Ηχητικά «διαμάντια»

1' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λίγο πριν από την εμφάνιση του Aλεν Γκίνσμπεργκ, ο συντονιστής παρακαλεί τα μέλη του κοινού στο κατάμεστο αμφιθέατρο του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη το θρυλικό Berkeley Poetry Conference, τον Ιούλιο του 1965, να σβήσουν τα τσιγάρα τους και να σηκωθούν από τα σκαλιά.

Αν υπάρχει ηχολήπτης στην αίθουσα, δεν μοιάζει να προβληματίζεται καθόλου με το γεγονός πως η κασέτα συνεχίζει να «γράφει», ενώ οι θεατές αγωνίζονται να βρουν κενές θέσεις. Δώδεκα ολόκληρα λεπτά αργότερα, ο διάσημος ποιητής παίρνει επιτέλους το μικρόφωνο και ξεκινά την απαγγελία του με μια ακατάληπτη ανατολίτικη ψαλμωδία.

Το μικρό αυτό ηχητικό «διαμάντι», διάρκειας περίπου μιας ώρας, είναι μόνο ένα δείγμα της συλλογής ηχογραφημένων διαλέξεων που έχει συγκεντρώσει η βιβλιοθήκη Decker του Maryland Institute College of Art. Το παλαιότερο κολέγιο τεχνών στις ΗΠΑ, το MICA ιδρύθηκε το 1826 και το πολύτιμο αρχείο του περιλαμβάνει έγγραφα, φωτογραφίες και οπτικοακουστικά ντοκουμέντα χρονολογούμενα από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.

Εδώ και λίγους μήνες, η βιβλιοθήκη του άρχισε να ψηφιοποιεί σπάνια «κομμάτια» από τη συλλογή «MICA Mades», που απαρτίζεται από δημόσιες συζητήσεις γύρω από θέματα πολιτισμού, αναγνώσεις και ομιλίες καλλιτεχνών.

Μέσα στον Νοέμβριο, το Κολέγιο ανακοίνωσε ότι πάνω από 80 ηχητικά αρχεία είναι πλέον ελεύθερα προσβάσιμα στο Διαδίκτυο (archive.org/details/micadeckerlibrary), ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν πολύ περισσότερα. Ξεχωρίζουν, μεταξύ άλλων, η συνέντευξη που έδωσε το καλλιτεχνικό δίδυμο των Gilbert and George τον Φεβρουάριο του 1984, η ανάλυση του έργου του Ουίλιαμ Μπάροουζ με αναγνώσεις αποσπασμάτων από τον ίδιο συγγραφέα και η ανάγνωση ποιημάτων από τον (πάντοτε ειρωνικό) Τσαρλς Μπουκόφσκι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή