Στον 6ο αμερικανικό στόλο προσβλέπει η κυβέρνηση για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Στον 6ο αμερικανικό στόλο προσβλέπει η κυβέρνηση για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πρωτοβουλία για το θέμα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά αλλά και την ενίσχυση της δραστηριότητας σε ολόκληρη τη ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη ανέλαβε η κυβέρνηση. Το «χαρτοφυλάκιο» των απαραίτητων διαπραγματεύσεων με τους αρμόδιους φορείς και επιχειρήσεις αλλά και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που εμπλέκεται στο θέμα των κρατικών ενισχύσεων του Σκαραμαγκά, ανέλαβαν ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής και ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας.

Οπως αποκάλυψε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η κίνηση αποτελεί απόφαση της κυβέρνησης και συγκεντρώνει το προσωπικό ενδιαφέρον του πρωθυπουργού, ενώ σημείωσε πως υπάρχει σημαντικό διεθνές ενδιαφέρον για εργασίες ναυπηγοεπισκευής στη χώρα μας, μεταξύ άλλων και από τον 6ο αμερικανικό στόλο. Ουσιαστικά, η κυβέρνηση επιχειρεί να βρει διάδοχη κατάσταση στη «λύση Βενιζέλου» για τον Σκαραμαγκά, αλλά και να επισπεύσει τις επενδύσεις της Cosco στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του ΟΛΠ με την ταχύτερη έλευση στον Πειραιά των πλωτών δεξαμενών που έχει υποσχεθεί η κινεζική εταιρεία. Οπως και να τονώσει τη δραστηριότητα στα ναυπηγεία Ελευσίνας.

Υπενθυμίζεται πως προ ενός έτους με επιστολή της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης προς τη διοίκηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η κυβέρνηση ζήτησε την ανάκτηση του ποσού της τάξεως των 320 εκατ. ευρώ που έχει χαρακτηρίσει ως παράνομες κρατικές επιδοτήσεις η Ευρωπαϊκή Ενωση το 2008.

Η εν λόγω αξίωση, που εάν συνυπολογιστούν τόκοι και άλλες επιβαρύνσεις υπολογίζεται σήμερα πλησίον των 540 εκατ., ήταν η αιτία για την οποία υιοθετήθηκε η λεγόμενη «λύση Βενιζέλου», με την οποία έχουν περιοριστεί τα ναυπηγεία σε στρατιωτικό και μόνον έργο και αποκλειστεί από την δυνατότητα ανάληψης εμπορικών συμβάσεων. Ομως εκκρεμεί και η απόφαση διεθνούς διαιτησίας για την προσφυγή της ιδιοκτήτριάς τους Abu Dhabi Mar κατά του Δημοσίου, με την οποία ζητεί αποζημίωση της τάξεως του ενός δισ., επικαλούμενη μη εκπληρωθείσες συμβατικές υποχρεώσεις της ελληνικής πλευράς.

Ορισμένοι κύκλοι εκτιμούν πως οι δύο αξιώσεις θα μπορούσαν να συμψηφιστούν, ανοίγοντας τον δρόμο για την αναζήτηση νέων λύσεων. Μία από αυτές είναι και εκείνη που συζήτησε ο Α. Τσίπρας το καλοκαίρι στο Πεκίνο: Η Cosco έχει δεσμευθεί να προχωρήσει σε επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων για να αναπτύξει τη ναυπηγοεπισκευή. Οι σχετικές πληροφορίες αναφέρουν πως υπάρχει δέσμευση της Cosco και για συμβάσεις ναυπηγοεπισκευής μεγάλων ποντοπόρων πλοίων της στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του ΟΛΠ, εξέλιξη που θα αναζωογονήσει τη χειμαζόμενη αυτή βαριά βιομηχανία της χώρας. Μάλιστα, ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στην Κίνα κάλεσε ευθέως την Cosco να συζητήσουν και την προοπτική απόκτησης του Σκαραμαγκά εφόσον λυθεί το θέμα με τις κρατικές επιδοτήσεις και της διαιτησίας στην οποία έχει προσφύγει o βασικός τους μέτοχος, το Αμπου Ντάμπι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή