ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Ηλίας Σιφάκης, Αντιδήμαρχος Δήμου Κω

ΟΛΓΑ ΧΑΡΑΜΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο αντιδήμαρχος Κω μάς εξηγεί πώς το νησί καταφέρνει να διατηρείται κορυφαίος τουριστικός προορισμός παρά την προσφυγική κρίση και παρουσιάζει τους τρόπους με τους οποίους το νησί μπορεί να γίνει ελκυστικό για τους Ελληνες αλλά και τους ταξιδιώτες που δεν επιλέγουν το all inclusive.  

Πόσο επηρέασε η προσφυγική κρίση το τουριστικό προφίλ του νησιού το 2016;

Ποιες δράσεις αναλάβατε για να αποφευχθεί κάτι τέτοιο; Η αλήθεια είναι ότι τέσσερα-πέντε νησιά σήκωσαν το βάρος του μεταναστευτικού και από αυτά η Κως προσείλκυσε τα φώτα της δημοσιότητας και ως ένας από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα. Ο απολογισμός δείχνει ότι καταφέραμε σε γρήγορο διάστημα να περιορίσουμε τις ζημιές στο ελάχιστο. Τον χειμώνα 2015-2016 αποδυθήκαμε σ’ έναν μαραθώνιο ενημέρωσης των αγορών, με δελτία Τύπου του δήμου και του δημάρχου της Κω σε όλους τους tour operators, τα call centers των γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό και τις πρεσβείες μας για την πραγματική (και όχι την πλασματική, όπως έφτανε μέσω των ΜΜΕ πολλές φορές) κατάσταση στην Κω. Συμμετείχαμε σε εκδηλώσεις πωλητών των μεγάλων tour operators, σε Β2Β παρουσιάσεις της Κω, σε συνεντεύξεις Τύπου που συνδιοργανώθηκαν από tour operators στις χώρες που μας ενδιέφεραν, ενώ ταυτόχρονα ο δήμαρχος του νησιού είχε συνεχείς επαφές με μεγάλα ΜΜΕ του εξωτερικού για να μπορέσει να επικοινωνήσει την πραγματική εικόνα του. Επιπλέον, αναθέσαμε σε εταιρεία την εκπόνηση μελέτης για το πλήγμα που έχει δεχτεί η φήμη της και την αποκατάστασή της, τα αποτελέσματα της οποίας έδειξαν ότι η Κως παρέμενε στη συνείδηση του κόσμου ως κορυφαίος προορισμός.


Φωτογραφία: ΟΛΓΑ ΧΑΡΑΜΗ

Είναι γνωστό ότι η τουριστική αγορά της Κω έχει ταυτιστεί με το all inclusive. Η δημοτική αρχή τι είδους τουρισμό επιθυμεί και πώς σκοπεύει να τον προσελκύσει;

Αποψή μας είναι ότι θα πρέπει να σταματήσουμε να βλέπουμε το all inclusive ως εχθρό, αλλά να συνεργαστούμε προς δύο κατευθύνσεις. Η πρώτη έχει να κάνει με την αξιοποίηση των τουριστών που επιλέγουν το all Inclusive και πώς θα καταφέρουμε να τους κεντρίσουμε το ενδιαφέρον. Σε αυτή την κατεύθυνση, επενδύουμε στον εκσυγχρονισμό και στην ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, στο δίκτυο συγκοινωνίας, στην επέκταση του καλοκαιρινού ωραρίου της δημοτικής συγκοινωνίας, ενώ από το 2016 εφαρμόσαμε πιλοτικά τη δωρεάν μετακίνηση των τουριστών από και προς τα ξενοδοχεία, δύο φορές τον μήνα, με παράλληλες πολιτιστικές εκδηλώσεις. Στόχος μας είναι να γίνει καταγραφή και αποτύπωση κάθε νέας μορφής τουρισμού –όπως ποδηλατικός, οινικός, περιηγητικός, συνεδριακός, αθλητικός– και να αναπτύξουμε δημόσιες σχέσεις με συλλόγους και επαγγελματικούς φορείς που αφορούν στις συγκεκριμένες δραστηριότητες. Για παράδειγμα, η καταγραφή και αποτύπωση των μονοπατιών και των ποδηλατικών διαδρομών στο νησί έχει ήδη αρχίσει και με την ολοκλήρωσή της ξεκινάμε σειρά ενημερωτικών επαφών με ορειβατικούς και ποδηλατικούς συλλόγους στις αγορές που μας ενδιαφέρουν, ώστε σταδιακά να εδραιώσουμε στη συνείδηση των Ευρωπαίων την Κω ως προορισμό που καλύπτει τις ανάγκες τους.

Η Κως δεν αποτελεί προτεραιότητα για τους Ελληνες επισκέπτες. Για εσάς αποτελεί στόχο το ελληνικό κοινό και πώς σκέφτεστε ότι θα μπορούσατε να το προσεγγίσετε;

Το μεγάλο πρόβλημα όχι μόνο της Κω, αλλά και ολόκληρης της Δωδεκανήσου είναι η προσβασιμότητα και το κόστος προσέγγισης των νησιών μας. Ο δήμος μας έχει ξεκινήσει σειρά επαφών τόσο με τη νέα διαχειρίστρια εταιρεία του αεροδρομίου όσο και με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ώστε να προσελκύσουμε περισσότερες αεροπορικές εταιρείες από την Ελλάδα και να αυξήσουμε τις αεροπορικές συνδέσεις. Η σύνδεση της Κω με την Κρήτη και τη Θεσσαλονίκη και τα αποτελέσματα στην αγορά της Κω επιβεβαίωσαν ότι η προσβασιμότητα είναι κυρίαρχος παράγοντας. Βέβαια, στο πρόγραμμα προβολής και δημοσίων σχέσεων του δήμου για το 2017, τόσο στο διαδίκτυο όσο και σε κλασικές μορφές διαφήμισης, κυρίαρχο ρόλο παίζει και η ελληνική αγορά.

Ποιο το στοίχημα για την Κω το 2017 και ποια η στρατηγική προβολής του νησιού;

Το στοίχημα για την Κω ήταν να επανέλθει γρήγορα στην τουριστική αγορά και να διεκδικήσει ξανά το κομμάτι που της αναλογεί. Και το πετύχαμε σε μεγάλο βαθμό. Ετσι, για το 2017 η έμφαση που δίνουμε είναι στην ισχυροποίηση του brand name της Κω, με κύρια εργαλεία το διαδίκτυο και τη διαχείριση των κοινωνικών δικτύων, ενώ για τη σωστή επικοινωνία έχουμε επιλέξει να στραφούμε σε καταξιωμένους επαγγελματίες. Παράλληλα, η φιλοξενία δημοσιογράφων και bloggers τουρισμού είναι σε πρώτη προτεραιότητα για ακόμη μία χρονιά, με τη συνδρομή και την πολύτιμη βοήθεια του ΕΟΤ.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ