ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Το «Fake» ως εφαλτήριο μιας νέας αλήθειας

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Κωνσταντίνος Πάτσιος, «La vie agricole», που συμμετέχει στην έκθεση «Fake».

Oταν υπάρχει η γνώση ότι ένα έργο είναι πλαστό, εγκαθίσταται και η ελευθερία. Μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει το πλαστό και ως καμβά επανεγγραφής ή εφαλτήριο για ένα παλίμψηστο δημιουργίας, επικάλυψης, διάσπασης, υπονόμευσης και ελευθερίας. Στην έκθεση «Fake», η ερεθιστική ιδέα προσπέλασης μέσα στο σώμα ενός πλαστού έχει γεννήσει καινούργια έργα γεμάτα αλληγορία, συμβολισμό, σαρκασμό και εφευρετικότητα. Τρεις δημιουργοί, ο φωτογράφος François L’Hotel, ο ζωγράφος Κωνσταντίνος Πάτσιος και ο αρχιτέκτων Δημήτρης Σοτοβίτης επενέβησαν σε πλαστά έργα και γέννησαν καινούργια, μετακινώντας τα όρια θέασης στη δημιουργία, διασπώντας προκαταλήψεις, ορίζοντας εκ νέου προσεγγίσεις για θέματα ορίων, αυθεντικότητας, διαθλάσεων και προσωπικής ερμηνείας. Μας παραδίδουν εντέλει τα έργα τους σαν σπουδές πάνω σε εκδοχές αλήθειας και διαβαθμίσεις ελευθερίας.

Στoν χώρο της The Pulse Gallery, του Γιώργου Οράτη, ο οποίος είχε την ιδέα της έκθεσης (σε επιμέλεια Λουίζας Καραπιδάκη), τα εννέα έργα στοιχίζονται δημιουργώντας εντάσεις μεγάλης πυκνότητας και ψευδαισθητικής πραγματικότητας που εντείνεται από τη διαφάνεια της τζαμαρίας προς την οδό Χάρητος. Είναι σαν ένας ημιδιάφανος κλωβός, υψηλής έντασης, μέσα στον οποίο αποδομούνται και ελευθερώνονται «θραύσματα» από προγενέστερα έργα πλαστών υπογραφών, από έναν «Μόραλη», έναν «Ροϊλό», έναν «Παρθένη», έναν «Γαΐτη», έναν «Γιαλλινά», για να επανασυντεθούν σε αναβαπτισμένες, αυτόνομες δημιουργίες. Οταν σταθείς απέναντί τους, κατανοείς την πορεία προς μια προσωπική αλήθεια.

​​The Pulse Gallery, Χάρητος 8 Κολωνάκι, τηλ. 210-72.43.982. Εως 15 Ιανουαρίου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ