ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η γυναίκα, σε ρόλους και συμπεριφορές που την αποσπούν από τη βαρετή καθημερινότητα και την κάνουν ξεχωριστή ηρωίδα του σινεμά, και οι μάγοι της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ μονοπωλούν το ενδιαφέρον της κινηματογραφικής εβδομάδας.

Στην «Τρελή χαρά» (***) του Πάολο Βίρτσι, δύο γυναίκες από διαφορετικούς κόσμους ζουν μια τρελή περιπέτεια. Η Μπεατρίς, που υπερίπταται μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας, και η Ντονατέλα, που έχει αποπειραθεί ν’ αυτοκτονήσει, θα γνωριστούν στην ηλιόλουστη επαρχία της Τοσκάνης, σε μια παλιά βίλα που τώρα λειτουργεί ως ψυχιατρείο. Κάποια στιγμή θα το σκάσουν. Η φυγή τους, που δεν ήταν προμελετημένη γι’ αυτό και δεν τροφοδοτεί μια αλληγορία περί ελευθερίας, τις βάζει σε έναν μπελά άλλοτε αστείο και άλλοτε σε δύσβατες περιοχές του κοινωνικού δράματος.

Ο Βίρτσι πατάει σταθερά στη μεγάλη παράδοση του ιταλικού σινεμά για να ξαναμοιράσει την «τράπουλα» των στερεοτύπων γύρω από τη γυναίκα: Η ξεπεσμένη αστή Μπεατρίς διακρίνεται από την παροιμιώδη πληθωρικότητα και γενναιοδωρία της μεγαλόκαρδης λαϊκής Ναπολιτάνας, αλλά και από μια αφέλεια σαν αυτή της αλλοπαρμένης Τζελσομίνας του νεορεαλιστικού «Λα Στράντα». Η καταθλιπτική Ντονατέλα, που προέρχεται από τον κοινωνικό πάτο της σημερινής Ιταλίας και έχει πάνω της τα σημάδια ενός σκληρού ρεαλισμού, διακρίνεται από συναισθηματική αστάθεια που θυμίζει αστή ηρωίδα του Αντονιόνι.

Η Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι (Μπεατρίς) δίνει την καλύτερη μέχρι σήμερα ερμηνεία της σε ένα φιλμ που ισορροπεί δυναμικά ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό. Δίπλα της βρίσκεται η Μικαέλα Ραματζιότι, μόνιμη συνεργάτις του Βίρτσι.

Στο «Μέλλον» (***) της Μία Χάνσεν-Λοβ, η Ιζαμπέλ Ιπέρ σηκώνει στους ώμους της ολόκληρο το βάρος ενός χαμηλότονου δράματος γύρω από την κρίση μέσης ηλικίας μιας γυναίκας.

Η Ναταλί, πρώην κομμουνίστρια, καθηγήτρια φιλοσοφίας σε λύκειο του Παρισιού, νιώθει πως χάνει τον έλεγχο των πραγμάτων γύρω της. Οι επιπόλαιοι μαθητές της κάνουν κατάληψη στο σχολείο. Ο εκδοτικός οίκος, που βγάζει τα δοκίμιά της, της ανακοινώνει πως ο στοχασμός της δεν κινεί το ενδιαφέρον κανενός. Η μητέρα της πρέπει να μπει σε οίκο ευγηρίας. Τα παιδιά της σιωπηρά την αμφισβητούν. Η χαρακτηριστική βολή θα έρθει από τον σύζυγό της, που αποφάσισε πως ήρθε η στιγμή να συγκατοικήσει με την ερωμένη του, που είναι πιο νέα από αυτήν.

Την ώρα που ο ουρανός πέφτει βαρύς πάνω στο κεφάλι της διανοούμενης Ναταλί, εμφανίζεται σαν ηλιαχτίδα ένας παλιός μαθητής της, συνεπής αντικομφορμιστής, που μοιράζει τη ζωή του ανάμεσα στις φιλοσοφικές μελέτες και μεταφράσεις και στον ακτιβισμό. Για μια στιγμή η Ναταλί, που αρχίζει να νιώθει τη μοναξιά της ελευθερίας, θα αναρωτηθεί προς τα πού πρέπει να αναζητήσει το μέλλον της.

Στο «The Stopover» (**), γυρισμένο από την Ντελφίν και τη Μιριέλ Κουλέν, μια αποστολή του γαλλικού στρατού, αποτελούμενη από άντρες και γυναίκες, επιστρέφει από το Αφγανιστάν στη Γαλλία. Μια στάση στην Κύπρο για τριήμερη ψυχολογική «αποσυμπίεση» θα βγάλει προβλήματα στον αφρό. Κεντρικά πρόσωπα της ταινίας είναι δύο γυναίκες της αποστολής. Το φιλμ αποκτά ενδιαφέρον όταν το αργόσυρτο ψυχολογικό δράμα τείνει να γίνει θρίλερ. Παίζουν: Αριάν Λαμπέντ, Σοκό, Αντρέας Κωνσταντίνου, Μάκης Παπαδημητρίου.

Στη Νέα Υόρκη του 1926 διαδραματίζεται η ταινία «Φανταστικά ζώα και πού βρίσκονται» (**) από το βιβλίο της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ. Ενας Βρετανός μάγος (ένας αδιάφορος Εντι Ρεντμέιν ως... ανθυπο-Χάρι Πότερ), ταγμένος στη διάσωση της μαγικής πανίδας, ζει περιπέτειες. Εξαιρετική καλλιτεχνική διεύθυνση, αλλά και πλήξη.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ