Κωλυσιεργία για το αμαξοστάσιο

Κωλυσιεργία για το αμαξοστάσιο

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μην κάνεις σήμερα αυτό που μπορείς να αναβάλεις για αύριο, ή ακόμα και για μεθαύριο, φαίνεται ότι είναι το δόγμα που ακολουθεί το υπουργείο Υποδομών στην πλειονότητα των ζητημάτων που καλείται να διαχειριστεί. Με την ίδια τακτική μοιάζει να αντιμετωπίζει και την περίπτωση του μεγαλύτερου αμαξοστασίου των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) στο Ελληνικό, το οποίο βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης της έκτασης στο Ελληνικό, να είχε μετεγκατασταθεί σε άλλη έκταση έως τον περασμένο Οκτώβριο. Ενα μήνα μετά την προθεσμία που είχαν ορίσει το ΤΑΙΠΕΔ και η «Ελληνικό Α.Ε.», το αμαξοστάσιο όχι μόνο δεν μεταφέρθηκε αλλά οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών δεν έχουν εντοπίσει ακόμη την έκταση που θα το φιλοξενήσει. Τον περασμένο Φεβρουάριο είχε σταλεί τελεσίγραφο από την «Ελληνικό Α.Ε.» στις ΟΣΥ, το οποίο υπαγόρευε τη μετεγκατάσταση του αμαξοστασίου έως τον Οκτώβριο του 2016. Στελέχη τότε των ΟΣΥ έκαναν λόγο για ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα, με δεδομένο ότι πρόκειται για μια διαδικασία με υψηλό κόστος. Είναι ενδεικτικό ότι για τη δημιουργία-κατασκευή ενός μικρότερου αμαξοστασίου, αυτού της Ανθούσας, απαιτήθηκε ενάμισης χρόνος έργων, ενώ προηγήθηκε και διάστημα αρκετών μηνών για την ολοκλήρωση των διαδικασιών δημοπράτησης. Τα άλλα αμαξοστάσια των ΟΣΥ δεν θα μπορούσαν να «φιλοξενήσουν» τις ανάγκες των οχημάτων που βρίσκονται σήμερα στο Ελληνικό λόγω έλλειψης χώρων, καθώς είναι μικρότερα και ήδη πλήρη.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο αμαξοστάσιο-αποθήκη 104 στρεμμάτων, που διαθέτουν οι ΟΣΥ στο Θριάσιο, βρίσκονται 100 λεωφορεία Renault φυσικού αερίου. Τα οχήματα αυτά αναμένουν ανταλλακτικά προκειμένου να επισκευαστούν και να τεθούν ξανά σε κυκλοφορία. Τα οχήματα αυτά θα έπρεπε να βρίσκονται στα δύο αμαξοστάσια φυσικού αερίου της Ανθούσας και των Ανω Λιοσίων. Από τα 380 λεωφορεία που εξυπηρετούνται από την Ανθούσα κυκλοφορούν μόλις τα 75, ενώ 95 είναι ήδη αποχαρακτηρισμένα (προς απόσυρση) και τα υπόλοιπα βρίσκονται ακινητοποιημένα με βλάβες.

Το αμαξοστάσιο του Ελληνικού, που λειτουργεί από τα μέσα της δεκαετίας του ’80, εκτείνεται σε 80.500 τ.μ., στα 62.780 εκ των οποίων σταθμεύουν 406 λεωφορεία. Από αυτά, τα 214 είναι αρθρωτά. Στο αμαξοστάσιο απασχολούνται 800 εργαζόμενοι των ΟΣΥ. Σε παρακείμενη έκταση 2.000 τ.μ., η εταιρεία κατασκεύασε πρόσφατα χώρο βιολογικού καθαρισμού. Τα λεωφορεία που ξεκινούν από το Ελληνικό εκτελούν καθημερινά 1.960 δρομολόγια, δηλαδή 1,5 εκατ. χιλιόμετρα σε μηνιαία βάση, εξυπηρετώντας νότια και ανατολικά προάστια και ορισμένες γραμμές του Πειραιά.

Στο υπουργείο Υποδομών έχει συστηθεί από πέρυσι ομάδα εργασίας επιφορτισμένη με τη διευθέτηση του ζητήματος. Μέχρι σήμερα όμως δεν έχει προχωρήσει σε καμία ενέργεια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή