Μαθήματα ζωής στα σχολεία μέσα από βιωματικές δράσεις

Μαθήματα ζωής στα σχολεία μέσα από βιωματικές δράσεις

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τις ανθρώπινες ιστορίες πίσω από τις ερημωμένες αλυκές της Μήλου έφεραν και πάλι στην επιφάνεια οι μαθητές του Δημοτικού Αδάμαντα, ενός από τα 66 σχολεία που συμμετείχαν κατά την περυσινή σχολική χρονιά στο πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω», που υλοποιεί ο «Δεσμός» σε συνεργασία με το Ιδρυμα Λαμπράκη. «Στόχος του προγράμματος, που συνεχίζεται φέτος σε 150 σχολεία με την εμπλοκή 450 εκπαιδευτικών και 9.000 μαθητών σε όλη τη χώρα, είναι μέσα από βιωματικές δράσεις να μεταλαμπαδεύσουμε στα παιδιά τις αξίες του εθελοντισμού, της ανιδιοτελούς προσφοράς και της αλληλεγγύης» σημείωσε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου η αντιπρόεδρος του «Δεσμού», κ. Λένα Παπαλεξοπούλου. Την περυσινή πιλοτική εφαρμογή υποστήριξαν οικονομικά στην Αττική το Ιδρυμα Μποδοσάκη (πρόγραμμα του ΕΟΧ, «Είμαστε όλοι Πολίτες», που ολοκληρώθηκε) και το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην υπόλοιπη Ελλάδα, ενώ φέτος στους δωρητές προστίθεται το Ιδρυμα Αικ. Λασκαρίδη. Υπενθυμίζεται ότι το «Νοιάζομαι και Δρω» πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας.

Το «κουτί ιδεών» των μαθητών στη Μήλο περιείχε πολλές προτάσεις: την υιοθεσία ενός καϊκιού, τη συμβολή στο κοινωνικό παντοπωλείο του νησιού ή την ενασχόληση με τα πολιτιστικά. Φαίνεται, όμως, ότι η εικόνα εγκατάλειψης των αλυκών που «καλωσορίζει» όσους φτάνουν αεροπορικώς στο νησί κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον των παιδιών που το ψήφισαν παρά που δεν έχουν λόγω ηλικίας προλάβει τις αλυκές εν ενεργεία. «Αρχικά, ογδόντα παιδιά έπειτα από σχετική αδειοδότηση επιδόθηκαν στον καθαρισμό των αλυκών» περιγράφει με καμάρι ο διευθυντής του Δημοτικού, κ. Γιάννης Παναγιώτου, «εν συνεχεία, τα παιδιά πήραν τον ρόλο του δημοσιογράφου κάνοντας συνεντεύξεις με πάλαι ποτέ εργαζομένους στις αλυκές, μετά έγιναν σκηνοθέτες και δημιούργησαν ένα θεατρικό με την ίδια θεματική». Τα παραπάνω εντάχθηκαν σε ένα βίντεο, που παρουσιάστηκε στο τέλος της χρονιάς, ενώ εντός του σχολείου λειτούργησε ένα αυτοσχέδιο μουσείο αλατιού. «Συνεχίζουμε και φέτος με ενθουσιασμό, έχοντας στο στόχαστρο τα αρχαιολογικά μνημεία του νησιού» σημειώνει ο κ. Παναγιώτου.

Στη Σαντορίνη, που εξίσου συμμετείχε στο πρόγραμμα, οι μαθητές του Γυμνασίου Μεσσαράς, με αφορμή το πρόγραμμα ανέπτυξαν εντός και εκτός του νησιού πολυσχιδή δράση, η οποία παρουσιάζεται σε ένα ηλεκτρονικό περιοδικό έκτασης 80 σελίδων. «Με μια ομάδα κάναμε ένα βιωματικό παιχνίδι: είπαμε ότι έπρεπε να αφήσουμε το σπίτι μας και ρωτήσαμε τα παιδιά ποια αντικείμενα θα επέλεγαν να πάρουν μαζί τους» διηγείται η υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Μαρία Κολοβού. Οι Ελληνες μαθητές μας έδειξαν στην τάξη την επομένη τα εν λόγω αντικείμενα και τα παιδιά με μεταναστευτική προέλευση τα αντικείμενα που πραγματικά η οικογένεια είχε φέρει ερχόμενη στην Ελλάδα, ενώ μας διηγήθηκαν και τη συμβολική τους αξία. «Ηταν ένας εύστοχος τρόπος να αντιληφθούν την έννοια της μετανάστευσης». Είκοσι μαθητές τη Γ΄ Γυμνασίου και μέλη της θεατρικής ομάδας κατά την καθιερωμένη εκδρομή τους στην Αθήνα, ζήτησαν να προσφέρουν εθελοντική εργασία προκειμένου να ανακουφίσουν τους άστεγους. Ετσι, προσέφεραν τρόφιμα στο Κέντρο Ημέρας του Praksis, όπου εργάστηκαν και στην ιματιοθήκη, ενώ αργότερα μαγείρεψαν στην «Κοινωνική Κουζίνα: ο Αλλος Ανθρωπος» στο Θησείο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή