ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Apple χάνει την Κίνα από 2 άγνωστες εταιρείες

REUTERS

Οι δύο εταιρείες είναι έτοιμες να μοιράσουν τα κέρδη τους με τους τοπικούς πωλητές, διατηρώντας με αυτόν τον τρόπο ένα μεγάλο και αξιόλογο δίκτυο πωλήσεων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Δύο άσημες εταιρείες τεχνολογίας, η Oppo και η Vivo, κατατάσσονται πλέον στις πρώτες θέσεις των πέντε κυρίαρχων εταιρειών σε smartphones στην Κίνα, θέτοντας εκτός ανταγωνισμού ακόμη και την αμερικανική Apple, ενώ πήραν μερίδια από Samsung και Xiaomi.

Οι δύο εταιρείες ήρθαν από το πουθενά με σκοπό να κατακτήσουν απομακρυσμένες πόλεις της Κίνας και να αναποδογυρίσουν τον κόσμο της τεχνολογίας. Η αιφνίδια παρουσία τους απειλεί μάλιστα να εκθρονίσει την τελευταία αγαπημένη εταιρεία των Κινέζων, την Xiaomi Crop. Ενα στα τρία κινητά που πωλήθηκαν στην Κίνα το τρίτο τρίμηνο του έτους, έφεραν το σήμα μιας εκ των δύο εταιρειών με τις μετοχές της δημοφιλούς Apple να έχουν κατρακυλήσει το ίδιο διάστημα επτά ολόκληρες μονάδες.

H Oppo και η Vivo ακολουθούν την ίδια στρατηγική, καθώς βασίζονται σε πελάτες με μικρότερη αγοραστική δύναμη, οι οποίοι ζουν σε περιοχές μακριά από το Πεκίνο και τη Σαγκάη. Επίσης, βασίζονται κυρίως σε τοπικούς εμπόρους οι οποίοι πραγματοποιούν τα δύο τρίτα των πωλήσεών τους.

Σύμφωνα με τον αναλυτή της συμβουλευτικής και εταιρείας αναλύσεων IDC με έδρα το Πεκίνο, Τζιν Ντι, οι δύο εταιρείες είναι έτοιμες να μοιράσουν τα κέρδη τους με τους τοπικούς πωλητές, διατηρώντας με αυτό τον τρόπο ένα μεγάλο και αξιόλογο δίκτυο πωλήσεων. Ο ίδιος τονίζει τη σημασία που δίνουν οι δύο εταιρείες στο τοπικό μάρκετινγκ, το οποίο έχει εκτοξεύσει τις πωλήσεις των κινητών τηλεφώνων που κυμαίνονται μεταξύ 200 και 500 δολαρίων. Αντίθετα, η Apple αναπτύσσεται κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, λόγω της υψηλής τιμής που έχουν τα προϊόντα της.

Η Κίνα συνέβαλε για χρόνια στην ανάπτυξη της Apple και της Samsung, με τα κέρδη της αμερικανικής εταιρείας να αγγίζουν τα 59 δισεκατομμύρια δολάρια το οικονομικό έτος 2015. Η Apple μάλιστα διαγκωνιζόταν την κινεζική Xiaomi Crop για την κατάκτηση της πρώτης θέσης στην κινεζική αγορά λόγω του ενθουσιασμού που προκάλεσαν τα μοντέλα iPhone 6. Ωστόσο, έπειτα από παρέμβαση των κινεζικών αρχών εμποδίστηκε η πρόσβαση στις υπηρεσίες iTunes Movies και iBooks, επιφέροντας πλήγμα στην κινεζική αγορά. Με αυτά τα δεδομένα, η Apple χάνει διαρκώς έδαφος στην κινεζική αγορά, καθώς τα φθηνά προϊόντα που προωθούν η Oppo και η Vivo αυξάνουν τις πωλήσεις τους σε τοπικό επίπεδο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ