Ηχηρή παρουσία ηλεκτρικών Ι.Χ.

Ηχηρή παρουσία ηλεκτρικών Ι.Χ.

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΛΟΝΔΙΝΟ. Καθότι τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάνουν σημαντικά λιγότερο θόρυβο από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, μία αμερικανική οργάνωση για την οδική ασφάλεια ζήτησε να υπάρξει τροποποίηση στον τρόπο λειτουργίας τους, ώστε να κάνουν περισσότερο θόρυβο και να ειδοποιούν τους περαστικούς, αναφέρει σε δημοσίευμά του το BBC. Συγκεκριμένα, η Εθνική Διοίκηση Οδικής Κυκλοφοριακής Ασφάλειας (National Highway Traffic Safety Administration-NHTSA) ανακοίνωσε ότι αυτή η τροποποίηση είναι αναγκαία, καθώς τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με μπαταρία είναι εξαιρετικά αθόρυβα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο νέος αυτός κανόνας θα είναι εξαιρετικά επωφελής για τους τυφλούς πεζούς και γενικότερα για όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης, οι οποίοι θα μπορούν πλέον διά της ακοής να αντιλαμβάνονται τα διερχόμενα ηλεκτρικά οχήματα. Ο νέος αυτός κανόνας οδικής ασφαλείας αναμένεται να αποτρέπει περίπου 2.400 ατυχήματα ετησίως, αναφέρουν τα στοιχεία που παρουσίασε η NHTSA.

Ο νέος νόμος απαιτεί από τα ηλεκτρικά οχήματα που ζυγίζουν κάτω από 4,5 τόνους να κάνουν αρκετό θόρυβο όταν τρέχουν με μικρές ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα. Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία απαιτεί από τους κατασκευαστές των αυτοκινήτων να τροφοδοτούν τα οχήματα με ένα σύστημα παραγωγής ενός δίτονου ήχου, όμοιου με αυτόν που κάνουν τα βαρέα οχήματα όταν στρίβουν. Ο ήχος αυτός θα παράγεται μόνο στις χαμηλές ταχύτητες, καθώς στις υψηλότερες τα ηλεκτρικά αμάξια παράγουν ήδη αρκετό θόρυβο, ο οποίος αρκεί για να γίνουν αντιληπτά από τους περαστικούς.

«Ολοι βασιζόμαστε στις αισθήσεις μας για να προφυλαχθούμε από έναν πιθανό κίνδυνο», δήλωσε με ανακοίνωσή του ο Αντονι Φοξ, υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, προσθέτοντας ότι η όλο και αυξανόμενη δημοφιλία των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει καταστήσει ακόμη σημαντικότερο το να γίνονται αντιληπτά τα αυτοκίνητα μέσω της ακοής. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν προθεσμία μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου του 2019 για να πραγματοποιήσουν τις αναγκαίες αλλαγές, που θα διασφαλίσουν ότι όλα τα καινούργια αυτοκίνητα θα είναι τροφοδοτημένα με το ηχητικό σύστημα που θα παράγει τον συγκεκριμένο δίτονο ήχο, ενώ με τον νέο νόμο θα πρέπει να συμμορφωθούν και τα μισά οχήματα από όσα θα βρίσκονται ήδη στον δρόμο ένα χρόνο πριν από τη λήξη της προθεσμίας.

Αναφορικά με τον νέο κανόνα τοποθετήθηκε και ο διευθυντής του αμερικανικού συμβουλίου για τους τυφλούς, Ερικ Μπρίτζες, ο οποίος δήλωσε ότι βλέπει θετικά τον νέο κανόνα ασφαλείας, τονίζοντας ότι θα παράσχει «επιπλέον ασφάλεια σε όλους τους πεζούς που μοιράζονται τους δρόμους με τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

Τέλος, στην Ευρώπη οι κατασκευαστές έχουν προθεσμία έως την 1η Ιουλίου του 2019 για να εισαγάγουν το ίδιο σύστημα στα καινούργια οχήματα, ενώ επιπλέον δύο χρόνια προθεσμίας θα παραχωρηθούν σε όσους έχουν ήδη ηλεκτρικό αυτοκίνητο, προκειμένου να τοποθετήσουν το νέο σύστημα στο όχημά τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή