Οι μαθητές ζητούν και οι πόλεις βελτιώνονται

Οι μαθητές ζητούν και οι πόλεις βελτιώνονται

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Δήμαρχε, την πρώτη χρονιά μάς ζήτησες μελέτη για τον ποδηλατόδρομο, την επόμενη χρονιά σού τη φέραμε, φέτος την έχεις κλειδωμένη στο συρτάρι, σου θυμίζουμε ότι του χρόνου έχουμε εκλογές». Η παραπάνω στιχομυθία έγινε προ ετών μεταξύ των μαθητών πόλης της Βορείου Ελλάδας που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ecomobility του Ecocity και του δημάρχου που αντιστεκόταν στις προτάσεις των ανήλικων δημοτών. «Πλέον, το 90% των δημοτικών αρχών καλούν τους μαθητές να παρακολουθήσουν τα δημοτικά συμβούλια», ανέφερε χθες με καμάρι σε συνέντευξη Τύπου o πρόεδρος του Ecocity Θάνος Ζαφειρόπουλος, αναγγέλλοντας την 14η χρονιά υλοποίησης του επιτυχημένου προγράμματος, το οποίο, προάγοντας το τρίπτυχο «οι μαθητές ερευνούν, οι πόλεις ενημερώνονται, η κοινωνία ευαισθητοποιείται», έχει γίνει πλέον θεσμός. Φέτος, συμμετοχή έχουν δηλώσει 38 γυμνάσια, δημόσια και ιδιωτικά, γενικά, ειδικά, επαγγελματικά και δεύτερης ευκαιρίας σχολεία. Οι εκστρατείες θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι την 1η Απριλίου, ημέρα απονομής των βραβείων. Οι βραβευμένοι δε μαθητές θα ταξιδέψουν στις Βρυξέλλες ως καλεσμένοι της ευρωβουλευτού Κωνσταντίνας Κούνεβα. Την πρωτοβουλία εξήρε η κ. Μαριέττα Γιαννάκου, πρόεδρος της επιτροπής οργάνωσης Freemobility, που διεξάγεται παράλληλα για 3η χρονιά. «Η εκστρατεία έχει την έννοια της αυτογνωσίας», επεσήμανε η κ. Γιαννάκου.

«Τα προβλήματα των πόλεων επιλύονται με στοιχειώδεις αλλαγές που δεν χρήζουν επιστημοσύνης», σημείωσε από την πλευρά του ο δρ Θάνος Βλαστός, καθηγητής στο ΕΜΠ, μέλος του Δ.Σ. του Ecocity και πρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής της εκστρατείας. «Από τα παιδιά προέρχονται οι πιο γνήσιες προτάσεις». Η πεζοδρόμηση στην Κατερίνη, οι ποδηλατόδρομοι στη Λαμία, η προσβασιμότητα των δημοσίων υπηρεσιών της Αμαλιάδας σε ΑμεΑ αποτελούν μερικές από τις ιδέες των εφήβων που υλοποιήθηκαν. «Εν προκειμένω, στην Αμαλιάδα, οι μαθητές ζήτησαν από τον τότε δήμαρχο να διανύσει μια μικρή απόσταση καθισμένος σε αμαξίδιο, ώστε να συνειδητοποιήσει ότι η πόλη δεν ήταν φιλική σε όσους έχουν προβλήματα κινητικότητας», περιγράφει ο κ. Βλαστός.

Οι μαθητές εξελίσσονται μοιραία σε φορείς αλλαγής. «Εχουμε ακούσει παράπονα μαθητών στην Κεφαλονιά που επικρίνουν τους γονείς τους για την εμμονή να διανύουν μια απόσταση με Ι.Χ. σε είκοσι λεπτά, όταν με τα πόδια διαρκεί μόλις δέκα», προσθέτει ο κ. Ζαφειρόπουλος. Οι μαθητικές εργασίες καταγγέλλουν εντέλει τα κακώς κείμενα. «Η ανισότητα που επικρατεί στον δρόμο, που αποτελεί το κοινωνικό τοπίο της πόλης, καταδεικνύει έλλειμμα δημοκρατίας», καταλήγει ο κ. Βλαστός.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή