Αυξάνεται το διεθνές ενδιαφέρον για την Ελεύθερη Ζώνη του Πειραιά

Αυξάνεται το διεθνές ενδιαφέρον για την Ελεύθερη Ζώνη του Πειραιά

2' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ελεύθερη Ζώνη Εμπορίου που αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς έχει δημιουργήσει η Cosco στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ). Με όχημα τη θυγατρική της Piraeus Consolidation & Distribution Center (PCDC) και όπλο το φορολογικό πλαίσιο, προσελκύει στην Ελλάδα ευρωπαϊκές και ασιατικές πολυεθνικές. Πρόκειται για επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τον Πειραιά όχι ως κέντρο μεταφόρτωσης, αλλά ως κόμβο αποθήκευσης και διανομής των προϊόντων τους σε ολόκληρη την Ευρώπη και όχι μόνο.

Ως κίνητρο για την έλευση των ξένων ομίλων λειτουργούν οι λιμενικές και αποθηκευτικές υποδομές που έχει δημιουργήσει η Cosco στον ΟΛΠ, αλλά και το νομικό και φορολογικό πλαίσιο που έχει θεσμοθετηθεί τα τελευταία λίγα χρόνια για την Ελεύθερη Ζώνη.

Ειδικότερα η Ελλάδα έχει θεσπίσει σύστημα το οποίο προβλέπει την αναβολή της πληρωμής του οφειλόμενου κατά την εισαγωγή ΦΠΑ. Η υποχρέωση λογιστικής καταχώρισης του ΦΠΑ μεταφέρεται στον πελάτη ή αποδέκτη των εμπορευμάτων και ο ΦΠΑ καταβάλλεται από τον τελικό αγοραστή των εμπορευμάτων στη χώρα στην οποία καταναλώνονται τα εμπορεύματα.

Και άλλες ευκολίες

Ομως εκτός από την αναβολή καταβολής ΦΠΑ (ή VAT deferment, όπως ονομάζεται διεθνώς η δυνατότητά αυτή) η Ελεύθερη Ζώνη του Πειραιά έχει τη δυνατότητα να παρέχει και υπηρεσίες VAT exemption. Δηλαδή, την εξαίρεση εμπορευμάτων από την καταβολή ΦΠΑ όταν αυτά προορίζονται για χώρες ή ζώνες που δεν έχουν τον συγκεκριμένο φόρο.

Είναι σε αυτές τις δύο δυνατότητες που χτίζεται το νέο στόρι του ΟΛΠ. Προμηθευτές και έμποροι μπορούν να αποθεματοποιήσουν, χωρίς χρονικούς περιορισμούς, στις αποθήκες της Ελεύθερης Ζώνης τα εμπορεύματά τους χωρίς να απαιτούνται κεφάλαια κίνησης για τη χρηματοδότηση του ΦΠΑ. Ο εν λόγω φόρος μέχρι τώρα ναι μεν επιστρέφεται όταν τα εμπορεύματα προορίζονται για ζώνες χωρίς υποχρέωση καταβολής του, αλλά, όμως, συνήθως έπειτα από πολλούς μήνες και με μεγάλο γραφειοκρατικό κόστος διεκπεραίωσης.

Ετσι μετά τη Hewlett Packard και τις άλλες εταιρείες ηλεκτρονικών κυρίως ειδών, όπως η GREE, η ZTE και η DELL που έχουν εγκατασταθεί στο Ικόνιο, κάνοντας χρήση της δυνατότητας VAT deferment, ξεκινούν τώρα τη δραστηριότητά τους στον Πειραιά κι άλλες πολυεθνικές. Μεταξύ αυτών, είναι ένας όμιλος εμπορίας ναυτιλιακού μηχανολογικού εξοπλισμού και ένας μεγάλος κινεζικός όμιλος λιανικού εμπορίου. Ο τελευταίος θα χρησιμοποιήσει την Ελεύθερη Ζώνη του Πειραιά για να στοκάρει εμπορεύματα που προορίζονται προς πώληση σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή αλλά και την τουρκική αγορά.

Την ίδια ώρα ιδιαίτερη σημασία αποδίδει η αγορά και στην έλευση του δανέζικου προμηθευτή ναυτιλιακού εξοπλισμού Trans-it AS, αφού σκοπεύει να εξυπηρετήσει τον ελληνικό ναυτιλιακό κλάδο εκμεταλλευόμενος τις συνέργειες που δημιουργεί η παρουσία στον Πειραιά της μεγαλύτερης εθνικής πλοιοκτησίας διεθνώς. Το μοντέλο της Trans-it AS βασίζεται στην αποθήκευση εξαρτημάτων και ανταλλακτικών στην Ελεύθερη Ζώνη και την προώθησή τους στους πελάτες της σε οιοδήποτε σημείο του κόσμου αεροπορικά. Πρόκειται για το μοντέλο sea to air, που έχει επίσης αναπτύξει η θυγατρική της Cosco στον ΟΛΠ συνδέοντας τον Πειραιά με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Τις αμέσως επόμενες εβδομάδες η PCDC (Κέντρο Διαχείρισης και Διανομής Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.) έχει προγραμματίσει σειρά παρουσιάσεων σε επιλεγμένους συνεργάτες και προμηθευτές όπως και σε εκτελωνιστές –που θα εξακολουθούν να διεκπεραιώνουν τις σχετικές διαδικασίες– προκειμένου να αναπτύξει περαιτέρω τις δραστηριότητές της στην Ελεύθερη Ζώνη. Οι πρώτες συναντήσεις για αυτόν τον σκοπό πραγματοποιήθηκαν τέλη Νοεμβρίου.

Στα επενδυτικά σχέδια της Cosco μετά την απόκτηση της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ περιλαμβάνεται επίσης και η περαιτέρω διεύρυνση των αποθηκευτικών χώρων αλλά και η επίτευξη συνεργειών με τη ναυπηγοεπισκευή. Τη δυνατότητα, δηλαδή, να παρέχει διά των συνεργατών της που εγκαθίστανται στην Ελεύθερη Ζώνη άμεση και ανταγωνιστική προμήθεια ανταλλακτικών και εξοπλισμού στα πλοία που θα επισκευάζονται στην ευρύτερη περιοχή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή