5,1 δισ. ευρώ οι αγορές μέσω Διαδικτύου στην Ελλάδα το 2016

5,1 δισ. ευρώ οι αγορές μέσω Διαδικτύου στην Ελλάδα το 2016

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ξεπέρασαν τα 5 δισ. ευρώ οι αγορές μέσω Διαδικτύου στην Ελλάδα. Αυτό υποστηρίζει η ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου που θα παρουσιάσει σήμερα το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου & Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ). Σύμφωνα με την έρευνα «Οι απόψεις των Ελλήνων online καταναλωτών 2016», η κατά κεφαλήν δαπάνη μέσω Διαδικτύου εκτιμάται φέτος σε 1.700 ευρώ. Και με δεδομένο ότι οι online αγοραστές ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια, σημαίνει ότι η συνολική δαπάνη ανήλθε σε 5,1 δισ. ευρώ το 2016.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, πρωτιά στις αγορές πέτυχαν και φέτος (τους πρώτους εννέα μήνες του έτους) οι υπηρεσίες ταξιδιών, ψυχαγωγίας κ.λπ. Ειδικότερα, στην πρώτη θέση με ποσοστό 84% των προτιμήσεων online αγορών παραμένουν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (π.χ. εισιτήρια), με 70% η αγορά διαμονής σε καταλύματα (π.χ. ξενοδοχεία), με 69% η απόκτηση εξαρτημάτων και περιφερειακού εξοπλισμού Η/Υ, με 69% τα εισιτήρια για εκδηλώσεις και με 62% τα είδη ένδυσης και υπόδησης. Και με βάση την έρευνα, στις πέντε προαναφερόμενες κατηγορίες υπήρξε αύξηση της δαπάνης κατά τουλάχιστον 5%. Η μεγαλύτερη, ωστόσο, αύξηση φέτος, κατά 10%, καταγράφηκε στις παραγγελίες έτοιμου φαγητού, αφού σύμφωνα με τα στελέχη του ΟΠΑ έχουν εμφανιστεί δυναμικές ηλεκτρονικές αγορές και καινοτόμες υπηρεσίες παράδοσης. Επίσης, κατά 9% σημειώθηκε αύξηση στην πληρωμή λογαριασμών, κυρίως λόγω capital controls αλλά και νέων υπηρεσιών πληρωμών όπως ψηφιακό πορτοφόλι, κατά 7% αυξήθηκε η αγορά/ενοικίαση αυτοκινήτου και κατά 6% αύξηση σημειώθηκε στα είδη λιανεμπορίου. Φέτος, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, λειτούργησαν τρία νέα online σούπερ μάρκετ με σημαντικές προσφορές και έξτρα υπηρεσίες πληροφόρησης/παράδοσης.

Η τάση διείσδυσης των ηλεκτρονικών αγορών, σύμφωνα με τους ερευνητές του ELTRUN, ήταν ιδιαιτέρως ισχυρή, καθώς περίπου ένας στους δέκα μεθοδικούς online αγοραστές εμφανίσθηκε μόλις φέτος. Ως «μεθοδικούς» αγοραστές οι μελετητές του ΟΠΑ χαρακτηρίζουν εκείνους που ξοδεύουν πάνω από το 50% του προϋπολογισμού τους μέσω του Διαδικτύου. Φέτος το ποσοστό αυτό ανήλθε στο 29% των online αγοραστών, από 25% που ήταν πέρυσι και μόλις 9% το 2014. Επίσης, το 2016 συνεχίζεται η τάση αύξησης των αγορών από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Περίπου 6/10 online αγοραστές έκαναν πάνω από το 80% των online αγορών τους από τα τοπικά e-shops, ενώ πέρυσι ήταν 5/10. Η αύξηση αποδίδεται από τους μελετητές στους περιορισμούς κίνησης κεφαλαίων αλλά και στη δυναμική λειτουργία χιλιάδων τοπικών ηλεκτρονικών καταστημάτων σε όλες πλέον τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών. Σύμφωνα με στελέχη του ΟΠΑ, η διεύρυνση αναμένεται να συνεχιστεί, δεδομένου ότι στην Ευρώπη οι αγορές από εγχώρια e-shops είναι σε μεγαλύτερο ποσοστό, π.χ. 95% στη Γερμανία. Με άλλα λόγια, οι Ελληνες συνεχίζουν να έχουν από τα υψηλότερα ποσοστά αγορών σε όλη της Ευρώπη από e-shops του εξωτερικού στα επίπεδα περίπου του 30%. Η ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) είναι η 8η κατά σειρά και πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 1.910 Ελλήνων online καταναλωτών. Τα συνολικά αποτελέσματα, μαζί με άλλες δύο συμπληρωματικές έρευνες, παρουσιάζονται σήμερα στο 12ο e-Business Forum που συνδιοργανώνουν το ΟΠΑ και η ΕΕΔΕ σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή