ΕΛΛΑΔΑ

Λιγότεροι επισκέπτες στα μουσεία

ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο κατάφερε να αυξήσει τους επισκέπτες εντυπωσιακά το τελευταίο τρίμηνο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οι αριθμοί της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας έχουν στείλει το μήνυμα στις υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού για τους επισκέπτες των μουσείων, που εμφανίζονται μειωμένοι από τον Ιανουάριο έως και τον Αύγουστο του 2016. Πτώση του κοινού που πληρώνει εισιτήριο κατά 2,7% καταγράφεται αυτό το διάστημα και αύξηση κατά 26,4% των επισκεπτών της ελεύθερης εισόδου. Κι αν οι εισπράξεις εμφανίζουν ανοδική πορεία κατά 4,6% είναι γιατί αυξήθηκαν αισθητά οι τιμές των εισιτηρίων.

Τα μουσεία βέβαια παλεύουν με τον τρόπο τους να ξεπεράσουν κι αυτό το πρόβλημα, όπως και να εξασφαλίσουν χορηγούς. Στα πιο φωτεινά παραδείγματα είναι το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το οποίο, παρά τη θέση του δίπλα στο Πολυτεχνείο, σε ένα σημείο που λαμπαδιάζει σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο στην Αθήνα, οι άνθρωποί του με τις δράσεις, την περιοδική έκθεση «Οδύσσειες», που ήταν η μεγάλη επετειακή εκδήλωση για τον εορτασμό των 150 χρόνων από τη θεμελίωσή του, τα τακτικά καλέσματα του κοινού, κατάφεραν να αυξήσουν τους επισκέπτες εντυπωσιακά το τελευταίο τρίμηνο.

Ακόμη και το γούρι του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων που είναι εμπνευσμένο από την τριήρη, το σήμα της έκθεσης «Οδύσσειες» (πωλείται προς 31,17 ευρώ και το δεύτερο σχέδιο προς 26,50 ευρώ), έχει ζήτηση στο πωλητήριο του μουσείου παρότι καλά-καλά δεν διαφημίστηκε.

Ενώ όλοι γνωρίζουν πως τα πωλητήρια και τα προϊόντα τους είναι το στήριγμα των περισσότερων μουσείων διεθνώς, ότι αυτά παίζουν τον βασικό ρόλο στις εισπράξεις κι έπειτα τα εισιτήρια, τα ελληνικά είναι τα περισσότερα αδιάφορα έως και απωθητικά για τον επισκέπτη. Γι’ αυτό άλλωστε τα έσοδα από τα πωλητέα είδη στα δημόσια μουσεία μας είναι μικρά μπροστά στα έσοδα από τα εισιτήρια. Να με τι πρέπει να ασχοληθεί γρήγορα η ηγεσία του ΥΠΠΟΑ διευκολύνοντας τα μουσεία.

Το Εθνικό Αρχαιολογικό ξεχώρισε το 2016 γιατί τα τελευταία χρόνια εγκαινίασε μια σειρά από έξυπνες δράσεις, συνεργασίες με καλλιτεχνικούς φορείς, μικρές ιδέες στην ηλεκτρονική του σελίδα που «ξυπνούν» συνεχώς το ενδιαφέρον του κοινού. Πρέπει όμως να δούμε τι γίνεται σε όλα τα μουσεία. Η αύξηση των εισιτηρίων μπορεί να φέρνει περισσότερα έσοδα, αλλά χρειάζεται και να συμβαδίσουν με τις απαιτήσεις της εποχής.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ