ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΓΕΙΤΟΝΑΣ*

Νέα δυναμική μάθησης στην Ευρώπη

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η αποστολή του σχολείου σε μια οργανωμένη κοινωνία είναι να τροφοδοτήσει τους πρώτους και να τους αναδείξει και να βάλει σε διαδικασία ανοδικής πορείας το σύνολο των μαθητών. Και η στρατηγική αυτή χαράχτηκε, γιατί πιστεύουμε βαθιά ότι όλοι έχουμε δικαίωμα να επιλέγουμε, να υποστηριζόμαστε και να προσπαθούμε να μπούμε στη διαδρομή της αναγωγικής κλίμακας.

Ολοι έχουμε δικαίωμα να φύγουμε από το τέλμα της άγνοιας και της μετριότητας και να ακολουθήσουμε την πορεία προς την κορυφή.

Με σωστούς εκπαιδευτικούς και την υποστήριξη της οικογένειας μπορούμε αν δεν φτάσουμε στην κορυφή, να φτάσουμε στη μέση της αναγωγικής κλίμακας. Δεν αμφισβητούμε την ατομική ευθύνη που έχει κάθε μαθητής. Ακριβώς αυτή την ατομική ευθύνη προσπαθούμε να ενεργοποιήσουμε και να αναδείξουμε.Το άτομο όταν αναμετριέται με δυσκολίες και εμπόδια ανακαλύπτει και αναδεικνύει τις αρετές του και αξιοποιεί τις πνευματικές του δυνατότητες.

Με βάση τα πορίσματα των επιστημών τα Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ έχουν εκπονήσει το πρόγραμμα «Ανιχνεύοντας και Τροφοδοτώντας τη Χαρισματικότητα των Παιδιών», με το οποίο εξασφαλίζονται συνθήκες αυτοβελτίωσης και ανέλιξης του κάθε παιδιού και εμπεδώνονται οι αρχές της αξιοκρατίας. Στο ευρύ πεδίο προγραμματισμού του σχολείου διαχέεται ένα υπέροχο συναίσθημα βεβαιότητας ότι εφαρμόζουμε πολιτικές και στρατηγικές που προωθούν και αναδεικνύουν τις ικανότητες κάθε μαθητή και ευφραίνουν κάθε δημιουργικό δάσκαλο.

Σε όλα τα ρηξικέλευθα και προοδευτικά σχολεία του κόσμου κάθε καινοτόμο πρόγραμμα σημαίνει και ρήξη με την παιδαγωγική του παρελθόντος. Σημαίνει την επαναθέσμιση ενός συστήματος αφού οι θεσμοί του παρελθόντος έχουν ξεπεραστεί από τη σύγχρονη πραγματικότητα.

Και η επαναθέσμιση του συστήματος οδηγεί στην εναρμόνιση των αρχών και των αξιών της εκπαιδευτικής μας φιλοσοφίας με τη σύγχρονη πραγματικότητα, η οποία διαμορφώθηκε από την ιλιγγιώδη ταχύτητα με την οποία τρέχουν οι τεχνολογικές, πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις.

Πρέπει όμως να λάβουμε σοβαρά υπ’ όψιν μας ότι η προσπάθεια εναρμόνισης των λειτουργικών μας συστημάτων με τη σύγχρονη πραγματικότητα θα είναι επιτυχής και αποτελεσματική, εάν χρησιμοποιήσουμε πολυπαραμετρικό σύστημα ανάλυσης των προγραμμάτων με τα οποία λειτουργούμε μέχρι σήμερα και σύγκριση αυτών με αυτά που θα λειτουργήσουμε.

Ενα προς ένα όλα τα σημεία που ορίζουν το υπάρχον σύστημα λειτουργίας πρέπει να αντιστιχηθούν με τα σημεία του συστήματος της μεταρρύθμισης. Με τον τρόπο αυτό θα διαπιστώσουμε αν πρέπει να πάμε σε μερική ή ολική μεταρρύθμιση.

Στις επιστήμες οργάνωσης και διοίκησης των επιχειρήσεων μια ριζική μεταρρύθμιση μπορεί να μην αφομοιωθεί από το σύνολο του έμψυχου δυναμικού της επιχείρησης και να δημιουργηθεί κλίμα φοβίας και άρνησης, οπότε το αποτέλεσμα δεν θα είναι ικανοποιητικό. Κι ακόμη μπορεί να φοβίσει τους αποδέκτες των προγραμμάτων και να δημιουργηθούν ανασταλτικές τάσεις. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο κάθε μεταρρύθμιση, κάθε καινοτομία για να ευδοκιμήσει χρειάζεται ένα καλά προετοιμασμένο και βαθιά καλλιεργημένο ανθρώπινο δυναμικό.

Τα καινοτόμα και ανοικτά στις μεταρρυθμίσεις σχολεία σε όλο τον κόσμο με σωστή οργάνωση και εδραιωμένη τη βεβαιότητα ότι τα πρωτοποριακά και εκσυγχρονισμένα προγράμματα αναδεικνύουν διδάσκοντες και διδασκομένους, κάθε χρόνο καταλαμβάνουν μία από τις πρώτες θέσεις στον πίνακα επιτυχιών, τόσο στις σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις, όσο και σε επίπεδο ΙΒ για εισαγωγή σε πανεπιστήμια όλου του κόσμου.

Από τα παραπάνω τεκμαίρεται ότι το σύνολο των εκπαιδευτικών φορέων, από τη χαμηλότερη έως την ανώτατη βαθμίδα, πρέπει να ενωτιστούν τις νέες παγκόσμιες τάσεις και να δημιουργήσουν προγράμματα τα οποία θα αξιοποιούν τη δυνατότητα που έχει κάθε άτομο για μάθηση. Θα υπηρετούν, με άλλα λόγια, τη φιλοσοφία του PotentialLearning.

* Ο κ. Ελευθέριος Γείτονας είναι πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ, πρόεδρος Σωματείου ΠAIΔΕΙΑ (Π-ροσωπικότητα, Α-ξίες, Ι-δέες, Δ-ημιουργικότητα, Ε-κπαίδευση, Ι-δανικά, Α-νάπτυξη) Αριστείας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ