ΚΟΣΜΟΣ

Εξωδικαστικός διακανονισμός 4,3 δισ. δολ. για το σκάνδαλο ρύπων της VW

REUTERS

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

H Volkswagen επιβεβαίωσε πως ήρθε σε συμφωνία με το αμερικανικό Δημόσιο, ώστε να διακανονιστεί εξωδικαστικά, με πρόστιμο ύψους 4,3 δισ. δολ. το ζήτημα των εις βάρος της κατηγοριών για το διεθνές σκάνδαλο ρύπων. O όμιλος θα παραδεχθεί την ενοχή του για τις κατηγορίες αυτές.

Χθες, η μετοχή του κατέγραψε άνοδο 2,1% μετά την ανακοίνωση του διακανονισμού, ενώ ανακοινώθηκε ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις της εταιρείας ενισχύθηκαν 3,8% πέρυσι, όντας απρόσβλητες από το σκάνδαλο.

«Τα καλά νέα αφορούν το ότι η VW κάνει ακόμη ένα σημαντικό βήμα να επιλύσει το θέμα του “ντίζελγκεϊτ” στις ΗΠΑ, αν και ο οικονομικός αντίκτυπος αποδεικνύεται υψηλότερος από όσο ανέμεναν οι κεφαλαιαγορές», σύμφωνα με τον Μίκαελ Πούντσετ, αναλυτή στην DZ Bank.

Κατά τη Volkswagen, oι οικονομικές συνέπειες της συμφωνίας στις ΗΠΑ ξεπερνούν τα 18,2 δισ. δολ., που είχε αρχικά θέσει κατά μέρος για να καλύψει το κόστος της απάτης με το «έξυπνο» λογισμικό.

Το λογισμικό αυτό το τοποθετούσε η VW στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της, ώστε να τα «ειδοποιεί» κατά τη διάρκεια των επίσημων ελέγχων και να εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους. Υπό κανονικές συνθήκες κίνησης στον δρόμο, οι εκπομπές υπερέβαιναν κατά πολύ τα επιτρεπόμενα όρια.

Αυτό το τεράστιο σκάνδαλο έγινε αντιληπτό μέσα από έρευνες του μη κερδοσκοπικού οργανισμού «Διεθνές Συνέδριο Καθαρών Μεταφορών» (ICCT). Αυτές αφορούσαν την τεχνολογία στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, με τη βοήθεια της οποίας είχαν πολύ χαμηλότερες εκπομπές ρύπων (και ειδικά οξειδίου του αζώτου) από ό,τι τα πετρελαιοκίνητα στην Ευρώπη, όπου και έχουν μεγαλύτερη διείσδυση.

Οταν οι επιστήμονες της ICCT άρχισαν από το 2013 να εξετάζουν τα Volkswagen, αντιλήφθηκαν ότι είχαν εγκατεστημένη μία παράνομη «συσκευή». Τον Μάρτιο του 2014, χωρίς να αναφέρουν τα περί «συσκευής», απλώς απέστειλαν τα πορίσματα των δοκιμών στη VW και την αρμόδια υπηρεσία περιβάλλοντος των ΗΠΑ, την ΕΡΑ. Στη συνέχεια, η VW εσκεμμένα παραπλανούσε την ΕΡΑ, αποπειρώμενη να δείξει πως η απόκλιση στους ρύπους είναι αθώο μηχανικό πρόβλημα, σύμφωνα με τους Financial Times. Μόνον τον Αύγουστο του 2015 οι αμερικανικές αρχές έμαθαν με σιγουριά την απάτη, όταν υπάλληλος της VW αποκάλυψε, παραβαίνοντας τις εντολές της εταιρείας, ότι συγκεκριμένα οχήματα μπορούν να «αντιληφθούν» πότε τελούν υπό δοκιμή για τους ρύπους.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ