ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Ουόρεν Μπάφετ επενδύει στις αμερικανικές αερομεταφορές

REUTERS, A.P.

Ο όμιλος συμμετοχών του δισεκατομμυριούχου –Berkshire Hathaway– σταθερά απέφευγε τις αερομεταφορές και η σημερινή επιλογή του συνιστά αξιόλογη αλλαγή.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σημαντικές επενδύσεις σε αεροπορικές εταιρείες στις ΗΠΑ αποφάσισε να κάνει ο Αμερικανός μεγιστάνας Ουόρεν Μπάφετ, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη του στην αμερικανική οικονομία και ειδικά στις μεταφορές. Ο κ. Μπάφετ επέλεξε τις εταιρείες American Airlines, Delta Air Lines, Southwest Airlines και United Continental Holdings. Ο όμιλος συμμετοχών του δισεκατομμυριούχου, Berkshire Hathaway, σταθερά απέφευγε τις αερομεταφορές και η σημερινή επιλογή του συνιστά αξιόλογη αλλαγή. Τελευταία φορά που είχε προβεί σε τοποθετήσεις στον κλάδο ήταν πριν από είκοσι χρόνια, στη US Air Group, αλλά χωρίς ευνοϊκά αποτελέσματα – η εταιρεία αυτή μετεξελίχθηκε στην American Airlines. Η Berkshire είναι παρούσα στον κλάδο των μεταφορών, με την BNSF, την εταιρεία σιδηροδρόμων, καθώς και τη μονάδα κατασκευής πολυτελών αεροσκαφών NetJets, ενώ τον Ιανουάριο πλήρωσε 32,1 δισ. δολάρια για την εταιρεία ανταλλακτικών αεροσκαφών Precision Castparts.

Συνολικά, ο όμιλος του κ. Μπάφετ έχει στην ιδιοκτησία του ή διατηρεί μερίδια σε 90 εταιρείες στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η Berkshire κατέχει 21,8 εκατ. μετοχές της American Airlines αξίας 797 εκατ. δολαρίων, 6,3 εκατ. μετοχές της Delta Air Lines αξίας 249,3 εκατ. δολαρίων και 4,5 εκατ. μετοχές της United Continental Holdings αξίας 237,8 εκατ. δολαρίων. Ο Ουόρεν Μπάφετ ανέφερε στον τηλεοπτικό σταθμό CNBC ότι μετά τις τοποθετήσεις στις πρώτες τρεις αεροπορικές προχώρησε και στη Southwest Αirlines. Πάντως, ακόμη δεν έχει γίνει σαφές εάν ο κ. Μπάφετ ή ένας από τους στενούς συνεργάτες του, ο Τοντ Κομπς και η Τεντ Γουέσλερ, αποφάσισε να επενδύσει στις προαναφερθείσες εταιρείες.

Αερομεταφορές

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια οι αερομεταφορείς στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επωφεληθεί από το χαμηλότερο κόστος των καυσίμων, το καλό κλίμα στις σχέσεις με τα εργατικά συνδικάτα, τις υψηλότερες χρεώσεις από τις υπηρεσίες προς τους επιβάτες καθώς και τον μειωμένο ανταγωνισμό ως απόρροια των συγχωνεύσεων. Υπ’ αυτές τις συνθήκες, οι τέσσερις μεγαλύτερες αεροπορικές των ΗΠΑ κατόρθωσαν να εμφανίσουν κέρδη-ρεκόρ 21,7 δισ. δολαρίων το 2015 και να ελέγχουν πάνω από τα δύο τρίτα της εγχώριας αγοράς. Υπενθυμίζεται ότι το 1989 ο όμιλος Βerkshire Hathaway αποφάσισε να επενδύσει στις αερομεταφορές και έτσι ο Ουόρεν Μπάφετ απέκτησε έναντι 358 εκατ. δολαρίων αντίστοιχες προνομιούχες μετοχές της USAir. Ωστόσο, σχεδόν δέκα χρόνια αργότερα, η επένδυση δεν είχε αποδώσει τα αναμενόμενα και ο κ. Μπάφετ παραδέχθηκε ότι έκανε λάθος, υπολογίζοντας ότι η εταιρεία θα είχε υψηλή κερδοφορία σε μια αγορά χωρίς αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ