα ζούμε σε μια εποχή που υπάρχουν πολλοί Ελληνες σχεδιαστές που διαπρέπουν στο εξωτερικό, Ελληνες που κατακλύζουν, σταδιακά, την παγκόσμια αγορά. Είναι σαφές πως έχει δημιουργηθεί πια μια διεθνής τάση για το ελληνικό κόσμημα, γεγονός που δείχνει πως όλοι εμείς οι δημιουργοί λειτουργούμε άρτια.   

Πώς μπορεί ένα κόσμημα να λειτουργήσει ως «πρεσβευτής» της Ελλάδας στο εξωτερικό, διαφημίζοντάς την ως προορισμό;

Ενας «πρεσβευτής» οφείλει να είναι συνεπής στην έμπνευση και στον τρόπο με τον οποίο τη μεταφέρει στο εξωτερικό. Πρέπει να είναι σαφής στο μήνυμα που θέλει να μεταβιβάσει και πιστός στις αναφορές του.

Ποιο θεωρείτε προσωπικό σας αποτύπωμα στην πολυετή οικογενειακή διαδρομή στον χώρο;

Η οικογενειακή διαδρομή χαρακτηρίζεται από τις πηγές έμπνευσης, την υψηλή ποιότητα των υλικών και την αρτιότητα της εκτέλεσης. Οι συνεχιστές της, οι άνθρωποι της τρίτης γενιάς, στρέψαμε περισσότερο το βλέμμα μας στη γοητεία της ελληνικής φύσης που μας περιβάλλει, στο φως, στην ιστορία και την αρχιτεκτονική αυτού του ευλογημένου τόπου. Εκσυγχρονίσαμε τις γραμμές και παράλληλα παρακολουθούμε στενά πως αλλάζουν οι διεθνείς ανάγεκες. Οι αλλαγές των καιρών και, κυρίως, των ρυθμών επηρεάζουν κάθε δημιουργικό τομέα, με συνέπεια να πρέπει να προσαρμόζεσαι σε νέα δεδομένα συνεχώς. Και η νεότερη γενιά «Πονηρός» ανταποκρίνεται σε αυτά με σύγχρονα αντανακλαστικά.

 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ