ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Γιώργος Καλφόπουλος, ιδιοκτήτης ΤΩΝ Rocabella Hotels

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΛΑΒΑΝΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Tα ξενοδοχεία Rocabella είναι οικογενειακή υπόθεση. Η αρχή έγινε από τον παππού στο Ηράκλειο της Κρήτης, ακολούθησε ο πατέρας στη Σαντορίνη και τη Μύκονο, και σήμερα ο ίδιος μαζί με την αδελφή του Ρόη διαχειρίζονται τα ξενοδοχεία –έχει προστεθεί και αυτό στην Πελοπόννησο– και σχεδιάζουν το μέλλον. «Στόχος μας είναι να προσφέρουμε στον επισκέπτη τη φιλοξενία που θα επιφυλάσσαμε στο πιο αγαπημένο μας πρόσωπο», λέει ο κ. Καλφόπουλος.

Πόσο έχουν αλλάξει οι επισκέπτες σας τα τελευταία πέντε χρόνια, όσον αφορά τη χώρα προέλευσης;

Η Μύκονος και η Σαντορίνη είναι νησιά που υποδέχονται διαφορετικούς τύπους ταξιδιωτών. Εκτός από τις παραδοσιακές αγορές, κάθε χειμώνα επιλέγουμε τις αγορές όπου θα επενδύσουμε μέσα από τα ταξίδια μας και τις διεθνείς εκθέσεις που επισκεπτόμαστε. Η αγορά όμως επηρεάζεται και από εξωγενείς παράγοντες, όσο καλή προετοιμασία κι αν έχει γίνει. Ποιος είχε προβλέψει ότι φέτος τον Ιούνιο θα ψηφιζόταν το Brexit, τον Ιούλιο θα γινόταν παραλίγο πραξικόπημα στην Τουρκία και η τρομοκρατική επίθεση στη Νίκαια; Στρατηγική μας είναι να κρατάμε ανοιχτά όλα τα κανάλια πωλήσεων και να προσαρμοζόμαστε ανάλογα. Εκτός όμως από τους νέους επισκέπτες, υποδεχόμαστε με χαρά και ανθρώπους με τους οποίους μας δένει ο χρόνος. Οπως ένα ζευγάρι που παντρεύτηκε πριν από 21 χρόνια στο ξενοδοχείο μας στη Σαντορίνη και επέστρεψε για να γιορτάσει την επέτειό του.

Πόσο μοιάζουν τουριστικά η Μύκονος με τη Σαντορίνη και πώς διαχειρίζονται οι επιχειρηματίες την τεράστια ζήτηση αυτών των προορισμών;

Η μόνη κοινή πραγματικότητα ανάμεσά τους είναι ότι αποτελούν δύο από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς παγκοσμίως. Το κάθε νησί έχει όμως δική του φυσιογνωμία και κουλτούρα εξυπηρέτησης: η Μύκονος έντονη νυχτερινή ζωή, lifestyle πολυτέλειας και πανέμορφα νερά, ενώ η Σαντορίνη άγρια επιβλητική ομορφιά, πλούσιες αρχαιολογικές και πολιτισμικές αναφορές και ένα ηλιοβασίλεμα ξακουστό. Η αστοχία που συχνά παρατηρείται είναι ότι ορισμένοι δεν διασφαλίζουν την ποιότητα του προϊόντος τους, το υπερτιμούν και έτσι θεωρούνται αισχροκερδείς. Αυτό όμως μπορεί να συμβεί σε κάθε εμπορικό κλάδο. Είναι θέμα παιδείας και επιχειρηματικής κουλτούρας.


Rocabella Σαντορίνη

Ποιο είναι το επόμενο βήμα και πώς μπορούν να εμπλουτίσουν το τουριστικό προϊόν τους αυτοί οι προορισμοί;

Πιο άμεσα θεωρώ ότι πρέπει να γίνει καταγραφή της πραγματικής κατάστασης στα νησιά: να δούμε πόσος κόσμος μπορεί να φιλοξενηθεί και να εξυπηρετηθεί σωστά, διότι η υπερβολική ζήτηση φτάνει συχνά αυτά τα δύο νησιά σε οριακό σημείο. Το destination management είναι μια στρατηγική ανάπτυξης που χρησιμοποιείται διεθνώς. Για παράδειγμα, η Νέα Υόρκη χτίζει την τουριστική της πολιτική βάσει των στατιστικών αποτελεσμάτων του.  

Η Σαντορίνη επιχειρεί να καθιερώσει την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου όλο τον χρόνο. Πόσο εφικτή είναι και ποιος είναι ο χρονικός ορίζοντας εξέλιξης;

Η Σαντορίνη, αν εξαιρέσουμε την Αθήνα, έχει ήδη τη μεγαλύτερη σεζόν: από Μάρτιο έως Νοέμβριο. Ενα μέρος της επιμήκυνσης λοιπόν έχει ήδη επιτευχθεί. Το νησί έχει χαρακτηριστικά που μπορεί να απολαύσει κανείς όλο τον χρόνο, όπως το ηφαίστειο, το Ακρωτήρι, η αρχιτεκτονική, η γαστρονομία, δεδομένου ότι αυτό που ενδιαφέρει πια τον ταξιδιώτη είναι οι εμπειρίες. Επίσης, έχουμε καθημερινή σύνδεση με την Αθήνα, ενώ πολλές επιχειρήσεις παραμένουν ανοιχτές τον χειμώνα. Ωστόσο, χρειάζεται δουλειά για να γίνει συνείδηση ότι ένας κλασικός καλοκαιρινός προορισμός δεν είναι μόνο για το καλοκαίρι.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ