Εγκαταλείπουν την Αδριατική, σαλπάρουν για Αιγαίο οι Mινωικές

Εγκαταλείπουν την Αδριατική, σαλπάρουν για Αιγαίο οι Mινωικές

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μικρής πρακτικά σημασίας αλλά με βαρύ συμβολισμό εξέλιξη αποτελεί η έξοδος των Μινωικών Γραμμών, συμφερόντων του ιταλικού ομίλου Grimaldi, από την αγορά τις Αδριατικής. Για πρώτη φορά από το 1981 οι Μινωικές θα πάψουν να έχουν παρουσία σε αυτή την αγορά, αφήνοντας την κοινοπραξία της Attica Group (Superfast και Blue Star Ferries) με την ΑΝΕΚ ως τη μόνη ελληνική επιχείρηση εκεί. Μια θάλασσα στην οποία πριν από τριάντα χρόνια κυριαρχούσε η ελληνική σημαία, ως αποτέλεσμα της μεγάλης επιχειρηματικής άνοιξης της ελληνικής ακτοπλοΐας που έφεραν οι επενδύσεις και οι κινήσεις αρχικά των Αττικών και κατόπιν και των Μινωικών Γραμμών. Την ίδια ώρα ο ιταλικός όμιλος μετατοπίζει το βάρος της προσοχής του στο Αιγαίο, συνεχίζοντας να διεκδικεί τον έλεγχο της Hellenic Seaways και προαναγγέλλοντας την είσοδο στο Κεντρικό και Βόρειο Αιγαίο και των Μινωικών, και μάλιστα με νέα πλοία.

Τα δύο πλοία των Μινωικών που ήταν δρομολογημένα υπό το σήμα της εταιρείας μέχρι τώρα στην Αδριατική, το «Cruise Europa» και το «Cruise Olympia», τα μεγαλύτερα επιβατηγά οχηματαγωγά στη Μεσόγειο και από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, ήταν ναυλωμένα από τη μητρική των Μινωικών, τον όμιλο Grimaldi. Οι σχετικές συμβάσεις εξέπνευσαν με τα τέλη του έτους και δεν ανανεώθηκαν, καθώς μητρική και θυγατρική έκριναν πως φορολογικοί κυρίως αλλά και άλλοι λόγοι κάνουν προτιμότερη τη μεταφορά της δραστηριότητας μαζί με τα πλοία στον ιταλικό όμιλο και τη διατήρηση της πρακτόρευσής τους στην ελληνική αγορά από τις Μινωικές. Η ηρακλειώτικη εταιρεία, που ανήκει σε ποσοστό άνω του 94% στον όμιλο Grimaldi, διά του διευθύνοντος συμβούλου της Αντώνη Μανιαδάκη –ενός από τους καπετάνιους που ανεβοκατέβαινε παλαιότερα ολόκληρη την Αδριατική– δηλώνουν πως «κατά τους τελευταίους μήνες, έχοντας εκτιμήσει τη μεταβολή των λειτουργικών συνθηκών, αποφάσισαν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και αναβάθμιση των ελληνικών θαλάσσιων δρόμων».

Ειδικότερα, ο Αντ. Μανιαδάκης τονίζει πως «η σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές της Αδριατικής, κυρίως λόγω των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, το άνοιγμα των βαλκάνιων αυτοκινητοδρόμων και η πρόσφατη αύξηση των τιμών των καυσίμων σε συνδυασμό με τη μείωση της συναλλαγματικής ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου, εκτιμάται πως θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο της κερδοφορίας του ομίλου». Είναι κάτω από αυτές τις συνθήκες που η ακτοπλοϊκή σχεδιάζει «επέκταση σε νέες γραμμές, μικρών και μεσαίων αποστάσεων, με τη δρομολόγηση νεότευκτων πλοίων με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών αντίστοιχων με εκείνες που προσφέρουμε στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς», αναφέρει ο κ. Μανιαδάκης. Παράλληλα ξεκαθαρίζει προς κάθε κατεύθυνση πως στόχος των Μινωικών «παραμένει η απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της Hellenic Seaways, στην οποία οι Μινωικές κατέχουν πλέον το 48,4% του μετοχικού κεφαλαίου». Σημειώνεται ότι οι Μινωικές, με την υφιστάμενη εταιρική υποδομή και στελέχωσή τους, θα εξυπηρετούν παράλληλα και ως General Sales Agent όλα τα πλοία του ομίλου Grimaldi τα οποία προσεγγίζουν την Ελλάδα. Η ακτοπλοϊκή θα στερηθεί έτσι του κύκλου εργασιών που πραγματοποιούσαν τα «Cruise Europa» και «Cruise Olympia», αλλά θα απαλλαγεί και από τα σχετικά έξοδα, ενώ θα έχει έσοδα από την πρακτόρευση των γραμμών αυτών για λογαριασμό της μητρικής Grimaldi.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή