Η Αθήνα «αλλιώς», μέσα από το τζάμι

Η Αθήνα «αλλιώς», μέσα από το τζάμι

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ας φανταστούμε την πόλη σαν οικείο πρόσωπο που θέλουμε να φωτογραφίσουμε. Δεν υπάρχει πιο καίρια θέαση από μια λήψη που θα γίνει στον ιδιωτικό μας χώρο, αλλά που θα δείχνει ταυτόχρονα και τη σιλουέτα της πόλης. Σε αυτήν την απλή ιδέα στηρίχθηκε το εγχείρημα της Γιάννας Ανδρεάδη, το οποίο ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2013 αποκλειστικά μέσα από το Facebook.

Η εικαστικός που ζει στη Γαλλία ζήτησε από τους Αθηναίους να αποτυπώσουν με τον φακό της μηχανής ή του κινητού τους τη θέα της πρωτεύουσας μέσα από την κατοικία τους. Βασική προϋπόθεση, το παράθυρο ή έστω τμήμα του να πλαισιώνει την εικόνα έτσι, ώστε η σχέση εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, ιδιωτικού και δημόσιου να είναι πάντα εμφανής. Η λήψη έπρεπε να είναι κατά προτίμηση μετωπική, χωρίς προοπτική παραμόρφωση, για να θυμίζει «αρχιτεκτονική» φωτογραφία.

Αυθόρμητη πινακοθήκη

Η ανταπόκριση ήταν πέρα από κάθε προσμονή. Μέσα στο πέρασμα του χρόνου πάνω από 10.000 άνθρωποι καδράρισαν την πόλη στο παράθυρό τους, δημιουργώντας μια αυθόρμητη πινακοθήκη εικόνων από τον αστικό ιστό. Η καλλιτέχνις ήδη έκανε μια πρώτη επιλογή και παρουσίαση της συλλογικής αυτής δουλειάς σε μια έκθεση στη Cité de l’Architecture et du Patrimoine του Παρισιού και τώρα θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε κάποια από τα «αστικά πορτρέτα» και στην Αθήνα χάρις στην έκθεση που εγκαινιάζεται μεθαύριο Πέμπτη στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς.

Εκεί θα δούμε μια έκθεση 110 φωτογραφιών, η οποία συμπληρώνεται με την προβολή 400 εικόνων από 500 συμμετέχοντες που αναδεικνύουν τον πλούτο και την ποίηση της Αθήνας. Φωταγωγοί, πάρκα, πολυκατοικίες, η ζωή στη γειτονιά, οι δρόμοι, η φυσική μορφολογία, η Ακρόπολη κάνουν την εμφάνισή τους μέσα σε αυτό το «πάνθεον». Ενώνοντας τις τελείες σχηματίζεται μια άλλη Αθήνα, έξω και πέρα από τα στερεότυπα.

Απρόσμενες όψεις

Η Γιάννα Ανδρεάδη που ζει στο Παρίσι από το 1978, υπογραμμίζει στην «Κ» πως το βασικό κριτήριο της επιλογής στην έκθεση του Μπενάκη ήταν ότι ήθελε να «εκπροσωπούνται» όλες οι πτυχές της πρωτεύουσας από το αρχαίο της παρελθόν μέχρι τη σημερινή της φυσιογνωμία. Πιστεύει πως κάθε προσωπική θέα είναι αποκλειστική και εκφράζει την ατομική σχέση του καθενός με την πόλη. Εκθέτοντας αυτές τις καινούργιες απρόσμενες όψεις δημιουργείται μια νέα καταγραφή και συμπληρώνεται ένα ανεξάντλητο μωσαϊκό όπου οι συμμετέχοντες είναι συνδημιουργοί αλλά και θεατές.

Με την ευκαιρία της έκθεσης κυκλοφορεί το βιβλίο ΑΘΗΝΑ ΘΕΑ / Fenêtres sur Athènes  από τις Εκδόσεις Αγρα με 180 φωτογραφίες και κείμενα των Jean-Christophe Bailly, Aude Mathé, Γιάννη Τσιώμη και Ντένης Ζαχαρόπουλου.

​​Μουσείo Μπενάκη (Πειραιώς 138), διάρκεια έκθεσης 8/12 – 29/1.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή