ΚΟΣΜΟΣ

Από το στυλ Ομπάμα στο στυλ Τραμπ

ΕΛΙΣ ΚΙΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η συνάντηση της «εξερχόμενης» Μισέλ Ομπάμα με την επόμενη Πρώτη Κυρία των Ηνωμένων Πολιτειών Μελάνια Τραμπ για τσάι στον Λευκό Οίκο, την περασμένη εβδομάδα, είχε χαρακτήρα εθιμοτυπικό. Η συζήτησή τους, σύμφωνα με πληροφορίες, επικεντρώθηκε κυρίως στα παιδιά τους και στη ζωή τους στην 1600 Pennsylvania Avenue. Κάποια αμερικανικά ΜΜΕ αναφέρθηκαν και στις ενδυματολογικές επιλογές των δύο γυναικών εν όψει του τετ-α-τετ: η Μισέλ με μοβ-και-πορτοκαλί-ρίγα φόρεμα Narciso Rodriguez (ο Αμερικανο-Κουβανός σχεδιαστής έγινε γνωστός για το νυφικό της Καρολάιν Μπεσέτ στον γάμο της με τον Τζον Κένεντι το 1996) και η Μελάνια με ένα μαύρο φόρεμα, για το οποίο δεν δόθηκαν περισσότερες πληροφορίες.

Γιατί, θα πει κανείς, τόση έμφαση σε δύο φουστάνια; Συμβολισμός, μάρκετινγκ, απλή περιέργεια, business – οι στυλιστικές προτιμήσεις σε αυτό το επίπεδο παραμπέμπουν σε πολλά. Θυμηθείτε τον Ντόναλντ Τραμπ στην πρώτη, νικηφόρα ομιλία του: εκείνος στη μέση του πλάνου με κόκκινη γραβάτα, δεξιά του ο νυσταγμένος βενιαμίν 10χρονος γιος του, Μπάρον, με λευκή, και ο νεοεκλεγείς αντιπρόεδρος Μάικ Πενς με μπλε – αντικατοπτρίζοντας και οι τρεις την αστερόεσσα, η οποία ούτως ή άλλως ήταν το φόντο στο γενικότερο πλάνο.

Λίγες ώρες μετά, τον λόγο πήρε η μεγάλη ηττημένη Χίλαρι Κλίντον, με μοβ-γκρι κοστούμι-παντελόνι Ralph Lauren (ο αμερικανικός οίκος υπογράφει το λουκ της τα τελευταία χρόνια) – με τον Μπιλ Κλίντον και την ασορτί μοβ γραβάτα του στο πλευρό της. Οι αναλυτές επισήμαναν ότι σε αυτή την περίπτωση το μοβ ήταν μια «ενωτική» μείξη του μπλε (Δημοκρατικοί) και του κόκκινου (Ρεπουμπλικανοί).

H αμερικανική βιομηχανία της μόδας τάχτηκε ανοιχτά υπέρ της υποψηφιότητας Κλίντον απέναντι στον Τραμπ στις πρόσφατες εκλογές, με πολλά υψηλά στελέχη του χώρου, όπως η διευθύντρια της αμερικανικής Vogue, Αννα Ουίντουρ, να οργανώνουν φιλανθρωπικές βραδιές για να ενισχύσουν οικονομικά την εκστρατεία.
Πολλές φορές, οι σχέσεις της μόδας με τους ενοίκους του Λευκού Οίκου έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους μέσα στον χρόνο: ο σχεδιαστής Ολεγκ Κασίνι ανέδειξε την «επίσημη» κομψότητα της Τζάκι Κένεντι τη δεκαετία του 1960, ενώ ο Ελληνοαμερικανός Τζέιμς Γκαλάνος (ο οποίος πέθανε τον περασμένο μήνα, στα 92 του) σηματοδότησε τη δεκαετία του 1980 με τα χειροποίητα βραδινά του για τη Νάνσι Ρίγκαν. Η Μπάρμπαρα Μπους σπάνια αποχωριζόταν τα Kenneth Jay Lane κολιέ της, που αποτελούνταν από τρεις σειρές φο μαργαριτάρια.

Κατά τη διάρκεια της οκταετούς θητείας της ως Πρώτης Κυρίας, η δικηγόρος και απόφοιτος του Πρίνστον και της νομικής σχολής του Χάρβαρντ, Μισέλ Ομπάμα, στήριξε την αμερικανική βιομηχανία μόδας φορώντας ρούχα νέων σχεδιαστών, όπως ο Jason Wu, αλλά και μεγάλων ονομάτων, όπως ο Μάικλ Κορς. Συγχρόνως, η πρώτη Αφροαμερικανίδα First Lady έβαλε τη σφραγίδα της σε τέσσερις μεγάλες πρωτοβουλίες-δράσεις: για πιο υγιεινή ζωή στην καθημερινότητα, για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης των Αμερικανών βετεράνων και των οικογενειών τους, για τη σημασία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα και το δικαίωμα στη γνώση για κορίτσια που ζουν σε «δύσκολες» περιοχές ανά τον κόσμο. 

Την ίδια εποχή, η Μελάνια Τραμπ δημιουργούσε μια σειρά φο μπιζού σε συνεργασία με το αμερικανικό καταναλωτικό κανάλι QVC (2010) και μια γκάμα καλλυντικών με βάση το χαβιάρι (2013). Κατά τον αμερικανικό Τύπο, η Μελάνια, πρώην μοντέλο που γεννήθηκε στη Σλοβενία, τροφοδοτεί την γκαρνταρόμπα της χωρίς τις συμβουλές κάποιου στυλίστα –για την ώρα τουλάχιστον– ενώ διαλέγει κομμάτια γνωστών γαλλικών και ιταλικών οίκων, σεβόμενη το προφίλ της ως μιας ιδιαίτερα ευκατάστατης πελάτισσας. Για το βράδυ των εκλογών διάλεξε ένα λευκό σύνολο Ralph Lauren. Λίγες μέρες πριν από την αναμέτρηση είχε αποκαλύψει ότι η καταπολέμηση του μπούλινγκ στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης θα ήταν ένας τομέας στον οποίο θα επιθυμούσε να εργαστεί εάν έφτανε μέχρι τον Λευκό Οίκο.
Η πρωτότοκη κόρη του Ντόναλντ, Ιβάνκα, το πιο προβεβλημένο μέλος της δυναστείας μετά τον πατέρα της και στενός του σύμβουλος, δέχτηκε πυρά όταν έγινε γνωστό ότι για την ομώνυμη συλλογή της ρούχων συνεργάζεται με κατασκευαστική εταιρεία, στα εργοστάσια της οποίας οι συνθήκες εργασίες του γυναικείου δυναμικού χαρακτηρίζονται κακές. Κριτική δέχτηκε και για την προώθηση του brand της μέσω των προεκλογικών της εμφανίσεων, μια στρατηγική που συνεχίζει και μετεκλογικά – ένα δελτίο Τύπου της εταιρείας της σημείωνε πρόσφατα ότι φόρεσε το «αγαπημένο» της χρυσό βραχιόλι Ivanka Trump (με τιμή πώλησης τα 10.800 δολάρια) στην πρώτη μετεκλογική συνέντευξη που παραχώρησε σύσσωμη η νεοϋορκέζικη «φαμίλια» στην εκπομπή «60 Minutes» το περασμένο Σαββατοκύριακο.
Kανείς όμως δεν παίζει το παιχνίδι του branding όσο ο Ντόναλντ και η «αυτοκρατορία» του, και στα ξενοδοχεία του Τραμπ μέχρι και το τελευταίο τασάκι φέρει το όνομά του. Σύμφωνα με έρευνα της Washington Post, τα προϊόντα του ομίλου Trump έχουν πολλές διαφορετικές προελεύσεις: η Donald J. Trump Collection, π.χ., η οποία περιλαμβάνει από γραβάτες μέχρι γυαλιά, παρασκευάζεται στην Κίνα, στο Μπανγκλαντές και στο Βιετνάμ, ενώ τα είδη για το σπίτι παράγoνται στην Τουρκία. Ομως τα Make America Great Again κασκέτα –το μεγάλο σύμβολο της φετινής ρεπουμπλικανικής εκστρατείας– ήταν «περήφανα» Made in USA.
Το εταιρικό στυλ Trump αντανακλά το γενικότερο προσωπικό γούστο του επόμενου προέδρου, του οποίου η πρώτη κατοικία-τριώροφο ρετιρέ στον Trump Tower της Πέμπτης Λεωφόρου λειτουργεί ως «μαρκίζα», με κύρια χαρακτηριστικά το χρυσό, το μάρμαρο, τους κρυστάλλινους πολυελαίους και τα αγάλματα και πίνακες με θεματολογία από την ελληνική μυθολογία.

Εκπρόσωπος του Τραμπ δήλωσε πρόσφατα στους New York Times ότι ο νεοεκλεγείς πρόεδρος προτιμά τα κοστούμια του ιταλικού οίκου Brioni αλλά και του «εγχώριου» Martin Greenfield Clothiers, που στεγάζεται στο Μπρούκλιν – ο συγκεκριμένος ντύνει επίσης τα τελευταία χρόνια και τον Μπαράκ Ομπάμα.
Στο μεταξύ, ο φακός της θρυλικής Αμερικανίδας φωτογράφου πορτρέτων Ανι Λίμποβιτς εστιάζει στη Μισέλ Ομπάμα στο τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής Vogue – το τρίτο εξώφυλλο της Ομπάμα στο περιοδικό-ναυαρχίδα του εκδοτικού οίκου Conde Nast. Πριν περάσει το κατώφλι της Πρώτης Οικίας, η Μελάνια μετράει ήδη ένα παρόμοιο εξώφυλλο, από τη χρονιά του γάμου της με τον Ντόναλντ. Το μέλλον θα δείξει αν έπεται συνέχεια.

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ